Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Brickad LiteOn?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17

    Brickad LiteOn?

    Tänkte kolla med er va ni tror, hade byglat R707 på liteon spelaren, startat den i jungleflasher och dragit ur keyn och sparat de precis. Sen skulle jag köra "lite on erase" och så tryckte jag av / på spelarn sen väntade den en stund, sen hängde den sig. Nu när jag startat om datorn efter det så hänger sig datorn varje gång jag slår på spelarn inkopplad. och så släpper det när jag slår av den.
    Får E64 som väl antagligen betyder att den är fucked up?

    Är det lätt att dra in keyn som jag ändå hann spara i en ny liteon spelare eller tex kanske en Benq??

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Nej, E64 betyder att den inte hittar någon läsare, Ersa via dos och flasha den även via dos ska du se att din drive snart funkar. Junglen brukar hänga sig vid just det tillfället!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Ersa? hur flashar man en liteon via dos?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Du kan använda senaste iprep. Eller använd maximus program för att flasha läsaren(windows baserat) Men om datorn låser sig så får du köra iprep.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Har lyckats med 2 innan, så fattar inte varför denna är omöjlig.
    Har mina aningar om att mina löda byglar gick åt helvete, för det ser inte lika bra ut där längre. Ska försöka fixa kort strax, så får ni avgöra om jag lött sönder skiten, testade göra om de efter att den hängt sig, å de blev nog åt de sämre, efter att jag sög tillbaka löd-tennet.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Nee fan min kamera är sunk. Hur som helst, punkterna på R707 som man ska bygla ihop, de punkterna tror jag tamejfan är borta, är bara grått under typ, som att punkterna är borta.
    Går detta att åtgärda tro? Damn to start sugpenna jag hade.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    tror man kan löda ner i 707 hålet från TX punkten men är inte säker. Annars bygla som vanligt på det lilla som e kvar.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    men ja tror inte det finns nåt att fästa på, eller är det som är under punkterna en del av punkten oxå? de som är kvar får jag inte fäste i.

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Smått offtopic: Varför löder folk egentligen när det är enbart två punkter som ska kopplas ihop? Förstår verkligen inte det :S

    1. Det är BETYDLIGT större chans att MS ser att du varit där o lött vid eventuellt garantiärende.
    2. Det är skitsimpelt att bygla ihop dessa två punkter!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Bespara mig ditt skitsnack, jag löder om jag har lust med det.
    Alla lyckas inte alltid...

  11. #11
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Skitsnack? haha är du fem år lr? Det var som jag skrev bara en fråga liksom :S

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Smått offtopic: Varför löder folk egentligen när det är enbart två punkter som ska kopplas ihop? Förstår verkligen inte det :S

    1. Det är BETYDLIGT större chans att MS ser att du varit där o lött vid eventuellt garantiärende.
    2. Det är skitsimpelt att bygla ihop dessa två punkter!
    Hur menar du att man ska bygla dom istället för att löda?

    jwradhe: Skitsnack? Du borde tydligen inte lött eftersom det gick som det gick. Kan man inte löda kanske man ska fundera på att göra det utan att löda.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jasså jag borde inte ha lött? Jag har lött tidigare och har fixat 3 liteon tidigare på samma sätt utan problem, men denna gick snett, du vet de går inte alltid bra 110% av gångerna.

    Om vi säger såhär, svara på de jag undrade i tråden istället för att skena iväg och fråga varför jag är så dålig på att löda, det är inte de jag ville få ut av den här tråden.

    Det jag hade lött var inga problem MEN när jag skulle suga bort lödtennet som fanns så va pennjäveln alldeles för stark vilket jag inte visste, så allt bara sögs bort. de har väl inget med mitt lödande å göra? Fick ju ur keyn och allt, då hade jag inte gjort nåt fel??...............

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Jasså jag borde inte ha lött? Jag har lött tidigare och har fixat 3 liteon tidigare på samma sätt utan problem, men denna gick snett, du vet de går inte alltid bra 110% av gångerna.

    Om vi säger såhär, svara på de jag undrade i tråden istället för att skena iväg och fråga varför jag är så dålig på att löda, det är inte de jag ville få ut av den här tråden.

    Det jag hade lött var inga problem MEN när jag skulle suga bort lödtennet som fanns så va pennjäveln alldeles för stark vilket jag inte visste, så allt bara sögs bort. de har väl inget med mitt lödande å göra? Fick ju ur keyn och allt, då hade jag inte gjort nåt fel??...............
    Litet tips....du kan låta byglingarna sitta kvar så blir det lättare för framtida uppdateringar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jo tack, har även gjort det. Men jag fick för mig eftersom att skiten hängde sig att det kanske har med min lödning att göra, så jag tänkte ta bort & göra om. men så blev de som de blev. Kan ingen bara svara på min fråga?

    "men ja tror inte det finns nåt att fästa på, eller är det som är under punkterna en del av punkten oxå? de som är kvar får jag inte fäste i."

    Alltså, under de 2 punkterna jag råkat sabba så är det bara grå yta, går det att fästa även på detta?

    Eller som codo sa
    "tror man kan löda ner i 707 hålet från TX punkten men är inte säker."
    Nån som vet mer säkert?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan köra ner något som leder i hålet som är där istället, går bra med en liten bit eller vafan som helst som leder ström men som går ner i hålet =) eller så köper du en probe/spear och kör med så ska du se att det går bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Så en bit gem skulle funka?

    har beställt en probe/spear, hämtar de imorn



    lyckades läsa ur nykeln med en nål&gem ur en annan liteon, mkt bättre än spear :P
    Last edited by jwradhe; 2009-01-13 at 18:32.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Codo, tack, de funkade som du sa tidigare, körde iprep, l-o-eras och sen flasha in de, jävlars va snabbt och enkelt.

Liknande diskussioner

  1. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  2. semi brickad
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 12:21
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Skicka in brickad 360?
    By Drexon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 01:04
  5. Liteon EZ-DUB 16x Extern brännare
    By diffen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 09:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •