Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Om man "rippar" en orginal spel-DVD med Samsung med special kreon firmware

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Om man "rippar" en orginal spel-DVD med Samsung med special kreon firmware

    Om man gör som topic lyder, alltså kopierar en orginal spel-DVD med den här läsaren som finns att köpa på psxcare, samsung med special kreon firmware.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=92

    Kan man då vara säker på att det är en bra patchad, säker kopia, så säker den nu kan bli utan att behöva kolla mot online-databaser och de här programmen som ska kolla om kopian stämmer överens mot orginalet.

    Är det så det funkar?
    Att man får en "bra" kopia på en gång, som bara är att plugga in i boxen och spela med?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Leffemannen Visa Inlägg
    Om man gör som topic lyder, alltså kopierar en orginal spel-DVD med den här läsaren som finns att köpa på psxcare, samsung med special kreon firmware.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=92

    Kan man då vara säker på att det är en bra patchad, säker kopia, så säker den nu kan bli utan att behöva kolla mot online-databaser och de här programmen som ska kolla om kopian stämmer överens mot orginalet.

    Är det så det funkar?
    Att man får en "bra" kopia på en gång, som bara är att plugga in i boxen och spela med?
    du måste rippa från flera läsare för att vara säker på resultatet eller använda en box läsare somär pålitligare. varför skulle man annars behöva verifiera när alla scene releaser är rippade på samma sätt? jo, för de har inte rippat med flera läsare för att kolla om dmi är pålitilig tex. det är det dom gör innan de lägger upp stealth i databasen och därför det kan ta tid innan spelen hamnar där.

    så rippar du själv, rippa med två olika läsare och kika om du har skillnader. dmi brukar skilja sig ganska friskt och den som brukar ställa till det.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Aha, då förstår jag inte riktigt meningen med att köpa den där. Eller varför det står att den där läsaren gör en KORREKT avläsning av skivan, om det nu inte är så.

    Hade tänkt köpa en sån, om den nu vart bättre än en "vanlig" DVD-brännare. Men lika bra att hålla sig till den vanliga externa LG-brännare jag har då antar jag.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Leffemannen Visa Inlägg
    Aha, då förstår jag inte riktigt meningen med att köpa den där. Eller varför det står att den där läsaren gör en KORREKT avläsning av skivan, om det nu inte är så.

    Hade tänkt köpa en sån, om den nu vart bättre än en "vanlig" DVD-brännare. Men lika bra att hålla sig till den vanliga externa LG-brännare jag har då antar jag.
    den gör ju korrekt, men hårdvara/program kan ju skilja sig mellan datorer.. hade de varit så lätt så hade man inte behövt en databas att verifiera mot då alla backuper hade varit okej. bästa är att rippa iaf minst 3 gånger med samma läsare och kika så resultaten blir likadana.. dmi, ss osv. det bästa är att rippa 2 gånger från 2 olika läsare.. och det ultimata är att använda en box läsare som den.. ju fler configs med samma resultat, säkrare är man på att allt är okej.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Leffemannen Visa Inlägg
    Aha, då förstår jag inte riktigt meningen med att köpa den där. Eller varför det står att den där läsaren gör en KORREKT avläsning av skivan, om det nu inte är så.

    Hade tänkt köpa en sån, om den nu vart bättre än en "vanlig" DVD-brännare. Men lika bra att hålla sig till den vanliga externa LG-brännare jag har då antar jag.
    du ska inte bränna med den, du ska läsa med den. den bränner inte... men du kan inte läsa originalspel med en vanlig dvdbrännare/läsare.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du ska inte bränna med den, du ska läsa med den. den bränner inte... men du kan inte läsa originalspel med en vanlig dvdbrännare/läsare.
    om man inte gör en luring (genom att öppna upp den och byta skiva och ha sig medans den är igång) finns guide för detta på forumet som hansi skrivit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om man inte gör en luring (genom att öppna upp den och byta skiva och ha sig medans den är igång) finns guide för detta på forumet som hansi skrivit
    japp, precis. men det är väl si och så hur bra resultat andra märken lämnar ifrån sig, rekommenderat är att köra med kreon firmware eller boxen's egna.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sist jag kollade var kreon till "pc-samsung" inte lika 100%-ig som om man använder en "riktig" 360-samsung.

    Problemen med felaktig "angle" var väl bara med kreon-rippar. Och det finns andra detaljer som kreon inte riktigt får till som kan skilja sig från en xtrm0800 flashad original samsung.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    kan vara av intresse:

    keron fw finns till:

    samsung:

    SH-D162C
    SH-D162D
    SH-D163A
    SH-D163B

    *källa: http://www.nme2.com/nme_h2.html
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    kan vara av intresse:

    keron fw finns till:

    samsung:

    SH-D162C
    SH-D162D
    SH-D163A
    SH-D163B

    *källa: http://www.nme2.com/nme_h2.html
    laddade faktiskt upp dessa för ett tag sen.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...36&postcount=3

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    samlade kreon firmwares finnes här.

    innehåller:

    Samsung SH-D162C TS05 KREON V1.00
    Samsung SH-D162D SB00 KREON V1.00
    Samsung SH-D163A SB01 KREON V1.00
    Samsung SH-D163B SB01 KREON V1.00

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58
  2. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  3. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  4. xTreme 5.3 - LIVE med orginal spel?
    By phantastic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 13:13
  5. byta ut samsung dvd som man köper på nätet?
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •