Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Byte av läsare i X360. (benq > ms28)

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Byte av läsare i X360. (benq > ms28)

    Hej på er,

    Nu är det så att min stackars 360 drabbats av ett problem som jag anser är nästintill lika jobbigt som RROD, jag talar så klart om "open tray"-sjukan.

    Nu är det så att jag har en Samsung liggandes här brevid mig, som jag gärna skulle vilja få in i min 360, men t.o.m. jag förstår att det inte bara är att koppla in den och köra.

    Jag har sedan tidigare flashat min BenQ, så jag har min orig.bin liggandes på diverse ställen (många backups ). Så den är inget problem.

    Det jag nu vill veta, är det bara att liksom flasha samsungen med den nyckel jag har i min orig.bin genom den där firmware-toolbox (eller var den hette), eller krävs det ytterligare åtgärder?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Efter att du har valt smart hack patcher så väljer du spoof i samma meny.

    Spoofar den som en samsung bara.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nu blev jag lite osäker ändå..

    Ska jag använda mig av en custom firmware i grunden, och kopiera in min nyckel i den? Eller vart ska jag börja..

    En liten guide steg för steg skulle uppskattas

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    inte alls svårt. dra fram en orginal firmware till ms28. sen tar du och läser av keyn på din trasiga läsare och lägger in keyn på ms28an. sen spoofar du ms28an som en benq med hjälp av firmware toolbox. några klick bara, sen flashar du som vanligt. du har en guide på forumet som är klistrad för benq, läs av mjukvaran med den. sen kollar du samsung guiden som också är klistrad. skriv in keyn där och spoofa. klart. det är skeet enkelt ^^

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    inte alls svårt. dra fram en orginal firmware till ms28. sen tar du och läser av keyn på din trasiga läsare och lägger in keyn på ms28an. sen spoofar du ms28an som en benq med hjälp av firmware toolbox. några klick bara, sen flashar du som vanligt. du har en guide på forumet som är klistrad för benq, läs av mjukvaran med den. sen kollar du samsung guiden som också är klistrad. skriv in keyn där och spoofa. klart. det är skeet enkelt ^^
    vad ska han med original ms28 firmware till? helt onödigt.

    han läser ut nyckeln ur sin original benq firmware.. laddar hem ixtreme 1.5 till samsung, lägger in nyckeln i den och spoofar den som benq.. sedan flashar.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    meh, ja mena ju de. trodde ni förrstod :P haha

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack alla, fixade det idag och det gick som på räls!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad ska han med original ms28 firmware till? helt onödigt.

    han läser ut nyckeln ur sin original benq firmware.. laddar hem ixtreme 1.5 till samsung, lägger in nyckeln i den och spoofar den som benq.. sedan flashar.
    tja jag har en ms28 som jag flashade med bad key nu när jag läser av den får jag nollor frågan är jag har en benq som satt i en annan xbox jag läste av nyckeln på den och fick god key kan jag då flasha ms28 med benq nyckeln ifall det går hur gör jag då

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    tja jag har en ms28 som jag flashade med bad key nu när jag läser av den får jag nollor frågan är jag har en benq som satt i en annan xbox jag läste av nyckeln på den och fick god key kan jag då flasha ms28 med benq nyckeln ifall det går hur gör jag då
    nej, du måste ha samsung nyckeln!

    boxen har en nyckel, din dvd har en matchande nyckel. du kan inte ha olika nycklar vilket de blir om du tar din benq nyckel till din samsung. du kan däremot använda din samsung till din benq box om du använder benq nyckeln i den och sedan spoofar den som benq.

    jag hoppas du gjorde backup på din nyckel till samsungläsaren, annars kan du kasta den boxen, den är värdelös utan nyckel. du kan se på film, men inte spela med den, och nej, finns inget sätt att fixa detta på i dagsläget, tyvärr.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    fick bad key på ms28 och flashade med den men då var bad key inte bara nollor efter att jag flashade med den key som jag fick ut ifrån den sedan läste av den då får jag bara nollor

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    fick bad key på ms28 och flashade med den men då var bad key inte bara nollor efter att jag flashade med den key som jag fick ut ifrån den sedan läste av den då får jag bara nollor
    va? använd punkt och kommatecken, man förstår ingenting!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hur har du gjort igentligen kulu?! är du säker på att det stod någonting alls annat än 0'or efter bad key?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    fick bad key på ms28 och flashade med den men då var bad key inte bara nollor efter att jag flashade med den key som jag fick ut ifrån den sedan läste av den då får jag bara nollor
    Om jag har förståt det här rätt så fick du bara ut nollor, flashade ändå och om du läser ur driven nu så får du bara nollor?

    ISF så är du körd, om du inte har en backup på nyckeln. Har du inte det så har du en dvdspelare...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    nej jag fick bad key sparade den då det inte va nollor.
    sedan flashade jag ms28 med den bad key jag fick fram.
    efter att jag flashade ms28 så fungerade inte varken orginal eller bränd spel.
    då kopplade jag tillbaka ms28 klickade på get key.
    fick fram då bara nollor.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    nej jag fick bad key sparade den då det inte va nollor.
    sedan flashade jag ms28 med den bad key jag fick fram.
    efter att jag flashade ms28 så fungerade inte varken orginal eller bränd spel.
    då kopplade jag tillbaka ms28 klickade på get key.
    fick fram då bara nollor.
    du har nu en värdelös 360 som du bara kan se film på, då du inte sparade orig.bin eller original nyckeln. det går i princip inte få bad key med samsung, nyckeln får du ju direkt när du öppnar urläst firmware med fw toolbox eller läser med samtool. låter dumt att flasha med en sk. bad key du visste om.

    hur lyckades med detta? vad använde du för program?

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ja det va lite dummt men sånt händer. jag använde jungleflash programmet
    då min datas disket station inte fungerar så kan jag inte använda dosflash
    föresten så vet jag inte hur man kommer in på dos med xp skulle vilja lära mig
    att flasha genom dos

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    ja det va lite dummt men sånt händer. jag använde jungleflash programmet
    då min datas disket station inte fungerar så kan jag inte använda dosflash
    föresten så vet jag inte hur man kommer in på dos med xp skulle vilja lära mig
    att flasha genom dos
    du har väl usb uttag? man använder oftast usb-sticka när man flashar via dos etc. en bootbar usbsticka fixar man lätt med iprep eller laddar hem bootdiskar via google. diskettstation är inte att rekommendera då de inte är tillförlitliga. du borde tagit reda på lite information innan du flashade, finns en tråd hur man flashar ms28, steg för steg, både utan och med iprep, även hur du gör en en usb/diskett bootbar med dos.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    jag gjorde usb/diskett bootbar startade datan valde boot from usb händer inget den vill inte starta från usb minnet valde boot from usb i biosen oxå

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    jag gjorde usb/diskett bootbar startade datan valde boot from usb händer inget den vill inte starta från usb minnet valde boot from usb i biosen oxå
    med vad gjorde du den bootbar? iprep? ibland måste du trycka f12 eller liknande vid startup för att få fram en bootmeny vad den ska boota ifrån.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    gjorde bootbar med iprep tryckte på f11 så bootmeny kom upp där valde jag usb minnet
    booting from usb device OK sen händer det inget den verka fastna där startar om datan
    fortfarande samma

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kulu Visa Inlägg
    gjorde bootbar med iprep tryckte på f11 så bootmeny kom upp där valde jag usb minnet
    booting from usb device OK sen händer det inget den verka fastna där startar om datan
    fortfarande samma
    vilken iprep har du? den nyaste eller den jag använde i min guide? den äldre jag länkade till fungerar bättre i mitt tyckte, iaf hos mig.

    har uppdaterad den guiden med checksum för ixtreme 1.5 nu, så nu slipper man lägga dit den efteråt.

Liknande diskussioner

  1. byte av dvd läsare
    By Robbish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 04:57
  2. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 17:14
  3. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •