Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem att läsa brända spel med Argon

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Problem att läsa brända spel med Argon

    Jag inser att det finns flera liknande tråder men jag valde att göra en egen i stället för att inkräkta på någon annans.

    Jag köpte en färdigchippad Wii med Argon från psxcare för lite mindre än ett år sedan. Den har inte fungerat felfritt men hyfsat i alla fall. På senare tid har jag dock börjat störa mig på attt det är många brända spel som inte kan läsas. Ofta så får jag meddelandet om att spelet inte kan läsas direkt när jag startar det, men ibland så kommer det mitt under spelandet. Det händer oftast under laddningssekvenser och det låter som att Wiin läser men sen bara "ger upp" och slutar försöka läsa skivan. Detta får mig att tro att det är något med läsaren, men samtidigt betvivlar jag inte att det skulle kunna vara något med Argon.

    Jag brände alla spel med Imgburn, på diverse olika låga hastigheter och använde Verbatim DVD-R.

    Jag skulle bli glad för tips om hur jag skulle kunna fixa det eller svar från någon annan som har upplevt liknande problem. Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lämna in den så vi får kika på den innan garanti går ut kanske? :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag har exakt samma problem...eller det stämmer ganska bra med hur det ser ut för mig iaf. jag använder också verbatim dvd-r, och bränner med imgburn...
    däremot var det redan så sen jag fick min wii chippad, dvs från lördags.
    det enda som skiljer är nog chippet, då jag ska ha wiikey2.

    vet inte alls om jag bör skriva här då mitt problem handlar om wiikey2, men det ser ut att vara exakt samma problem. är det verkligen chippet som krånglar eller är det bara sättet vi bränner som är fel?

    förresten, titta in i wiikey avdelningen då jag beskrev problemet tydligare. :-)

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tänkte bara följa upp och säga hur det gick.

    Jag skickade in min Wii till psxcare och fick chippet utbytt till en nyare version och rekommenderades att uppdatera firmwaren till chipped om det skulle fortsätta strula. Som tur var så verkar det inte vara så och de flesta spel som jag har testat sedan jag fick tillbaka Wiin fungerar felfritt. Förutom ett nytt chip så har jag även bytt skivor från Verbatim DVD-R till Verbatim DVD+R. Har ingen aning om det ska göra någon skillnad då jag har hört att -R ska vara att fördra framför +R till Wii. Speciellt med tanke på att det är samma märke och allt.

    Hursomhelst är jag mycket tacksam för jobbet som psxcare la ner på att byta chippet, även om det kanske inte var det som var felet.

Liknande diskussioner

  1. Problem med psx-psp spel på 5.00 m33-3
    By 4nh3l in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 01:05
  2. Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640...
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 11:29
  3. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  4. problem med att föra över spel till xboxen
    By a.m.m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 15:07
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •