Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjääälp! :)

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0

Hjääälp! :)

Tja tja alla svettiga lanare!
    är ganska ny på xbox360.. nyss chippat! sitter å försöker klura ut hur fan jag gör med spelen och filmerna. är ju inte helt efterbliven, spelen ska nog gå bra. ska bränna mitt första alldeles strax. men med filmer? vafan.. 360 läser tydligen inte .avi och jag fattar inte riktigt hur jag ska göra. kruxet är att jag vill ha undertext oxo. vilket program och hur gör jag? har svårt å hitta ett som inte krånglar.. snälla hjälp!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Man kan ladda ner codex från live för att titta på .avi om jag inte har fel

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    aaah.. precis! det kan man, men har inte live och tänker inte köpa heller. finns det något annat sätt att få codex? typ tanka någonstans? eller så får jag en bra förklaring hur jag gör exakt med undertexter å hela köret!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Lajnish Visa Inlägg
    Tja tja alla svettiga lanare!
    är ganska ny på xbox360.. nyss chippat! sitter å försöker klura ut hur fan jag gör med spelen och filmerna. är ju inte helt efterbliven, spelen ska nog gå bra. ska bränna mitt första alldeles strax. men med filmer? vafan.. 360 läser tydligen inte .avi och jag fattar inte riktigt hur jag ska göra. kruxet är att jag vill ha undertext oxo. vilket program och hur gör jag? har svårt å hitta ett som inte krånglar.. snälla hjälp!
    för att få xvid att köras så måste du ut på live och ta hem en uppdatering för det. vill du ha undertext så får du encoda om filmen med undertext i den. du kan inte ha något program som typ vobsub för att visa text, den måste vara inbakad i filmen. vet du inte hur man gör så finns det guider på undertexter.se. ja antar du har flashat och inte chippat din box, det är en väsentlig skillnad. lycka till, spela på.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Lajnish Visa Inlägg
    aaah.. precis! det kan man, men har inte live och tänker inte köpa heller. finns det något annat sätt att få codex? typ tanka någonstans? eller så får jag en bra förklaring hur jag gör exakt med undertexter å hela köret!
    du behöver absolut INTE KÖPA live för att tanka hem den uppdateringen, det räcker med att du loggar in på Xbox live, du får silver medlemskap automatiskt och kan genom detta ladda hem allt som INTE kostar microsoft live points, det vill säga massor av grejer bland annat den här medie uppdateringen som är valfri och kostnads fri

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver absolut INTE KÖPA live för att tanka hem den uppdateringen, det räcker med att du loggar in på Xbox live, du får silver medlemskap automatiskt och kan genom detta ladda hem allt som INTE kostar microsoft live points, det vill säga massor av grejer bland annat den här medie uppdateringen som är valfri och kostnads fri
    jag har flashat xbox 360 kan jag logga in på live och hämta uppdateringarna utan att det händer nåt på boxen vill bara hämta uppdateringarna sedan struntar jag i att gå in på live eller koppla in boxen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ja det kan du, OM den INTE är livebannad

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja det kan du, OM den INTE är livebannad
    jag har aldrig kopplat upp den på live varken flashad eller oflashad så bannad e den väll inte frågan e om jag kommer att bli bannad eller att det dyker upp nåt problem med boxen så att man inte kan spela brända spel mer

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    jag har aldrig kopplat upp den på live varken flashad eller oflashad så bannad e den väll inte frågan e om jag kommer att bli bannad eller att det dyker upp nåt problem med boxen så att man inte kan spela brända spel mer
    Den bör inte bli bannad, men jag kan inte lova dig något då jag inte själv provat detta ännu, men om du följer guiden som finns här på forumet om hur man gör för att INTE bli bannad så bör det inte vara några problem med live banning

kan som sagt inte garantera att inget händer då jag inte själv provat detta med en flashad maskin, fick min maskin flashad igår så jag har inte hunnit med att testa så himla mycket ännu med hur flashning påverkar saker och ting, men det ska inte förstöra något med att ladda hem denna updaten... prova och se
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    du kan spela spel på bannade boxar, inga problem. skillnaden med bannade boxar är att de inte kommer åt live, alltså kommer man inte åt updates där, tex xvid. vill man ha xvid ska man hämta den innan man blir bannad. är du osäker om ban's så ska du kika i den klistrade livesäkerhetstråden. men logga in utan backup i boxen och dra hem din codec du.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    tack för all hjälp nu har jag loggat in på live och hämtat uppdateringarna utan problem funkar prima

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    aaaah.. okej! tack för hjälpen!
    Last edited by Lajnish; 2009-01-12 at 16:22.

Liknande diskussioner

1. HjÄÄÄlp!!! Filerna FÖrsvunna!!!
    By coughlin83 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 18:35
  2. HJÄÄÄLP!!! vad e de för fel???
    By cobraeyes in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 19:03
  3. Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!
    By Manderlore in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 23:31
  4. Alladin advance problem HJÄÄÄLP
    By Hampa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-08, 18:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner