Precis som det står i titeln...jag har fått problem med wiikey2 eller dvd-r skivor.
Jag fick tillbaka min chippade wii igår (wiikey2, från psxcare såklart), och testade ifall den skulle fungera. Som tur hade jag en kompis, som har en chippad wii (wiikey2) sen tidigare, till hjälp.
Nu till problemet:
Varje gång jag matar in mina dvd-r skivor så står det "the game disk could not be read. Please read the wii operations manuel for more information". Det kommer ngn gång när man spelar. Wii:n läser av skivan som vanligt men "dör" efter ett tag. antingen så fort man startar spelet, eller under spelandet. Blir så sjukt irriterande att börja om igen. Wii:n bara tystnar till då den inte läser av skivan.
Jag använde självklart det som rekommenderades, dvs Verbatim dvd-r och imgburn med hastigheten 4x. Tydligen så fungerar det perfekt hos kompisen som använder TDK dvd+r skivor. Japp, jag brände skivorna hos honom då, så kanske har imgburn inställningarna ngn betydelse?
Jag har även märkt att vår wii inte fungerar på¨samma sätt. Båda har trots allt wiikey2 men med kompisens wii måste man starta om varje gång man ska byta spel (annars käkar inte maskinen skivan), medan min fungerar som om den inte var chippad, dvs att jag kan mata in en skiva när som helst. ska det vara så? (min wii är en äldre version än vad min kompis har). Kanske ngt fel på chippet, eller misstag under chippandet? För jag har hört att wiikey2 gör så att man måste starta om wii:n när man byter spel
Ngn som har samma problem? Borde jag bli orolig?
Oh nej, vad mycket jag skrev :P
Jag kan absolut ingenting wii, chipping och allt åt det hållet, så förhoppningsvis kan ngn komma fram med en lösning.
Tack på förhand
Bookmarks