Shit happens...
Hade precis lyckats få bort rrod på en gammal Xbox360 där läsaren ts-h943 ms25 också var kass. Glad i hågen lyckades jag buda hem en MS28 bytte kretskort och fick igång allt. Så skulle jag bara pyttsa ihop allt. SÅ JAG MITT NÖT, PRESSAR IN DEN VITA KONTAKTEN, STRÖMKONTAKTEN UPP OCH NER. Trycker igång maskinen och DVD:n vill inte längre...
Måste vara någon ström krets som gått. Nu hoppas jag på att någon här gjort samma sak. Går det att läsa ur nycklarna på mitt trasiga DVD-controler kort? Eller vet någon vilken strömkrets som brukar springa åt he_vete när någon idiot vänt den vita kontakten upp och ner...
Jag säger bara f_n, f_n, f_n hur i hel_ete kan jag vara så idiotisk?
Jag har ju stoppat (lödat) i chip med 30 sladdar i ps2 och klarat det utan problem. Hur kunde detta hända. Tur att jag bara flashar åt mina närmaste och att detta var mitt eget projekt och inte till någon polare...
Sista frågan vilken är strömkretsen jag har ju 2 controler kort, det sabbade och det hela är det samma i MS25 som i MS28?
Min kolv är en weller penna så jag ska nog klura ut att både löda bort den gamla kretsen och få dit en annan. Bara jag vet vilken?
Hälsningar /Pluttiplutt
Bookmarks