Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Novice - Iextreme v1.5

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Novice - Iextreme v1.5

Först måste jag återigen lovorda VIA/SATA-kortet som är köpt hos PXSCARE, det fungerar perfekt till allt som det är ämnat till och även sådant som det inte är ämnat till.

1. Vad kan man nu göra för något extrakul (förutom köra backup-kopior) med Xbox 360 då Iextreme är på plats?

2. Går det att plöja ner en film eller ett spel på hård-disken och köra det utan DVD i spelare?

3. Ber om ursäkt för att jag trodde det fanns någon mer skillnad på MS25 och MS28 förutom firmeware:n.

Det funkar aldeles ypperligt att köra MS25.bin i en MS28. Har själv prövat... Läste på Llamma Home att de skickar ut alla MS28 med MS25 firmware.
    citat Llamma Home:
    "Xbox 360 DVD Drive - Toshiba Samsung TS-H943A. We are pleased to have received these drives in top condition. We of course test all of them before sending them to our customers. Part of this process requires that we flash the drives so we can lock them to a 360 console for testing. We flash them all to the MS25 version of firmware because it makes replacing your drive much easier. Did you know there is no difference between an MS25 and a MS28 other than the firmware? If you require an MS28 firmware it can be flashed to the drive with no issue. Some drives will read MS28 on the label but all drives are actually flashed with the MS25 firmware."
    Slut på citatet
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-17 at 14:55.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    1. Inte ett skit, seriöst
    2. Nej, går med en extern dock. Bara xvid/divx
    3. Om du inte spoofar så kan du bli bannad, men det går ja.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Tack för svaren Xager men är du säker på svar 3

Jag vill ju inte bli bannad heller!

TS-H943A heter modellen både med firmware MS25 och MS28, det är vi säkert överens om, tror jag.

3. Men som jag tolkar det när jag läst runt på nätet. Om det suttit en MS25 i en XBOX360, så finns det ingen anledning att gå runt detta faktum och spoofa då är det bara att flasha in firmware MS25 i en TS-H943A och stoppa i den i XBOX:en. Oavsett om den kallats MS28 på grund av firmwaren. Korten ser ju faktiskt identiska ut och har t o m samma typbeteckningen på själva korten och det verkar vara exakt samma komponenter som sitter på själva kretskorten. Jag har kollat på två kort ett MS25 och ett MS28. Å andra sidan sett, så kan det ju vara så att just korten var samma under en period men senare skiftades ut, det vet jag ju inte.

Rätta mig gärna jag kan ha fullständigt fel! Detta som jag skriver är ingenting jag vet. Det är en egen efterforskning och teori som jag kommit fram till detta.

Citat från Llamma Home:
    "The MS28 requires hardware modifications and or special techniques to allow flashing the firmware. Other than these extra steps it is virtually the same as a MS25. Nevertheless these steps can be complicated making it considerably more difficult to work with if you are not familiar with the techniques. Since there is no real difference hardware wise between the two; you can downgrade a MS28 to a MS25. Once its a MS25 you no longer need special steps or modifications to flash again."
    Slut på citat
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-17 at 21:17.

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Det är som hitachi, alla korten är lika. Det är bara mjukvaran som skiljer.

Du kan ju köra på men jag skulle spoofa iaf
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Jag har en ms25:a. När jag bygger Ixtreme FW så frågar den mig följande.

Orginal Firmware Version: MS25
    Hacked Firmware Version: MS28

Do you want to spoof your Ixtreme firmware to MS25 ? (Y/N)

Tidigare har jag läst att man ska bara spoofa om man måste pga av felkod. Annars inte. Detta för att Firmware då inte har den funktionalitet som MS25 har. Altså man får en MS28FW som rapporterar att den är en MS25FW.

Det man gör är ju bara att ändra ett ID fält i koden.

Vet någon om detta är rätt eller inte ? Eller vad man bör göra för att vara så livesäker som man kan.

Mvh Micro

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    satt det en 25:a i från början ska den spoofas som 25:a annars inte om du vill vara live säker, står lite om sådant i en annan tråd
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Jo men då har man ju en läsare med MS28:a FW i som svarar med MS25 ID.
    Kan inte det också vara ett problem om beteendet inte är lika, vilket jag fatta att det inte var.

Har kört med en ej spoofad MS28 1.4 vilket funkat bra. Men nu tänkte jag lägga in 1.5 och började fundera igen på vad som är bäst

Mvh Micro

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om du inte blivit bannad med en ej spoofad MS28 med IX 1.4 bör det vara samma med 1.5
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Thumbs up Orginal satt en MS25... så här blev det till sist...

Jag köpte ju en MS28 som nu är spoofad till MS25 och med Iextreme v1.5. Får se om X-burken bannad eller vad?

Tack för alla tips!

MvH // Pluttiplutt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hur menar du pluttiplutt? jag fattar inte riktigt vad du menar med din fråga...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Iextreme 1.5, spelinstallation med NXE
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 00:15
  2. Ny banning, iExtreme 1.4 hjälper inte..
    By golden2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 03:31
  3. Iextreme
    By the-guvnor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 12:20
  4. Uppgradera till iExtreme 1.2 på egen hand?
    By ConraDargo2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 15:54
  5. Iextreme
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 01:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner