Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Toshiba DVD-läsare

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Toshiba-läsare MS25/MS28

Shit happens...

Hade precis lyckats få bort rrod på en gammal Xbox360 där läsaren ts-h943 ms25 också var kass. Glad i hågen lyckades jag buda hem en MS28 bytte kretskort och fick igång allt. Så skulle jag bara pyttsa ihop allt. SÅ JAG MITT NÖT, PRESSAR IN DEN VITA KONTAKTEN, STRÖMKONTAKTEN UPP OCH NER. Trycker igång maskinen och DVD:n vill inte längre...
    Måste vara någon ström krets som gått. Nu hoppas jag på att någon här gjort samma sak. Går det att läsa ur nycklarna på mitt trasiga DVD-controler kort? Eller vet någon vilken strömkrets som brukar springa åt he_vete när någon idiot vänt den vita kontakten upp och ner...

Jag säger bara f_n, f_n, f_n hur i hel_ete kan jag vara så idiotisk?
    Jag har ju stoppat (lödat) i chip med 30 sladdar i ps2 och klarat det utan problem. Hur kunde detta hända. Tur att jag bara flashar åt mina närmaste och att detta var mitt eget projekt och inte till någon polare...

Sista frågan vilken är strömkretsen jag har ju 2 controler kort, det sabbade och det hela är det samma i MS25 som i MS28?
    Min kolv är en weller penna så jag ska nog klura ut att både löda bort den gamla kretsen och få dit en annan. Bara jag vet vilken?

Hälsningar /Pluttiplutt
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-14 at 11:48.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Hej å Hå!
    F_n det funkade jag läste just ur nycklarna på min sabbade DVD-läsare. Fast jag är osäker på att det funkade?
    Jag använde Iprep på ett preppat minne och skrev dsam den hittade mitt VIA kortet som jag köpt på PSXCARE.COM :-) ett kanon kort måste jag säga.
    Jag fick ut en binfil som jag kallat OFW_MS25.bin ca 256kb, det sa Ok fyra gånger och såg rätt ut när bin filen skapades men men men hur vet jag att den är korrekt och hur hittar jag nycklarna? Ska jag editera filen...???

Innan jag innan jag flashar om med min OFW_MS25.bin så läser jag ur binfilen på MS28 kortet jag har: Så att jag kan flasha tillbaka det om nu något är fel...

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Läs in filen i FW-toolbox, då ser du vilken nyckel du har.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Tack Xager!
    OK FW-toolbox var det...

Ja det funkade!

Shit jag saknar orginalfil... Det var en omflashad MS28 jag köpte... Hmmmmmmmmm
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-14 at 10:31.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    I alla fall en bit på vägen...

Hjälp mig! Tänker jag rätt nu...

Från början har jag en XBOX360 med en MS25 som är helt sönder.
    Jag lyckas få ut orginal.bin och kan se att den inte är modifierad.
    Jag skaffar en MS28 som är omflashad med, jag vet inte vad?

Jag ska spoofa MS28 till MS25 och använda nycklarna från MS25 i MS28. Det borde väl funka när jag väl hittat en orginal.bin till MS28. Har jag rätt?

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om det satt en MS25:a i den från början kan du lägga in dens firmware istället med rätt key i 28:an då det är samma drive med olika firmware bara om jag fattat rätt när jag jobbade på PSXcare...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Jodå Swizzy...

Det har jag redan prövat, allt funkar förutom det viktigaste, den hittar inte DVD-skivan som jag stoppar i. Verkar som om lasern inte hittar booten, den står och tuggar fram och tillbaks... Det var någon som sa att det kan vara problem ibland med lasern mellan MS25 och MS28. Vet inte om det stämmer?

Jag ska kanske pröva att flasha in MS25.bin i den igen. Jag har hittat MS25 orginal bin på nätet men inte MS28, tyvärr. Nu har jag ringt till han som jag köpte den begagnade MS28-läsaren och han hade kvar orginal bin till MS28 så jag får den ikväll, via e-mail. Så får jag se om jag kan spoofa.

Kan vara jag som klantar mig också med omstarten vid flashningen av MS28 man ska ju göra en omstart 360:n och räkna till 10... Jag kan ju ha missat det? Hur viktig är omstarten av MS28 märker man om man inte väntat tillräckligt länge?

:-)
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-14 at 11:50.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Det har jag redan prövat, allt funkar förutom det viktigaste, den hittar inte DVD-skivan som jag stoppar i. Verkar som om lasern inte hittar booten, den står och tuggar fram och tillbaks... Det var någon som sa att det kan vara problem ibland med lasern mellan MS25 och MS28. Vet inte om det stämmer?

Jag ska kanske pröva att flasha in MS25.bin i den igen. Jag har hittat MS25 orginal bin på nätet men inte MS28, tyvärr. Nu har jag ringt till han som jag köpte den begagnade MS28-läsaren och han hade kvar orginal bin till MS28 så jag får den ikväll, via e-mail. Så får jag se om jag kan spoofa.

Kan vara jag som klantar mig också med omstarten vid flashningen av MS28 man ska ju göra en omstart 360:n och räkna till 10... Jag kan ju ha missat det? Hur viktig är omstarten av MS28 märker man om man inte väntat tillräckligt länge?

sökmotorn fungerar utmärkt

http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=195007

http://rapidshare.com/files/128621368/MS28ORIG.rar.html

ha på 360'n.. kör kommando.. stänga av 360.. välj port.. räkna 10sek på ett ungefär, starta den. stänger du inte av och väntar du några sek så hittas inte ms28an

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Tackar Int21!
    Jättehyggligt, då kan jag flasha med en gång.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tackar Int21!
    Jättehyggligt, då kan jag flasha med en gång.
    det var så lite, återkom med resultat.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Självklart!
    Fast nu tar det en stund innan jag återkommer måste få igång X-burken först...

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Tack för all hjälp och allt engagemang!

Allt med flashningen fungerade nog hela tiden för mig!

menMen MEN:
    Jag hittade problemet till sist. En kontaktytakontakten på flatkabeln med metalbanorna, den som går från kretskortet-kortet till lasern, var skadad. Förmodligen jag som klantat eller någon tidigare ägare...

Så nu funkar den från början så sönderreparerade Xbox360:n. Den var fylld med damm. Den såg om möjligt mycket värre ut än skräckexempeln här på psxcare. Det var riktigt kul att fixa den. Skulle tagit fler foto på hur den såg ut från början. Har bara ett foto på kontaktytorn på kabeln som var skadad. Höljet går inte att använda det är sönderbräckt så den får stå öppen utan låda tills jag hittar en billig.

Än en gång tack till alla som varit behjälpliga!

Nu återstår bara att se om XBurken redan är eller blir bannad på Live. Kanske live inte märker att jag spoofat DVD:n. Blir intresant att se...
    Jag återkommer och berättar!
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-15 at 11:20.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Lightbulb Hmmmmmmm

Verkar inte vara bannad på Live!

Hur fort får man reda på om en 360 är bannad på Live?

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Verkar inte vara bannad på Live!

Hur fort får man reda på om en 360 är bannad på Live?
    veckor, månader? ms brukar banna ett fåtal gånger per år, sk banwaves.

varför behövde du original firmware till ms28? du kan flasha in ixtreme på ixtreme med samsung, behöver inte original innan.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Så om denna 360 redan skulle vara bannad så skulle väl inte live fungera nu eller? Jag tänker på om förra ägaren skulle fått denna 360 bannad.

Jag spelar ju inte så mycket spel, Halo3, Quake och Serius Sam. Sen köper jag väl Red Alert 3 mycket mer kör jag inte, så jag behöver inte riskera att bli bannad bara för en tre, fyra spel. Vad kan man göra mer än spela brända DVD och CD-ROM? 360 har ju inte riktigt samma kvalifikationer som den gamla XBOX:n, den var betydligt roligare maskin, den bästa mediacentralen man kan tänka sig. 360 går det ju inte göra lika mycket med ännu.

Att jag fixade till 360:n var bara för att se om jag "still is going strong" och det verkar jag ju vara. Sen var det ju kul att få igång det här "super" VIA-SATA kortet jag köpte av PSXCARE. Kanske "ändå" jag ska flasha in en hackad firmware...

Läser precis i en guide:
    ----
    Använd senaste iXtreme. (v1.4 är livesäker om ni följt denna guide, använd v1.5 om din läsare är spoofad.) iXtreme startar spel som uppfyller säkerhetskraven för backuper. Xtreme startar spel som inte uppfyller säkerhetskraven för backuper.
    -----
    Då borde ju iXtreme v1.5 vara perfekt för mig...

Alltid kul att ha något projekt på gång.
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-15 at 18:55.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Respekt
    19
    1.5 är det du ska köra på. Lycka till!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Tack codo!

Tack codo!
    Jag ska nog flasha in iExtreme v1.5, det tror jag. Bara en dum fråga till!

v1.5 - Hastighet 12x

Jag antar att M$ Live då kan checka hastigheten på XBOX360-läsarna och att orginalhastigheten för en 360-läsare är 12x.

Stämmer det?
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-16 at 09:33.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Original hastighet på en 360 är 12x. Förut fanns det också versioner av Ixtreme som hade lägre hastigheter, men nu gör man inte såna eftersom Microsoft eventuellt skulle kunna kolla det.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. byte av dvd läsare
    By Robbish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 05:57
  2. Flytt av DVD läsare - går det ?
    By adangerred in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 13:04
  3. Börjar det bli ont om flashbara DVD läsare?
    By Ratchet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 00:16
  4. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 20:30
  5. 2 snabba fråger om fläkt och dvd läsare!
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 15:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner