Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Flashade Lite-on tror jag fick fel i jungle

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16

Red face Flashade Lite-on tror jag fick fel i jungle

Läste ut nyckeln och allt i jungle och sen skulle jag ta erase så hängde sig hela programet :/ så nu får jag inte ut läsaren inte ens i dos. Har provat dosflash och sen liteon e och bara e. Men det står att jag inte hittar nån device. Verkar inte hitta min läsare i dos. Har viasata kortet från psxcare. Har prövat och sätta på och stänga av i dos när den heller på att försöka hitta den. Flashade en xbox360 en halv timma innan men då tog jag aldrig liteon erase i windows. Windows suger verkligen :/

Nått tips plz?

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Flasha den med dosflash så ska du se det funkar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova att erasea den i dos med hjälp av följande:

*länk till där filen ligger som används till detta kommandot* l-o-eras *följt av port och sådant där driven ska finnas*

det kan hjälpa dig att lösa ditt problem, men det är inte 100% att det gör det... jag råkade döda en lite-on drive helt en gång i windows själv, den ville inte ejecta eller någonting, då bootade jag upp i dos och använde mig av koden ovan (färdig inskrivet skript av hansi ) [detta skedde på PSXcare när jag jobbade där över jul/nyår]
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    har provat med dosflash men det vill bara inte funka. ska prova köra l-o-eras. men hur vet jag vilken port jag har i dos ? kör med usb..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag är inget proffs på DOS/Lite-on flashning direkt, men jag har gjort ett stort antal lite-ons och jag har varit med om en hel del problem som jag inte själv har löst, utan vi har tillsamans på PSXcare löst dom problem vi kommit i kontakt med (alla utom återställning hittils). men något sätt måste du kunna se det på tycker jag... kolla lite på nätet, borde finnas någon guide någonstans som kan tala om för dig vilken port som ska användas på viasata kortet och sådant... samt om det har något att göra med conectivity kitet, jag kan som sagt inte sådär jätte mycket om just denna delen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    men så fort jag startar maximus pro så hänger sig hela windows typ. hur stor är chansen att den är sönder ? får i alla fall sitta här hela natten och försöka hitta på nått..

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Snarare fel på ditt din dator, du kör ju windows

1. Har du serialporten ikopplad (usb om du har PRO)
    2. Kör du med native SATA på moderkortet eller någon USB-version?
    3. Är skivsläden ejektad?

Förlåt för dom dumma "har du provat stoppa i sladden"-frågorna vi behöver mer info för att kunna svara på din fråga.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    jepp.. det står hela tiden status 0x52 i dosflasher vad ska jag göra ? jag har usb har ingen comport det är en hp data och har inte så många inställningar i bios. men har avaktiverat datorns egna sata-1 och sata-2. och sladdarna sitter som dom ska och hade jag fått ut skivsläden hade det nog gått att flasha me.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    Jag fixa det med dosflash32 idag.....jävlades som fan med usb boot först

Ett annat problem för mej dock.....hann inte testa boxen jag fixa&nu ringde killen jag fixade det till&sa att det står sätt i skivan i en xbox360.....samma när han stoppar i orginal skivor....fan i helvete

Flåt att jag snodde tråden lite

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jimmpa83 Visa Inlägg
    jepp.. det står hela tiden status 0x52 i dosflasher vad ska jag göra ? jag har usb har ingen comport det är en hp data och har inte så många inställningar i bios. men har avaktiverat datorns egna sata-1 och sata-2. och sladdarna sitter som dom ska och hade jag fått ut skivsläden hade det nog gått att flasha me.
    Du måste erase den igen om och om igen i dos till den kommer till status 0x72... och får detta typ 5-6 gånger i rad, efter det kan du flasha den, lättaste sättet att nå detta är att köra erase ett par gånger och starta om driven sedan köra erase tills du får den statusen

lycka till
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Yaman Visa Inlägg

Ett annat problem för mej dock.....hann inte testa boxen jag fixa&nu ringde killen jag fixade det till&sa att det står sätt i skivan i en xbox360.....samma när han stoppar i orginal skivor....fan i helvete

du har lyckats med konsten att bricka hans xbox grattis
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    men den verkar inte hitta mitt viasata kort längre i dos :S tror det är det som är felet :/ nån som har tips på hur man ska få igång det. funkade förrut idag och i windows hittar det kortet.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Yaman Visa Inlägg

du glömde lägga in dvdnyckeln i ixtreme innan du flashade. jag hoppas du läste ur den, annars är nog din kompis mindre glad som bara kan kolla på film med sin box och aldrig kommer kunna spela på den.

Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du har lyckats med konsten att bricka hans xbox grattis
    nu tar du väl i?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jepp.. det står hela tiden status 0x52 i dosflasher
    hur får du då fram detta?
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    när jag är i dos. dosflasher sen kommer alla enheter upp men det står none på alla. sen när det kommer upp välj en enhet som inte finns typ. så skriver ja e och då kommer den statusen upp :S . Så det måste vara att den inte hittar viasata kortet va.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    vad har du gjort exakt? vet inte vad du gör riktigt men skriver du rätt port när du skriver kommandot? kortet jag köpte från psxcare har EC00 iaf ^^

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    detta kortet har E800 alla gånger jag har flashat. men det som kommer upp i dos är no device found på alla enheter. så har kortet några drivrutiner i dos ja måste lägga in i den nya iprep förutom dom filerna som läggs in ?. Och kortet är säkert 2år gammalt.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    vet inte om jag snackar skit nu, men mitt kort brukar inte hittas om jag inte har något anslutet till det. t

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    detta kortet har E800 alla gånger jag har flashat. men det som kommer upp i dos är no device found på alla enheter. så har kortet några drivrutiner i dos ja måste lägga in i den nya iprep förutom dom filerna som läggs in ?. Och kortet är säkert 2år gammalt.
    använder du lägsta porten på kortet (om det har flera)?

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    okej.. ska sitta och meka lite nu i dos.. så får la man se vad som händer.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    kortet har bara en sata i datan. och den anväder jag.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    ingen som är villig att hjälpa mig över msn ? adda i så fall jimmpa83@hotmail.com ..

/j

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    kortet har bara en sata i datan. och den anväder jag.
    ja, illa vore det annars.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    jepp.. ingen som vet va felet kan va <?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jepp.. ingen som vet va felet kan va <?
    har du kikat här så du inte missat något?

du vet att dos inte läser ntfs partitioner så om du har sådana i din burk så kommer din dvd-läsare få annan enhetsbeteckning mot windows. den brukar ligga på d: som i den gamla goda tiden.

porten till ditt via kort finner du i windows via iprep tex.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du glömde lägga in dvdnyckeln i ixtreme innan du flashade. jag hoppas du läste ur den, annars är nog din kompis mindre glad som bara kan kolla på film med sin box och aldrig kommer kunna spela på den.

nu tar du väl i?
    jag läste ur totalt 3 filer varav en heter key.....ligger kvar på burken i 4 backuper

Så då e det lugnt&bara gör om??

key.bin
    identify.bin
    inquri.bin
    dummy.bin

kan se dvdkey i dummyn....eller e jag ute&cyklar
    Last edited by Yaman; 2009-01-20 at 03:54.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Primare port: E800 och dvd har jag kopplat ur. Den har aldrig vart i ens när jag har fixat med detta. Och viasata kortet hittas inte hur jag än gör i dos. Är den sönder kanske ? Får inget liv i dvd alls :/

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    jag lyckades till slut tack för all hjälp :=) sova nu

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    Polarens box funkar nu .....nervöst ett tag 8)

Men när jag fixar min egen så får jag detta medelande

Dummy f/w, not suitable as target, load aborted

men om jag tar open target fw&laddar in ix15-sam så kommer inte det här felmeddelandet

det är ju en liteon&inget annat.....jävlar vad det ska taska hela tiden haha

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    kör du lite-ons ix som target?
    Google is your friend!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Märkligt fel på xbox, lite hjälp?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 09:05
  2. Problem med DS Lite
    By Mikolan in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 12:45
  3. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 12:35
  4. Lite Hjälp till er som flashat fel (Liten Guide)
    By mqx in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 00:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner