Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Elschema till xbox 360

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17

Elschema till xbox 360

Tja nu rä det så att jag tänkte spela lite Online med min Xbox 360 och med tanke på risken att bannas och då nekas lagning om den skulle gå sönder så behöver jag ett Elschema till Falcon moderkortet. Har liksom en person som håller på med TV apparater och dylikt till vardags och om det då skulle behövas lödas om så behöver han ett schema finns det att få tag på ? har inte lyckats hitta något via google?

Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Respekt
    18
    haha lycka till att hitta det. *tror jag dör*

Du lär aldrig behöva ett sådant ändå för skulle din maskin bli bannad är där inget du kan löda för att få bort ban

Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Respekt
    19
    Han pratar inte om att löda bort en banning utan laga boxen själv ifall den skulle gå sönder!

Att hitta ett elschema blir nog svårt.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    haha lycka till att hitta det. *tror jag dör*

Du lär aldrig behöva ett sådant ändå för skulle din maskin bli bannad är där inget du kan löda för att få bort ban
    Ne det är inte direkt heller det jag sa utan jag sa att om den blir bannad vilket den troligtvis blir så får jag den ju inte lagad av MS eller hur. så därför ndrade jag om det fanns och få tag på något elschema till xbox:et ifall den skulle gå sönder i RROD och det skulle behövas lödas om som om jag inte har missförstått PSXCARE ibland blir tvungna att göra för att fixa dem. läs gärna hela inlägget innan du skriver

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Han pratar inte om att löda bort en banning utan laga boxen själv ifall den skulle gå sönder!

Att hitta ett elschema blir nog svårt.
    mm har märkt det men kanske inte det är så att all RROD eller de flesta fallen med det behöver löddas? har för mig att X-clamp tricket funkar för det mesta eller kommer allt till slut till lödning ändå?

Det är inte jag som ska fixa den isåfall det är TV/ data repertör han har lödat om moderkort till datorer innan så att löda en 360 borde ju inte vara pain in the ass svårt eller?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Tror du att han för hand kan löda om cpu'n och gpu'n? Då är han extremt duktig...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Tror du att han för hand kan löda om cpu'n och gpu'n? Då är han extremt duktig...
    Jag vet inte om han kan men han har ju lödat om PC moderkort och TV moderkort han fixade nyss min LCD TV där det behövdes lödas om på grund av att jag verkligen fick ett måndagsexemplar av den TV:n och ahn har ju jobbat med att löda om kretskort och fixa TVapparater stereos osv.... i över 20 år så han borde ju vara duktig

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    En BGA löder man inte om hur som helst. Eftersom lödkulorna sitter under komponenten måste detta ske i en ugn.

Så skulle nog tro att du kan glömma det.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    En BGA löder man inte om hur som helst. Eftersom lödkulorna sitter under komponenten måste detta ske i en ugn.

Så skulle nog tro att du kan glömma det.
    men hur gör de på PSXCARE och andra moddar affärer då? då de erbjuder lödning vad jag har sett på forumet?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Gissar att de lämnar kortet till nått företag som tillverkar kretskort och har utrustnng för omsmältning av lödkulorna... Inget man gör manuellt med lödkolv.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Gissar att de lämnar kortet till nått företag som tillverkar kretskort och har utrustnng för omsmältning av lödkulorna... Inget man gör manuellt med lödkolv.
    okok men då till en annan fråga hur många av RROD fallen behövs lödas igentligen? och är verkligen RROD ett sånt stort problem nu längre? jag menar jag dammar av min 360 och all runt omrkgin den o dammsugar den o allt annat 1 gång i veckan notera att jag damsuga xbox:ets alla hål jag jag öppnar alltså inte den! så hur stor risk är det igentiligen för mig att få RROD?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    risken minskar självklart, men om du vill minska risken så långt som möjligt bör du med jämna mellan rum (runt en gång var 3:e månad eller något sådant) öppna upp och använda dig av tryck luft för att verkligen få bort allt dammet, att dammsuga maskinen hjälper lite men långt från tillräckligt mycket samlas damm mitt i maskinen som du inte kommer åt med dammsugare... och på vissa cd-spelare samlas även damm I maskinen!!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Typ
    MAskinen kostar några tusen moderkortet sätts i sedan löds prollarna loss, rengörs och sätts tillbaka maskinellt.

Inget "för hand görande"
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Hmmmmmmm

Nu är jag ingen spe******t på rrod men det är väl så att det är värmen som gör att moderkortet kröker sig och orsakar glappen, vid CPU:n...
    Jag fick bort rrod genom att skruva i skruvar och distanser som jag hittade i en låda här hemma, till flänsen och skippade de där xbox korsen. Innan jag skruvade dit flänsarna rengjorde jag allt och tog tunnt med smörja under flänsen. Sen skruvade jag inte så hårt som det var iklämt ifrån början. Jag har testat att ha igång maskinen i flera dygn utan att den röda ringen dykt upp igen. Tror inte man ska hård-dra skruvarna, det är klart att kortet kröker sig då och allt börjar glappa...

Lödda? Kolla vad varmluft kan göra!
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-14 at 12:52.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    risken minskar självklart, men om du vill minska risken så långt som möjligt bör du med jämna mellan rum (runt en gång var 3:e månad eller något sådant) öppna upp och använda dig av tryck luft för att verkligen få bort allt dammet, att dammsuga maskinen hjälper lite men långt från tillräckligt mycket samlas damm mitt i maskinen som du inte kommer åt med dammsugare... och på vissa cd-spelare samlas även damm I maskinen!!
    Ok men liksom jag har hört att Falcon är rätt så stabila av sig :P. okej men liksom måste man öppna upp den ? räcker det inte med att braar ta ut DVD släden koppla ut xbox:et och sen spruta ut allt damm med en tryckluftsmaskin genom alla hållen eller riskerar man att ta sönder något asså att luften böjer till något eller så?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Ok men liksom jag har hört att Falcon är rätt så stabila av sig :P. okej men liksom måste man öppna upp den ? räcker det inte med att braar ta ut DVD släden koppla ut xbox:et och sen spruta ut allt damm med en tryckluftsmaskin genom alla hållen eller riskerar man att ta sönder något asså att luften böjer till något eller så?
    nej, men svårt att komma åt inuti boxen. du kanske bara förflyttar dammet istället för att få ut det. via släden kommer du inte långt. att öppna och göra grundlig rengöring är det bästa. du behöver ett jävligt bra tryck om du ska böja saker med luft.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, men svårt att komma åt inuti boxen. du kanske bara förflyttar dammet istället för att få ut det. via släden kommer du inte långt. att öppna och göra grundlig rengöring är det bästa. du behöver ett jävligt bra tryck om du ska böja saker med luft.
    men vafan då testar jag med tryckluften iallafall xD se om det kommer ut lite damm åtminstånde tack så mycket för hjälpen jag har fått

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Inga problem, hoppas det hjälpte dig något iaf =)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inga problem, hoppas det hjälpte dig något iaf =)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tryckluft i för stora mängder eller på fel ställe i driven blåser bort smörjmedel laserlinsen smörjs med på traversen "Upphängningen o gldskenorna" eller flyttar dam till smörjet som då stelnar med tiden

så använd med måtta
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tryckluft i för stora mängder eller på fel ställe i driven blåser bort smörjmedel laserlinsen smörjs med på traversen "Upphängningen o gldskenorna" eller flyttar dam till smörjet som då stelnar med tiden

så använd med måtta
    Det ska jag tänka på

Liknande diskussioner

1. Lan över trådlösa Xbox 360..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 15:46
  2. brända xbox 1 spel till flashad xbox 360?
    By martin90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:57
  3. Koppla xbox 360 med nätverkskabel
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 19:47
  4. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 18:21
  5. Alternativa trådlösa enheter till xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner