Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Wii slutat läsa skivor!? Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Wii slutat läsa skivor!? Hjälp

    Hej ja har en wii med d2ckey från dec 2007. Den har funkat prima. Men nu har den slutat läsa orginal och backup skivor, ingen fungerar. Får felmedelande typ Disc could not be read.

    Jag har varit i kontakt med Nintendos bergsala support, dom hänvisa till att lämna tillbaks till återförsäljare men den har upphört och ja har inte hittat kvittot ändå så.

    Frågan är nu om ja ska skicka in den till bergsala, lagar dom den då den är chippad? Hur mycket tar dom?
    Eller ska ja skicka in den till psxcare istället?
    Nån som kan ge mej råd om hur jag ska gå till väga.
    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    re

    Tror mer på att ditt chipp har pajjat löd bort det testa om den läser orginalskivor. Gör den det löd dit ett wiikey 2 chip istället.

    Tror knappast att bergsala kör garantiärenden på chippade maskiner
    Till mig sa dom att dom ser lätt om maskinerna varit öppnade om dom vill (då syftade dom på wiiclip "chippningar".

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
    Tror mer på att ditt chipp har pajjat löd bort det testa om den läser orginalskivor. Gör den det löd dit ett wiikey 2 chip istället.

    Tror knappast att bergsala kör garantiärenden på chippade maskiner
    Till mig sa dom att dom ser lätt om maskinerna varit öppnade om dom vill (då syftade dom på wiiclip "chippningar".
    Jag har ingen aning om hur man löder. Så bäst att skicka till psxcare?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Hände detta felet efter att ditt Wii har vält och ramlat i golvet?
    Jag fick precis samma fel efter min hade ramlat i golvet, testade att byta chip men det funkade inte, jag kör nu utan chip och kan då köra originalspel.

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Jag fick problem med mitt chippade wii för ett år sedan ungefär och det var inga problem att fixa till. Min kompis som hjälpte mig att löda (jag är tyvärr ingen framstående hantverkare på den punkten) tog bort chippet och vi gjorde så rent och snyggt det går. Egentligen var det inget överdrivet, men vi ville mest att det inte skulle synas på direkten att det varit chippat.

    Skickade in konsollen och två veckor senare fick jag en ny som vi satte in mitt chip i. Har funkat kanon sedan dess.

    Du kan läsa mer om mitt problem och hur det gick här:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30933

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Hej ja har en wii med d2ckey från dec 2007. Den har funkat prima. Men nu har den slutat läsa orginal och backup skivor, ingen fungerar. Får felmedelande typ Disc could not be read.

    Jag har varit i kontakt med Nintendos bergsala support, dom hänvisa till att lämna tillbaks till återförsäljare men den har upphört och ja har inte hittat kvittot ändå så.

    Frågan är nu om ja ska skicka in den till bergsala, lagar dom den då den är chippad? Hur mycket tar dom?
    Eller ska ja skicka in den till psxcare istället?
    Nån som kan ge mej råd om hur jag ska gå till väga.
    Tack på förhand!
    Kan tillägga att jag redan från start haft såna där grå streck på skärmen ibland inne i spel som jag hört andra haft också.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
    Tror mer på att ditt chipp har pajjat löd bort det testa om den läser orginalskivor. Gör den det löd dit ett wiikey 2 chip istället.

    Tror knappast att bergsala kör garantiärenden på chippade maskiner
    Till mig sa dom att dom ser lätt om maskinerna varit öppnade om dom vill (då syftade dom på wiiclip "chippningar".
    Om jag skulle prova skicka in den till psxcare så ser dom om det är chippet som är pajj, isåfall kan dom väl ta bort det så får ja skicka in den till bergsala, alternativt om psxcare kan laga felet även om det inte är chippet som är trasigt. Börjar få wii abstinens.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Fått tillbaks wii från psxcare nu. Det var tydligen trasigt d2ckey som gjorde att den inte kunde läsa varken orginal eller backup. Nu funkar den perfekt med wiikey2

Liknande diskussioner

  1. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  2. Chippat Wii slutat att fungera
    By swedishchapter in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 18:07
  3. PS2 har slutat att läsa brända CD/DVD
    By elipze in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 15:42
  4. Slutat läsa kopierade spel
    By ragge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 01:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •