Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spel funkar bara till huvudmenyn

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Spel funkar bara till huvudmenyn

    Hej

    Har ett lite udda problem. Har köpt en beg Xbox 360 med NME chip. brände ut ett spel och glömde köra den genom Asossiator. Det funkar klanderfritt i min polares låda med IXtreme. Fick med några skivor med nya spel och dom funkar utan problem.

    Brännde ut spelet igen denna gång körde jag den genom asossiator. Spelet funkar men bara fram till huvudmenyn i spelet, sen säger xboxen att jag har en trasig eller smutsig skiva. Samma fel på min polares konsol.

    Något tips på vad jag gör fel. Bränner med imgburn, verbatim 2.4x layerbreake 1913760
    Det enda jag är osäker på är om jag har fel booktype.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    posta en loggen från imgburn. help / imgburn logs / öppna .log med anteckningar, senaste bränning högst upp i dokumentet. många brännare sätter booktype auto, tex pioneer, samsung, lite-on, lg etc.

    att din backup via asossiator inte fungerar i din polares box kan ju bero på att man inte ska patcha dem med asossiator om du har ixtreme. posta loggen så man något att utgå ifrån.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    NME chipp startar inte Fable 2 orginalspel
    Sen måste alla brända spel Patchas med NME patcar för att NME skall boota.
    Många nya spel startar endast med iXtreme 1.4+

    Flasha om maskinen o ryck ut chippet fungerade för en annan kund som köpt Fable 2 orginal Limited o ville köra

    Olika lasrar olika känslighet *sök på mina paraleller med Två killar som tittar på tjejer Läs tjejer som skivor o killar som lasrar.

    Skivor som fungerar på polares boxar "annan laser" behöver inte fungera på din
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Flytta spel till PC och sedan till ny HDD?
    By Joukko in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:37
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. Gc spel till Wii
    By Nightwish89 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 22:12
  4. Köpa brända spel till nyflashat xbox.
    By fex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:54
  5. Uppdatering till spel online
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •