Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: HDD Frågor???

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Question HDD Frågor???

    Nu har jag bytt ut XBOX360 "orginal" 20GB disken till en "icke orginal" 120GB disk haft nytta av den kända hddss.bin filen som finns på nätet. Jag har också överfört materialet som låg på 20GB disken till 120GB disken via MS egen kabel som jag fått gratis av MS.

    Till frågorna och i svaren vill jag inte höra skrönor:

    1. Min 20GB disk innehåller ju inget speciellt numera eftersom jag använde XBOX360 överföringsprogram occh kabel och det raderar ju det mesta som fanns. Finns det något känt filåterställningsprogram typ "SoftPerfect File Recovery 1.1" som funkar på XBOX360 20GB disken filerna som fanns så att jag kan återställa mina gamesaves och det övriga på 20GB-disken? I och för sig behöver jag dem inte, de finns ju på min utbytta hård-disk. Fast det är ju i sig en intresant fråga tycker jag.

    2. Har någon blivit bannad pågrund av att de bytt hård-disk? Jag använde ju givetvis 120GB hddss.bin filen som finns överallt på nätet eftersom jag inte äger någon XBOX360 orginal 120GB-disk så att jag kan plocka ut hddss.bin därifrån.

    3. Finns det någon som lyckats hacka hddss.bin filen? Den går ju att editera. Kan jag ändra i hddss.bin namnat på hårdisken xxxxxxxxx FUJITSU MHW2120BH till någon annan hårdisk? Spelar just den texten någon roll?

    4. Någon som känner till vad som händer med hddss.bin efter det man formaterat hård-disken i XBOX360:n. Hård-disken blir ju knuten till 360:n som den formateras i eftersom man uppger ju serienummret vid formateringen. Egentligen så kan det "kanske" vara så att det inte spelar någon roll överhuvudtaget vilken hddss.bin fil man använder. Det kanske bara finns en hddss.bin fil och den kanske inte alls är unik för varje hård-disk som det sägs?

    Svar önskas endast ifrån folket som VET till 100% och inte från de som tror sig veta!
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-12 at 05:48.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    1. Troligen inte, vad jag vet så finns inget recovery-program som stödjer FATX-partitioner. (EDIT: Verkar som om någon har lyckats få fram vissa filer med stor möda: LÄNK ... dock så kanske detta bara gäller gamla xbox-partitioner... tror filsystemet skiljer sig i 360:n)

    2. Nej. Inte ännu (om det blir så framöver vet man ju inte).

    3. Nej, du bryter signeringen.

    4. Den knyts inte till konsollen. Serienummret måste du ange för att det ska vara lite jobbigare att formattera disken så det inte händer av misstag. Du kan byta HDD mellan konsoler. Det är innehållet på HDD:n som signeras/krypteras.

    Alla HDD:s SS-sektorer är unika förutom dom som är klonade (genom samma hddss.bin). Serienr. på HDD:n utgör en del av signeringen så säkerhetssektorn (hddss.bin) skall normalt sett vara unik för varje HDD.
    Last edited by POi2; 2009-01-12 at 08:04.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Tack för svaren POi2

    Ännu en fråga går det att köra någon hddhackr -u jag saknar ju undo.bin på 20 GB hård-disken. Jag vill ju återställa 20GB till 100% så jag kan köra den i en vanlig PC. Ska jag köra Lowlevel format eller räcker en vanlig formatering kanske? Får man väck allt då?
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Ännu en fråga går det att köra någon hddhackr -u jag saknar ju undo.bin på 20 GB hård-disken. Jag vill ju återställa 20GB till 100% så jag kan köra den i en vanlig PC. Ska jag köra Lowlevel format eller räcker en vanlig formatering kanske? Får man väck allt då?
    när du skriver hddhackr -f så vill den skapa undo.bin, hddhackr -u används bara när du vill använda undo.bin för att återställa den. räcker med vanlig formatering.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Tack för svaren int21!

    Då har jag en SATA hård-disk extra... och ett nytt projekt på gång!
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-13 at 09:10.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Hdd på bannad consol
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 09:21
  3. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •