Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: Flashade Lite-on tror jag fick fel i jungle

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    jimmpa83, tror jag har samma probs som du hade. Kan se mitt Via chipset i windows men kan inte hitta dvd läsaren. Hur lyckades du fixa till det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova med att kolla vilken port den ligger på i datorn och använd det i kommandona i dos?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Jag gjorde så här .

Starta iprep nyaste versionen. Kolla vilken port ditt viasata kort använder typ "e800" som mitt använde. Sen gör du en bootbar usb. Som du lägger in alla filer på som behövs samt l-o-erase.exe . Och så klart din firmwire, Sen bootar du upp den med usb och skriver.

L-O-Erase.exe "din port" och E som i erase :=) sen ska du få status FF72 när det är färdigt.

Skriver du dosflash och väljer W som write. Sen ska du skriva i vad din firmwire heter. sen blir det typ 1,2 och 3 . Sen är du i dospromt. Då är du klar

Är ingen expert men så gör jag

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jag har inga problem att göra allt i windows, kör med via-kortet från psxcare som jag köpt och CK3 lite. lite on erase har fungerat i jungle utan problem ;P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det fungerar i windows om man provar sig fram till rätt ställe att starta om driven på

men i guiden dom skrivit står det bara att man ska stänga av och sätta på driven snabbt, inte när/vart (annat än efter att man klickat på Lite-on erase och sedan svara ja på båda frågorna)

jag kommer inte ihåg exakt vad det står när man kör men jag vet vart luckan ligger där man ska starta om snabbt för att den ska bli eraesad direkt i windows utan problem
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jag brukar bara köra in den halva vägen luckan alltså. det är efter du tryckt på lite on erase och den skickat kommandot, du ska trycka yes och yes. då ska man slå på och stänga av den snabbt ^^

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jao, men vi bråkar låta den gå en bit in med punkterna så har det fungerat 100% varje gång inom den lilla luckan som finnas
    Google is your friend!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Märkligt fel på xbox, lite hjälp?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 09:05
  2. Problem med DS Lite
    By Mikolan in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 12:45
  3. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 12:35
  4. Lite Hjälp till er som flashat fel (Liten Guide)
    By mqx in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 00:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner