Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Headset med spelljud + chat?

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

Headset med spelljud + chat?

Det medföljande headsetet till 360 suger ju verkligen stenhårt! Man får ju mer eller mindre ha nollat volymen på TVn för att det inte ska bli eko för dom andra när man spelar.

Undrar därför kort och gott om någon vet om det finns något schysst headset som fungerar på samma vis som till PC. Alltså att man både hör spelljudet och folk som man snackar med i headsetet? Finns denna möjlighet till Xbox 360 tro?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kan använda headsetet till gamla xboxen om du känner att det blir bättre, jag har inte provat att lira online för att se hur det låter där, men med det headsetet du har ska det gå att stänga av micken när den inte används vad jag vet... men som sagt, gamla xboxens headset kanske fungerar bättre? prova

(OBS! du behöver inte ha någonting mellan kontrollen och headsetet, räcker med att du kopplar in sladden, om du inte vill ha volym kontroll förstås)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16

Cool

Hatar också orginal headsetet... Köpte mig ett trådlöst FM headset som jag kopplade till tv'n för att jag tyckte det var skönare då man spelade tex COD osv.. iof skönar att ha ett riktigt headset till vilket spel man än spelar... Men det blev ju problem då jag skulle spela på liven och skulle försöka pula under xbox headsetet under mitt andra headset för att kunna snacka med polarna då jag spelade. Vart less och stängde av allt och började meka.. här är resultatet:

Får ursäkta bilderna från min telefon...

Kopplade "LIVE ljudet" direkt till högtalarna och kassaerade högtalaaren från original settet. Låter faktist bättre och högre samt att spel ljudet blir klockers!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    Hatar också orginal headsetet... Köpte mig ett trådlöst FM headset som jag kopplade till tv'n för att jag tyckte det var skönare då man spelade tex COD osv.. iof skönar att ha ett riktigt headset till vilket spel man än spelar... Men det blev ju problem då jag skulle spela på liven och skulle försöka pula under xbox headsetet under mitt andra headset för att kunna snacka med polarna då jag spelade. Vart less och stängde av allt och började meka.. här är resultatet:

Får ursäkta bilderna från min telefon...

Kopplade "LIVE ljudet" direkt till högtalarna och kassaerade högtalaaren från original settet. Låter faktist bättre och högre samt att spel ljudet blir klockers!
    DIY is the shit!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Det medföljande headsetet till 360 suger ju verkligen stenhårt! Man får ju mer eller mindre ha nollat volymen på TVn för att det inte ska bli eko för dom andra när man spelar.

Undrar därför kort och gott om någon vet om det finns något schysst headset som fungerar på samma vis som till PC. Alltså att man både hör spelljudet och folk som man snackar med i headsetet? Finns denna möjlighet till Xbox 360 tro?
    Antagligen för att mikrofonen inte har full duplex
    Därav klipper en inte vid rundgång

Men det säger sig självt att även bra miccar genererar rundtjut om du har på volymen tillräckligt, och är inte meningen med hörlurar att inte störa andra

Vi har en adapter för "Gammlebox headsets" du kan använda, de kommer snart upp i Webshoppen.

Länk till gammelbox headsets om du vill prova med adaptern : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=236&xSec=19
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    bqobd: shit vad nice! Dock är jag inte tillräckligt skicklig på att löda för att ge mig på något sådant

Pendragon: Varför skulle gamla headsetet fungera bättre då? Det är ju samma princip. Det enda jag hör är dom jag chattar med och inget spelljud vilket jag var ute efter :/

Lösningen: Har hittat två headset som har just det jag letar efter. Dom har fått schysst betyg också..
    Nämligen dessa:
    Trådat: http://www.turtlebeach.com/products/efx1/home.aspx
    Trådlöst: http://www.turtlebeach.com/products/efx3/home.aspx

Något för PSXcare att ta in i sortimentet kanske!?
    Last edited by lejonel; 2009-01-15 at 12:21.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    bqobd: shit vad nice! Dock är jag inte tillräckligt skicklig på att löda för att ge mig på något sådant
    =) Kan inte påstå att det krävdes någon skicklighet i lödning på dem där lurarna iaf då lödpunkterna var lika stora som.... ja, som en skjort knapp kan man säga

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    =) Kan inte påstå att det krävdes någon skicklighet i lödning på dem där lurarna iaf då lödpunkterna var lika stora som.... ja, som en skjort knapp kan man säga
    haha okej.. Kan du förklara lite hur du gjort? Kanske skulle prova sig på det. Har ju ett gammalt headset som bara ligger och samlar damm så det kan jag ju nästan använda som "provex"

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30

Pendragon: Varför skulle gamla headsetet fungera bättre då? Det är ju samma princip. Det enda jag hör är dom jag chattar med och inget spelljud vilket jag var ute efter :/

Lösningen: Har hittat två headset som har just det jag letar efter. Dom har fått schysst betyg också..
    Nämligen dessa:
    Trådat: http://www.turtlebeach.com/products/efx1/home.aspx
    Trådlöst: http://www.turtlebeach.com/products/efx3/home.aspx

Något för PSXcare att ta in i sortimentet kanske!?
    Nu först o främst tänkte jag på Adaptern som kan kopplas ihop med GammelXbox headsets, men du kan själv köra en telepluggadapter in i den o vassare lurar o mic ja.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nu först o främst tänkte jag på Adaptern som kan kopplas ihop med GammelXbox headsets, men du kan själv köra en telepluggadapter in i den o vassare lurar o mic ja.
    Är det volymkontroll och mic on/off på den adaptern tro? Hade vart nice med en adapter som man kan koppla in micsladden i kontrollen och ljudsladden in i tvn. Men är det ingen volymkontroll på adaptern så är väll risken stor att man får köra på skitlågt spelljud för att höra dom man snackar med?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    haha okej.. Kan du förklara lite hur du gjort? Kanske skulle prova sig på det. Har ju ett gammalt headset som bara ligger och samlar damm så det kan jag ju nästan använda som "provex"
    Har dock inga bilder från själva lödandet eller så men det är inte alls svårt.
    Plockar du isär xbox headsetet så ser du ju tydligt vilka kablar som hör till högtalaren och vilka som hör till mic.

Sen är det bara att ta isär kablarna som sitter ihop lödda(mic kablarna 2st) och de 2 kablarna som sitter på själva högtalaren är ju då plus och minus kablarna. Dessa antingen klipper du eller sätter dit lödkolven och smälter lödtennen som är där så lossnar kablarna rätt snabbt.

Sen kan du få ut alla kablar från själva hedsetet då du gjort detta.. om du inte vill bryta sönder det helt o hållet dvs

Sen är det bara dra kablarna så som du vill ha dem i nya headsetet och fästa samman de 2 mic kablarna (tejpa/ löda) och löda dit högtalar kablarna på t.ex ena högtalaren i nya headsetet. Röd på röd svart på svart

Tänk på att ta ett headset du kan koppla till TV'n nu bara..

Hoppas detta hjälpte dig lite på traven iaf.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Tack för infon bqobd. Detta ska testas. Blir det inget bra så beställer jag ett Ear Force X3. Verkar ju som grymt bra lurar så

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Ja dom verkade riktigt nice.. funderar på ett par själv nästan

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Är det volymkontroll och mic on/off på den adaptern tro? Hade vart nice med en adapter som man kan koppla in micsladden i kontrollen och ljudsladden in i tvn. Men är det ingen volymkontroll på adaptern så är väll risken stor att man får köra på skitlågt spelljud för att höra dom man snackar med?
    Äntliten upplagd http://www.psxcare.com/product.php?xProd=947&xSec=91

Piskade på Stanman "lade produkten på hans bord o bad honom fota o lägga upp i shoppen"

Ja den har en Volymratt.
    Ja du kan trycka på Mute.

Mao, du kan nu koppla in vilka Headsets så länge de har 2,5Mm plugg med fyra poler på stiftet.
    Dock vet jag inte om det ingår en svart adapter som visas på bilden.
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Så man kan använda enbart den svarta och både få ljudet från spelet och små ungarna som säger fula ord samtidigt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Så man kan använda enbart den svarta och både få ljudet från spelet och små ungarna som säger fula ord samtidigt?
    Det den är till för är att dela upp på 2 kablar, det vill säga från 1 uttag till 2
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Jag har Turtle beach x4 tycker de e skit bra, 5.1 ljudet funkar verkligen bra och bra djup och ljud , folk hör en skit bra och du hör dem riktigt bra också.

det enda nackdelarna är att de var ganska dyra och att batterierna tar fort ganska fort och det resulterar att headsettet blir som en radiostyrd bil som har dåliga batterier, ljudet låter fördjävligt och micken hackar, detta löser man snabbt me att byta batterier.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Är det någon som har provat dessa?
    Får man både ljudet från spelet och de som pratar?

http://www.spider-foot.com/SFxxx/g-v...Cat1%5FID%3D30

Last edited by Outzider; 2009-04-23 at 10:16. Anledning: lägger till lite

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Är det någon som har provat dessa?
    Får man både ljudet från spelet och de som pratar?

http://www.spider-foot.com/SFxxx/g-v...Cat1%5FID%3D30

Japp du får både spelljudet och livechatten..

Själv kör jag med en adapter frpn steelseries och ett vanligt pc headset med mick och detta fungerar kalas och kostar inte 35025220:-

Mvh

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Ja det är onödigt att ha ett extra headset liggandes för jag har ett headset nånstans som jag använde då jag spela mest på datan, men nu har jag gått över helt till att gibba på boxen

Den här borde väl funka lika bra som den där steelseries kontakten?

http://www.speed-link.com/?p=2&cat=3...d=16328&paus=1

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Ja det är onödigt att ha ett extra headset liggandes för jag har ett headset nånstans som jag använde då jag spela mest på datan, men nu har jag gått över helt till att gibba på boxen

Den här borde väl funka lika bra som den där steelseries kontakten?

http://www.speed-link.com/?p=2&cat=3...d=16328&paus=1
    Har den med... Men det ända ljud du får i den är spelljudet...
    Adaptern är avsedd för att du ska kunna ha ett pcheadset ist för originalskiten.
    Så vill du ha så du får både spelljudet och livechatten så är en adapter från steelseries att rekommendera,

Nackdelen med den från steelseries är att i ex Cod4 så är spelljudet och och livechatten lika höga. Och du hör alla andra spelare med.. inkl dem du inte har i ditt party..

Dock kan du ju "mutea" allihopa om du nu inte vill lyssna på wienerkorvar till spelare=)

ALT 2: köper ett xbpx 360 headset för multum med pengar
    Last edited by Talken84; 2009-04-23 at 15:06.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Talken84 Visa Inlägg
    Har den med... Men det ända ljud du får i den är spelljudet...
    Adaptern är avsedd för att du ska kunna ha ett pcheadset ist för originalskiten.
    Så vill du ha så du får både spelljudet och livechatten så är en adapter från steelseries att rekommendera,

Nackdelen med den från steelseries är att i ex Cod4 så är spelljudet och och livechatten lika höga. Och du hör alla andra spelare med.. inkl dem du inte har i ditt party..

Dock kan du ju "mutea" allihopa om du nu inte vill lyssna på wienerkorvar till spelare=)

ALT 2: köper ett xbpx 360 headset för multum med pengar
    Lust att länka till vart man kan få tag på steelseries? eller maila länk till mig om det blir *** vill gärna kolla på priset lite o se om jag tycker det är värt det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Är det någon som har provat dom där spider-foot hörlurarna om det är bra ljud och så?

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lust att länka till vart man kan få tag på steelseries? eller maila länk till mig om det blir *** vill gärna kolla på priset lite o se om jag tycker det är värt det
    Fixat...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    prisjakt, sök på steelseries.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    prisjakt, sök på steelseries.
    då får man upp mängder med headsets och musmattor och annat... det är "Xbox 360 Headset Connector" vi letar efter
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    då får man upp mängder med headsets och musmattor och annat... det är "Xbox 360 Headset Connector" vi letar efter
    okej, ja de är skitsvåra att få tag i googla på SteelSeries Xbox 360 Headset Connector så finner du ett par lätt. Headset Connector via prisjakt fungerar åxå.
    Last edited by int21; 2009-04-23 at 19:29.

Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Jag har Turtle beach x4 tycker de e skit bra, 5.1 ljudet funkar verkligen bra och bra djup och ljud , folk hör en skit bra och du hör dem riktigt bra också.

det enda nackdelarna är att de var ganska dyra och att batterierna tar fort ganska fort och det resulterar att headsettet blir som en radiostyrd bil som har dåliga batterier, ljudet låter fördjävligt och micken hackar, detta löser man snabbt me att byta batterier.
    Dom har ju också x1 som e billigare ca: 600(tror jag) har ju inte 5.1 men det är ju ett headset som boostar spelljudet så du hör överdrivet mycket.

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Ingen aning men jag är nöjd iaf, tycker allt funkar som det ska iaf, fult som stryk e det iaf. Dock SÅ går det ju givetvis att önska volym läge själv och ljudbilden i lurarna går att ändra precis som man vill.
    Last edited by whityoustone; 2009-04-28 at 08:06.

Liknande diskussioner

1. Problem att läsa brända spel med Argon
    By MrCoke in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 13:54
  2. Spela multiplayer i "1-kasetts-läge" med m3 Real!?
    By Gatubarn in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:54
  3. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:06
  4. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 12:39
  5. Ni som har uppdaterat med 3.3: vad innehåller wii-update 3.3 exakt??
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner