Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Xbox Live Arcade Unplugged

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Xbox Live Arcade Unplugged

    Är det någon mer än mig som har haft problem med att bränna ut Xbox Live Arcade Unplugged? har testat den både före och efter jag brännt i ABGX360, den säger att allt stämmer som det ska, men när jag kör in den i xboxen och ska starta upp spelet går den tillbaka till menyn för senast spelade spel bara (spel biblioteket)

    Är det så att det inte går att köra den bränd? eller finns det ingen release av den som faktiskt fungerar?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Releasen jag provat heter såhär: Xbox Live Arcade Unplugged [XBOX 360] [Pal Multi5] XBOX-UNLIMITED
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Releasen jag provat heter såhär: Xbox Live Arcade Unplugged [XBOX 360] [Pal Multi5] XBOX-UNLIMITED
    spelar ingen roll vad den heter eftersom den verifierats av abgx360, alltså game data stämmer och är okej, den ligger på xbox-sky och där verkar den fungera. du kan dock inte kopiera arcade spelen till hdd.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag vet att jag inte kan kopiera spelen till hdd, men den vill inte äns starta spelen från skivan så att man kan spela dom! jag fattar ingenting, allt stämmer enligt ABGX360 men när jag kör den i xboxen går den bara tillbaka till dashboard och "senast spelade spel"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag vet att jag inte kan kopiera spelen till hdd, men den vill inte äns starta spelen från skivan så att man kan spela dom! jag fattar ingenting, allt stämmer enligt ABGX360 men när jag kör den i xboxen går den bara tillbaka till dashboard och "senast spelade spel"
    jag ska fråga google mer om ämnet senare, det brukar ha svar på sådana saker.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe, ok tack... hoppas det finns en lösning på problemet någonstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag ska fråga google mer om ämnet senare, det brukar ha svar på sådana saker.
    jag sökte lite innan jag drog till skolan, men kunde inte hitta något som var direkt relevant inom ämnet annat än att vissa tydligen har haft samma problem som jag efter NXE uppdateringen, medans andra inte haft det låter skumt tycker jag. är osäker på om just dom hade brännt sina skivor eller körde orginal. men om du kan hitta något mer vore jag evigt tacksam
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    En liten updatering, jag fick idag hem orginal av spelet, satte i den i konsollen: BAM! samma skit igen!, ska ringa MS supporten och fråga vafan dom håller på med, dom kan juh inte bara göra så att spel inte fungerar pga uppdatering... eller hur?

    (Jag kör NXE det är fler än jag som haft detta problemet läste jag på nätet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    En liten updatering, jag fick idag hem orginal av spelet, satte i den i konsollen: BAM! samma skit igen!, ska ringa MS supporten och fråga vafan dom håller på med, dom kan juh inte bara göra så att spel inte fungerar pga uppdatering... eller hur?

    (Jag kör NXE det är fler än jag som haft detta problemet läste jag på nätet)
    sorry, glömde söka vidare på ämnet, det blir för mycket ibland. du får återkomma med resultat iaf.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, nu när jag körde skivan bara för skojs skull på min helt nya box jag köpte idag (hade en gammal maskin utan HDMI och vi fick in några Jasper från ********** för några dagar sedan så jag köpte en ny idag som också var en jasper!! ) anyways, körde den först innan jag uppdaterade till NXE i den boxen utan hdd och skit, då såg jag att alla spelen var med där ändå. dom som ska finnas på skivan ligger i games library... sedan körde jag in NXE och provade igen, dom finns där då med!

    så om ni tror att skivan e paj = det är den inte! bara känns så då den går in i menyn på xboxen inte på en egen meny så som vanliga arcade gör >_<

    ska köra i gamla boxen strax med för att testa, om det är så att båda kör den på samma sätt så är det inget fel återkommer med detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har testat det på den boxen både med och utan nätverkskabel, det är så det ska vara, den ska gå till den menyn. precis som jag gissade så behöver inte ringa till MS Supporten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  2. Ska skicka in en Xbox 360 Arcade till MS...
    By Ratchet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:06
  3. Xbox live fungerar inte
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:56
  4. Kan inte logga in på Xbox Live
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 17:39
  5. Xbox Arcade offline
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 19:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •