Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare

    Hej!

    Köpte nyss ett flashat 360 från pxcare. Har uppdaterat med en skiva så att det ska vara kompatibelt med de spel Microsoft angivit på deras lista.

    Jag laddade ner ett xbox 1 spel, Colin Mcrae 2005, brände det på en vanlig dvd+r skiva i 2,4x.

    Detta fungerade inte. Hur ska man göra för att spela dessa gamla xbox spel på ett nytt 360 med lite on-läsare och iXtreme 1.5?

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av guro Visa Inlägg
    Hej!

    Köpte nyss ett flashat 360 från pxcare. Har uppdaterat med en skiva så att det ska vara kompatibelt med de spel Microsoft angivit på deras lista.

    Jag laddade ner ett xbox 1 spel, Colin Mcrae 2005, brände det på en vanlig dvd+r skiva i 2,4x.

    Detta fungerade inte. Hur ska man göra för att spela dessa gamla xbox spel på ett nytt 360 med lite on-läsare och iXtreme 1.5?

    Tack!
    Vad jag vet ska man ha en hdd.. fast är inte säker.

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Xbox1-spel måste vara iXtreme-patchade och brända på dual-layer skivor precis som Xbox360-spel för att de ska fungera på en Xbox360.

    Det finns guider om hur man gör om xbox-spel så att de fungerar, men jag har tyvärr inte några adresser i huvudet.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    lättare och billigare vore att skaffa dig en gammel box med hdd i
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    man måste även ladda hem kompabilitetspaketet från microsoft och ha en hdd.

    http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...bility_old.htm

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Tack för snabba svar

    Då ska jag testa att pacha spelet. Grejjen varför jag ville ta ner det spelet var för att de nya mcrae inte har en split-screen funktion.

    Är ju dock lite B att behöva slösa dyrbara duallayer skivor när spelet går in på en
    Singel layer. För det fungerar ju med orginalspel till xbox 1, dessa ligger ju på vanliga dvd skivor.

    Glömde också skriva att jag har en hdd på 60GB. Jag har också uppdaterat med kompabilitetsuppdateringen.

    Vore också tacksam om någon hade en länk till någon guide som talar om hur man gör.

    Tack för snabba svaren!

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Hittade detta:

    This tutorial will explain how to convert a xBox game.iso into a compatible iXtreme.iso for xBox 360.
    Programs:

    * XDVDMulleter 10.2
    * IsoBuster
    * Daemon

    More or less the process needs approximatly 15GB of free HDD space; and I'm assuming that you have already the ss, dmi and pfi files to be injected into the .iso.
    Let's begin with extracting the xbox.iso game to a folder.
    Once the .iso is extracted run XDVDMulleter, select 'View ISO details' and click 'next'. From 'Load ISO Folder', browse and load the xbox.iso in the 'Use Current Folder' and click 'next' to check if the xBox.iso has 'Random Padding'.
    Random Padding is very important, without it, will be not possible to have a successful iXtreme.iso


    Click next to go back to the main menu, select 'Build/Rebuild files in ISO' and click 'next', select and load the xbox.iso as before, click 'next' and choose 'Create a DVD9 ISO with zero padding (Xtreme compatible + Video)', 'next' and XDVDMulleter will check if the XBE is valid, click 'next' until you get to 'Make ISO' and click on it.
    *Tutorial name: Mulleter.iso
    Note: You don't need at this time to load the ss.bin, dmi.bin or pfi.bin files

    After XDVDMulleter has finished, open 'My Computer' and right click on the virtual drive to mount the Mulleter.iso
    *Tutorial virtual disk: J:




    Run IsoBuster and select the virtual drive


    Click 'Options' and then 'Communication', a new window will pop up, click on 'Read Settings' and set everything to 1 and click 'OK'


    Right click on the main folder, on the left window,


    and select 'Extract DVD <Image>', then click 'User Data (*.tao,*.iso)'


    Name the file and use .iso as extension, Don't press 'Save' yet
    *Tutorial name: IsoBuster.iso


    From 'My Computer' right click on the virtual drive and mount the xBox.iso, once it has loaded it, go back to IsoBuster and click 'Save'.
    After a while IsoBuster will report an error. Just select 'Replace with dummy data' and 'Always apply selection', click 'Selection'


    When IsoBuster has finished, it will ask you to delete some files, (Choose 'No')


    and to save the .cue file. (you don't need it)

    You can now delete those files:

    * xBox.iso
    * Mulleter.iso

    Now let's run again XDVDMulleter and select 'Build/Rebuild files in ISO' click 'next' and load from 'Load ISO Folder' the IsoBuster.iso in the 'Use Current Folder', 'next' and select 'Create a cloned DVD9 ISO (Xtreme compatible if the source is good)', click 'Yes' when prompted. In the next window load the ss.bin file from your folder and click 'next', so for the dmi.bin and the pfi.bin files, click 'next' and press on 'Make ISO'.
    When it's all done, check with XDVDMulleter the .iso to see, that it has become an iXtreme compatible image.

    Burn and play.

    Enjoy~

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Saknar filer...

    Hej igen!

    Nu tänkte jag testa guiden men jag har inte filerna som behövs.

    ss.bin dmi.bin och pfi.bin

    Kan man ladda ner dessa. Finns risken att man blir bannad om jag gör på detta sätt? Någon som vet om inte xbox 1 spel fungerar på vanliga DVD+R skivor?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av guro Visa Inlägg
    Hej igen!

    Nu tänkte jag testa guiden men jag har inte filerna som behövs.

    ss.bin dmi.bin och pfi.bin

    Kan man ladda ner dessa. Finns risken att man blir bannad om jag gör på detta sätt? Någon som vet om inte xbox 1 spel fungerar på vanliga DVD+R skivor?
    du måste ha DVD+R DL skivor med layerbreak 1913776 som är för XBOX. du får googla fram stealthfilerna till spelet om det är fel stealth i spelet som det är. lättast är det om du köper XBOX spelen, de är ändå rätt billiga och du slipper strula med att konvertera ihop imagefiler och sådant.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Jag har ett Orginal Xbox spel. Kan jag då köra det på min 360? Utan att behöva bränna det eller patcha det? Om jag skaffar stöd för för ursprungliga Xbox-spel till Xbox 360 från xbox hemsida...


    Mvh
    Last edited by Greim; 2009-02-26 at 19:12.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag har ett Orginal Xbox spel. Kan jag då köra det på min 360? Utan att behöva bränna det eller patcha det?

    Mvh
    ja, men du måste lägga in stödet för gamla xbox spel, det finner du här. du måste alltså ha en hdd till din 360 för att spela xbox spel.

    http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...patibility.htm

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, men du måste lägga in stödet för gamla xbox spel, det finner du här. du måste alltså ha en hdd till din 360 för att spela xbox spel.

    http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...patibility.htm
    Fick till det. Var bara att joina in på live och sen stoppa i xbox spelet och sen kom det upp automatiskt en update för stödet =)

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  2. Xbox 360 - Japanska spel
    By Olga2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:59
  3. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  4. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •