någon som testat detta?
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=674210
läste igenom lite och verkar ju hur simpelt som helst. lite som samread kommandona. tänkte testa, eller någon som tycker jag inte borde?
någon som testat detta?
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=674210
läste igenom lite och verkar ju hur simpelt som helst. lite som samread kommandona. tänkte testa, eller någon som tycker jag inte borde?
jag funderar på prova det på min tror ja.
men så har man ingen comport så det sket sig nog :/
tänkte köra på en lite-on nu. testade att starta i win, enkelt interface och bra. hur simpelt som helst. hoppas jag inte brickar den nu ska för säkerhetens skull läsa ut mjukvaran genom jwindows först ^^
snabbinfo för de lata
In the past there have been many users who have had problems when it comes to flashing their drive under Windows (Drive-bricking, Windows freezes, etc.) so I have decided to program a DOS-based tool that automatically does the following:
* Copying of the DVD-Drive Firmware
* Spoofing/patching of the Firmware
* Flashing the DVD-Drive with iXtreme
The Tool: Xflasher completes the entire Flash-Procedure. For this the original firmware as well as the the files iXtreme.bin, org.bin, key.bin, identify.bin, inquiry.bin or dummy.bin are placed in separate folders. Note: Not all of the files mentioned above are created for every drive model.
DVD drives from Lite-On, BenQ, and Samsung/Toshiba are supported. It is not possible to flash Hi-tachi drives under DOS at the moment, if this should change in the future then newer versions of Xflasher will most probably be released with the added support.
What's new/fixed in v0.75:
* Added option for read the DVD-Key several times
* Fix for read Samsung/BenQ DVD-ROM
* Added USB-formatting tool with DOS
* Added language menu at 1st start
* Added english language
* Added english How to
* Added french language
* Added french How to
* Bug fixing
* Fix for show correct ANSI-Fonts (German: like ä and ü) under Dos
Official Site: modcontrol.com
Download: here
testade programmet och det verkar bara skumt. var sjukt enkelt. jag hade inte heller några problem med jungleflasher. flashat två st idag, en i xflasher och en i jungleflasher. har svårt att bestämma mig av vilket jag ska använda fast xflasher e säkrare säkert ^^.
men måste säga att jag hellre klickar än skriver kommandon i dos ^^ nu kommer säkert någon säga att jag är fjolla och dos rular
men som sagt, xflasher var ganska bra. den använder ju ändå dosflash, är ungefär som en batch fil, fast med interface. fast det kankse det är bokstavligt talat
Går man fram stegvis i Xflasher? eller är allt helt automatiskt?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Allt är stegvis
vad bra hade det varit helautomatiskt hade det varit skit
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
det skulle antagligen inte gå genom att trycka på en knapp heller, speciellt inte när den ska erasa ;p
det skulle va skit för att man då skulle kunna bricka direkt
Google is your friend!
Vaffan!?!? När jag skulle prova xflasher och stoppar in min USB-sticka och kör filen "Install and Format USB.bat" så säger den:
What is the drive letter of the USB drive you wish to make bootable? = o
Det går inte att hitta sökvägen.
Det finns redan en fil eller underkatalog med namnet o:\Firmware.
DosFlash.exe
FirmTool.exe
mkubt.exe
XFlasher.exe
4 fil(er) kopierad(e).
1 fil(er) kopierad(e).
deutsch.ini
english.ini
francais.ini
settings.ini
4 fil(er) kopierad(e).
Tryck på en valfri tangent för att fortsätta...
Inte fan formaterar den nåt inte. Och den kan väl fan inte vara klar?
//Arasul
ja, du svarar ju på din fråga själv och man kan bara gissa sig fram.
är enheten aktiv? är på usbstickan med utforskaren eller något annat program? då kanske inte xflasher får de rättigheter den behöver.
eller så formaterar du manuellt med mkutb via kommandotolken.
Makeboot\mkubt enhet: -FS:FAT32 -B:Makeboot\Dos -Q -Y -V:XFlasher
Ska prova
Bookmarks