Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: ''Återskapa'' DLC

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0

''Återskapa'' DLC

Hej.

Jag undrar hur man får tillbaks sin gamla DLC,

Jag har skaffat en ny hård disk och vill ha tillbaks det jag hade från den gamla.

Jag har testat Account manegement och Download History. Fast det är bara filmer och bara gratis saker. Men jag köpte en hel del för ms points på min gamla HDD etc.etc., och jag vill helst inte att allt det ska gå till spillo

Nån som har en lösning ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ring MS support, det du laddat hem från live kan du ladda hem igen om du ringer och pratar med dom, eller så kan du köpa en kabel från någon auktions site eller något (finns en ms special kabel som rensar den gamla hdd'n och lägger in allt på den nya) du kan även få denna kabeln av MS, osäker på om du får den för uppgradering till 60gb också, men det gäller åtminstone för 120gb disken vet jag

Hoppas detta hjälpte dig något?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Jag ringde MS,
    Dom sa att jag skulle gå in på xbox.com och köpa ett så kallat ''Migration kit'' för att föra över från en annan hård disk till en annan ( som du sa ) Men jag går in där... Men jag ser inget där det står '' KÖP '' \ Lägg till i kassan...

.................................................. .................................................. .............
    Last edited by wilkkm0; 2009-01-18 at 16:02.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ska kolla upp och länka dig till det... vänta lite

Fyll i detta formuläret och skicka den till dom
    Last edited by Swizzy; 2009-01-18 at 21:05.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    Jag säljer ett transferkit på svensk auktionssite...högsta bud är 80 kr.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Man får väl den gratis annars från Microsoft?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Man får väl den gratis annars från Microsoft?
    Visst man kan få ett sånt kit gratis men "bara" om man köpt en Elite o vill överföra data från sin gamla HDD o reggar sin Elite

Dessa Transferkits ingår när man köper en 120Gb HDD vad jag sett
    Jag har två själv

Det funkar finfint att flytta data från en mindre disk till en större men inte tvärtom. ( Har för mig att jag provat föra över data från en 20Gb till en annan 20Gb men kan inte lova att det fungerar. )

Tänk på att:
    1. All data på disken man flyttar info från raderas o måldisken den man flyttar
    till formateras innan överföringen.

2. Fimpas strömmen ryker data!
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Pendragon: Jag undrar ifall jag skulle kunna få låna/köpa ett migration kit av dig,
    om du har något. Skulle bli jätteglad om jag fick det.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av sammyboy89 Visa Inlägg
    Pendragon: Jag undrar ifall jag skulle kunna få låna/köpa ett migration kit av dig,
    om du har något. Skulle bli jätteglad om jag fick det.
    jag har haft lite mailkontakt med MS supporten angående detta, dom påstår att du bara behöver skriva in serie nummret på 120gb hdd'n om du inte köpt en elite... sen om det verkligen fungerar är en annan femma (OBS: om det fungerar får du den gratis!! )
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    jag har haft lite mailkontakt med MS supporten angående detta, dom påstår att du bara behöver skriva in serie nummret på 120gb hdd'n om du inte köpt en elite... sen om det verkligen fungerar är en annan femma (OBS: om det fungerar får du den gratis!! )
    Jaha okej, har bara hört att man var tvungen att skriva in serienumret
    för xboxen också. Jag letar först och främst efter någon här i Sverige som
    har någon kabel att låna ut eller sälja för det går lite snabbare att få den.
    Har läst någonstans att någon/några har fått vänta jättelänge på sin kabel
    från MS. Så håller på och letar för fullt efter någon snäll person som är villig
    att låna ut sin kabe till mig, eller sälja den.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kan juh beställa en och hoppas på att dom jobbar hyffsat snabbt, tror inte du hittar någon som är villig att låna ut/sälja kabeln snabbare än det tar för MS att skicka ut den men jag kan ha fel där...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

Talking

du kan juh beställa en och hoppas på att dom jobbar hyffsat snabbt, tror inte du hittar någon som är villig att låna ut/sälja kabeln snabbare än det tar för MS att skicka ut den men jag kan ha fel där...
    Jo som tur var så hade du fel där :P Hittade flera personer som var villiga att låna ut sin till mig. Allt löser sig till slut...

Liknande diskussioner

1. Använda DLC trots banning
    By Hypnosos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 21:48
  2. Ladda ner DLC?
    By martin90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner