Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Disc error ??

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18

Disc error ??

Hej jag har precis fått tilbaka min xbox från lagning, och nu sitter det en Lite-on spelare med iXtreme 1.5 i den. Så jag stack och köpte 5 traxdata dl skivor och började bränna gears of war 2. Den första brände jag i 4x och det blev disc error vid menyn på spelet. Så jag testa igen med 2-2,4x och då kunde jag spela ett tag fast banorna var suddiga i typ 15 sek innan den fick sin klara grafik sen blev det disc error. Jag har alltid använt traxdata skivor och dem gamla spelen jag har med traxdata funkar fortfarande utan problem. Vad är felet?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Dom har troligen bytt "leverantör" av skiktet som blir bränt. Jämför skivorna i DVDInfoPro (tror det går i ImgBurn också) så ska du se att MediaInfon skiljer sig.

Köp verbatim.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Verbatim is the shit
    GOW2 har bannat folk, se till att checka den mot Mulleter + AGBX360 o annat o gärna i combo med fler källor.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Verbatim is the shit
    GOW2 har bannat folk, se till att checka den mot Mulleter + AGBX360 o annat o gärna i combo med fler källor.
    abgx360 är att rekommendera då xdvdmulleter inte varnar för deviation error.. ett bra exempel är Crackdown.PAL.XBOX360-DNL som går igenom xdvdmulleter men abgx360 varnar direkt och fixar challenge type värdena för det, ett tips bara.

Liknande diskussioner

1. PRoblem med BF: bad Company
    By Vichi3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 01:05
  2. Disc Read Error hos polare, men inte hos mig
    By Raddox in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 23:28
  3. Error med senaste imgburn (Finalising disc)
    By Rick_D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 15:19
  4. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 12:03
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner