Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flashad Hitachi 059 vill inte dyka upp i Windows

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17

    Flashad Hitachi 059 vill inte dyka upp i Windows

    Startar en ny tråd om det här eftersom den gamla topicen/innehållet i första inlägget inte riktigt gäller längre.

    Jag ska hjälpa en polare att byta DVD-läsare i sin flashade 360 som han köpt av ett företag i södra Sverige (inte PSXcare). Nu har läsaren börjat leva om och läser inga skivor, varesig original eller backups. Så jag tänkte hjälpa honom att byta ut den, och isf spoofa en samsung och stoppa i.

    Problemet då, är att jag inte lyckas få läsaren att dyka upp i windows. Jag har ett connectivity-kit V2 och ett VIA6421A som jag flashat bra många läsare med förut, bland annat ett par hitachi 047, 057, 078 och 079. Så jag vet hur jag ska göra. Trycker ner ModeB-knappen på con-kittet, startar datorn och startar läsaren direkt. Kollar efter ModeB genom att klicka på eject på con-kittet. Måste dubbelklicka. Så ModeB funkar.

    Har provat boota med Slax också för att sätta driven i ModeB, men det funkade inte alls.

    Kommer in i windows, och där händer ingenting speciellt. Startar som vanligt, men driven dyker inte upp i "den här datorn". Går jag in i enhetshanteraren så står det att mitt VIA6421A inte fungerar och inte kan starta. Sata-porten jag använder finns inte längre med i jungleflasher. Stänger jag av driven och deaktiverar/aktiverar VIA-kortet så startar kortet. Startar jag driven igen hänger sig windows.

    Är det nåt jag missat som man måste göra när driven redan är flashad? Vet inte vad det är för firmware i den eftersom det inte är jag som gjort det.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kör helst xecuters USB<->sata adapter på hitachi 46-59 då brukar det alltid lira smärtfritt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    ok.. orkar inte köpa in nån sån enbart för detta, då jag gjort 8-9 hitachi utan problem hittils, men det är bara att fortsätta prova isf och hoppas det funkar. Han skulle maila butiken och se om han kunde få drivekey av dem om de sparat den. Får han det spelar det ju ingen roll eftersom hans hitachi åker i soptunnan efter jag fått tag på drivekey.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    går det förresten att spoofa en liteon och stoppa i hans box?

Liknande diskussioner

  1. Dvd läsaren vill inte läsa längre.
    By jimmy64 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 10:54
  2. MP4 fil vill inte visa sig i XMB'n? MKV2VOB
    By kim_gulle in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 11:04
  3. Testa om boxen från Tyskland är flashad
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:35
  4. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •