Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: uppdatera spoofad samsung

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17

    uppdatera spoofad samsung

    En polare till mig köpte en färdigflashad 360 av en nätbutik i södra sverige nånstans (inte PSXcare), lite före jul. Nu har DVD-läsaren gått sönder och jag ska hjälpa honom byta den. Jag antar att det är en samsung som är spoofad som en liteon. Kan iofs lika gärna vara en benq eller hitachi som sitter i, men jag tror att 360'n är så pass ny att det har suttit en liteon i iaf.

    Han har kollat med butiken han köpte den ifrån och garantin verkar långsökt och han orkar inte hålla på och bråka så jag ska hjälpa honom istället.

    Har spoofat 15+ liteon till samsung ms28 hittils så jag vet vad jag gör.

    Frågan är, kan jag bara läsa ur firmwaren ur hans läsare (iXtreme 1.4 troligtvis eftersom han köpte den i slutet på november tror jag), sedan patcha den till iXtreme 1.5 och stoppa in den igen? Hur blir det med LiteOn's identifikations-string?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enklast är att bara läsa ur den trasiga samsungen och flasha till den nya, men då får du ju inte senaste iXtreme.

    Annars lär ju djungleflasher kunna hantera detta utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    jo iofs, firmwaren som sitter i är ju bara att stoppa i den nya läsaren. Hur ska man göra i jungleflasher isåfall? Det kan vara bra att veta hur man gör, för jag har nog ett gäng LiteOn-spoofningar som vill uppgradera till iXtreme 1.5. Där har jag iofs kvar key/inquiry/identity till alla läsare så jag kan bara göra nya firmwares. Men vore ändå bra att veta

    Nu var det faktiskt ingen ny 360 som jag hade trott, utan den var tillverkad 2006 nångång och hade en Hitachi 059 i sig. Men.. till nästa problem. Jag får inte windows att hitta driven. Jag har ett connectivitykit v2, trycker ned ModeB-switchen, startar datorn och sen direkt startar jag driven. Kommer in i windows, då får mitt VIA 6421A krupp och vägrar starta enligt enhetshanteraren.

Liknande diskussioner

  1. Flasha samsung
    By erklan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 02:51
  2. Onine med spoofad samsung
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 16:47
  3. Uppdatera nu eller efter flashning?
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:40
  4. Ny DVD-brännare, samsung.
    By Catstyle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:29
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •