Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: dvd+r ?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    dvd+r ?

    Hej! Jag läst på forumet att de personer som har wiikey2 måste starta om sin konsol varje gång de ska sätta in en ny cd skiva. Jag har provat med Verbatim dvd-r och TDK dvd-r bränt i 2x , 4x och varje gång har jag behövt starta om konsollen för att byta spel. Men här är grejen, jag provade okänt dvd märke som var dvd+r, brände i 4x fyra olika spel, och jag behöver inte starta om konsollen när jag ska byta spel.

    Har sedan läst att dvd+r är skadligt för lasern, stämmer det? Isåfall, finns det ingen lösning för de som använder wiikey2 att slippa behöva starta om konsollen? En polare som har wiikey och en annan som har d2cpro behöver inte.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan inte se någon som helst anledning att olika skivor skulle slita olika mycket på lasern, det är optisk teknik, inte någon gammal skivspelare med kvartsnål. Så länge mediat inte är skit och orsakar en massa omläsningar e.dyl...

    Det är konsoller med nya D2E styrkretsar på dvdläsaren som måste startas om. Har man wiikey så har man troligen t.ex D2B, har man d2cpro lär man ha D2C styrkrets.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tack så mycket Hansi! Känner mig lite lugnare nu och vågar fortsätta med mina dvd+r skivor ^^

    Men okej om man alltså har D2E styrkretsar som man måste starta om. Men då undrar jag, vad kan jag tänkas ha? Jag måste starta om wii när jag har verbatim dvd-r och tdk dvd-r, men jag behöver inte starta om när jag använder okänt dvd+r .

    Han som chippade mitt wii provade med verbatim dvd-r printable skivor och då behövde han inte heller starta om det.

Liknande diskussioner

  1. Moderkort utan dvd
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 15:57
  2. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  3. Byta ut dvd före inlämning till Microsoft
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 21:55
  4. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •