Detta är ett öppet mail till "Hansi" på PSXCARE.
Jag hade för avsikt att handla av er men efter att ha läst följande så gör jag inte det.
Låt mig förklara.
1. Om nu Spelbutiken skickade sakerna du beställt 2-4 mån efter att du gjorde beställningen så får du skylla dig själv som inte avbeställde. Om du accepterade den sena leveransen så är det ditt ansvar att hålla reda på den.
2. Posten aviserar alltid. Ditt fel om du missar detta.
3. Det är ditt ansvar att se över räkningarna. Om du "missar" en räkning som sedan går till inkasso så det ditt problem och ansvar. Sedan så får man alltid minst en påminnelse. Missade du denna också? Som sagt var så är detta ditt egna fel, igen.
4. Att utöva utpressning är inte speciellt seriöst. Om inte spelbutiken stryker skulden som du åsamkat dig själv, ditt egna fel, så ska du "ägna dig åt skriverier på nätet". Löjligt och omoget.
5. Du har tydligen en eller flera outlösta/outhämtade försändelser från Spelbutiken. Inte konstigt att man inte vill ha med dig att göra.
6. Du har en nedvärderande ton i dina email, bl.a.: "Om du inte har några egna befogenheter så fråga någon som har lite mer befogenheter när ni har fika."
7. Har du ingen leverantör eftersom du måste, av vad jag förstår, köpa saker från andra företag?
Jag kommer vända mig till en annan butik p.g.a. hur du har agerat. Att "missa" försändelser och att "missa" både räkningar, inkasso och påminnelser anser jag inte vara seriöst. Inte heller att utöva indirekt utpressning.
Tack för att du skapade tråden så jag såg vad du går för.
Edit: Nej, jag har inget samröre med Spelbutiken.
Bookmarks