Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Skate 2

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Skate 2

    Ja, nu är det här! 1an var väldigt bra, vad tycker ni om detta? Diskutera på!

    Skate.2.PAL.XBOX360-OE (inget fel på den, enbart nukad för att innehålla tyskt och franskt språk, vilket inte är angivet i releasenamnet, dvs multi 2)

    http://www.vgreleases.com/Xbox360/Re...te-144461.aspx

    http://xbox360.ign.com/objects/142/14234977.html










  2. #2
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Äntligen!!!!!

    Håller på att bränna nu

    Jag tror att det är grymt, älskade första skate.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Fick tydligen ned den franska versionen

    Får vänta ett tag till......

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Fick tydligen ned den franska versionen

    Får vänta ett tag till......
    ja, skrev ju det klart och tydligt innan att det bara är tyska och franska i den versionen. sätt regionen på din box till tyskland så är spelet på tyska, annars franska.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, skrev ju det klart och tydligt innan att det bara är tyska och franska i den versionen. sätt regionen på din box till tyskland så är spelet på tyska, annars franska.
    Jag väntar,,,, är inte så bra på nåt av språken

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE har engelskt språk!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har kört lite nu... introt var riktigt bra

    hade svårt med kontrollerna i början, men har inte spelat skate på länge. lite besviken på hur trögt gubben rör sig när man springer, men de kanske ändras. än så länge är det kanon och kommer åtminstone vara lika bra som ettan.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE har engelskt språk!

    Tack för det Int

    Då blir det lir imorgon,,,,

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    nu börjar det ta sig, kontrollera saker och ting är lite enklare, har dock rätt svårt med grabs över saker, tex att graba över en bräda i pool tex.. jobbigt att ha fart och sikta, något som var lätt i ettan efter lite övning, de kommer nog.

    har hittat lite pooler och tömt dem på vatten, kul när man börjar låsa upp saker i staden.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ingen idé att fega i race när det gäller bet av cash, satsa max och skulle du märka att det skiter sig så är det bara ta restart race innan du går i mål.. några race senare har du håvat in 20K, kan vara bra att ha. ska fortsätta imorn och leta efter den 7e poolen, någonstans gömmer den sig. grymma områden finns det iaf, en del farligt höga hopp och ställen där du får bra med fart.

    fotgängare och trottoarkanter är dock saker man blir oerhört irriterad av i race. man kan förlora 10sek på sådana saker bara för att gubben står helt still eller kör fast på någon jävla gubbe, lyktstolpar ej att förglömma.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Mitt skate2 ligger kvar på datorn fortfarande. går ju inte verifera i abgx

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    Mitt skate2 ligger kvar på datorn fortfarande. går ju inte verifera i abgx
    mitt med, eller imagefilen iaf, kör stenhårt på offlineläge nu så det är rätt lugnt. live blir inte ikopplat förrän en verifierad backup körs in i min konsol, som vanligt alltså.
    det gäller bara att märka skivorna bra och kasta de overifierade backuperna så fort en skiva blir verifierad. fortfarande väldigt roligt spel, men jobbigt!

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    mitt med, eller imagefilen iaf, kör stenhårt på offlineläge nu så det är rätt lugnt. live blir inte ikopplat förrän en verifierad backup körs in i min konsol, som vanligt alltså.
    det gäller bara att märka skivorna bra och kasta de overifierade backuperna så fort en skiva blir verifierad. fortfarande väldigt roligt spel, men jobbigt!


    Jo det är ett kul spel Varvat 1an och kört lite på tvåan. Men men jag är för snål för att bränna overiferade spel Så Pma så fort du vet nåt om stealth på skate2

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    svårt att förklara, men i mitten av kartan, snett ner till höger eller om du utgår från dueling snakes, skatepark och sen rakt ner en bit), där ligger iaf hoppet ner till kloakrören som var med i ettan. det ser nästan likadant ut, och kloakerna avslutas med en ramp. kanske är något för er som gillade det stället, jag körde mkt där i ettan iaf, skoj att de tagit med det igen.

    äntligen skrapat ihop över $150K, men har inte hittat den 7e poolen än! finns grymt många bra områden, downhill på landsväg är rätt roligt, bara lägga sig på brädan och ösa på! köpte precis property fun track, den kostar $50K men det är de värt, skoj ställe!
    Last edited by int21; 2009-01-21 at 20:55.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Tja Int! (såg att du var inne)

    Vet du om det finns nån mer version av Skate2, har provat lägga in det på hårddisken men får "dirty disc" efter 47% hela tiden

    Har provat:
    Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE
    xbox-360] Skate 2 READNFO PAL-English-[TMASGAMES-com]

    Får ingen av dessa att funka. Hade samma problem med Tomb Raider men det funkade till slut. (har även en tråd om det kan vara så att min brännare eller laser e slut)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Tja Int! (såg att du var inne)

    Vet du om det finns nån mer version av Skate2, har provat lägga in det på hårddisken men får "dirty disc" efter 47% hela tiden

    Har provat:
    Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE
    xbox-360] Skate 2 READNFO PAL-English-[TMASGAMES-com]

    Får ingen av dessa att funka. Hade samma problem med Tomb Raider men det funkade till slut. (har även en tråd om det kan vara så att min brännare eller laser e slut)
    beror på dina skivor eller brännare eller ev. din box läsare. finns massa trådar om detta. jag tippar på det är 1. inte verbatim skivor 2. sliten brännare eller med gammal firmware 3. sliten läsare i boxen (blir lätt sliten av billig media)

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    beror på dina skivor eller brännare eller ev. din box läsare. finns massa trådar om detta. jag tippar på det är 1. inte verbatim skivor 2. sliten brännare eller med gammal firmware 3. sliten läsare i boxen (blir lätt sliten av billig media)
    1 Det är verbatim (alltid)
    2 Kanske sliten brännare
    3 Lasern e 3 månader gammal, kan ju vara sliten den verkar varje fall vara opålitlig

    Andra spel går dock att bränna,(brände precis ett annat spel och detf unkade fint? ) men det verkar som fler än jag har problem med Skate 2 just vid 47%??

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    1 Det är verbatim (alltid)
    2 Kanske sliten brännare
    3 Lasern e 3 månader gammal, kan ju vara sliten den verkar varje fall vara opålitlig

    Andra spel går dock att bränna,(brände precis ett annat spel och detf unkade fint? ) men det verkar som fler än jag har problem med Skate 2 just vid 47%??
    det är inget fel på releasen. att den slutar vid 47% beror på att den inte kan läsa din media, datan den läser spelar ingen roll. skate 2 strange fungerar fint att installera. jag har haft problem en gång med installation som stannade på 32% med ett annat spel och det berodde på att skivan blivit dålig bränd av någon orsak, brände om och det fungerade kanon, som vanligt.

    eftersom det gäller 47% och skivan inte är helt fylld så kan man dra slutsatsen att den får problem att läsa vid lagerbytet.

    I 17:48:41 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 17:48:41 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 17:48:41 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 18:00:25 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)

    3825923 / 2 = 1912961,5 och 1913760 är layerbreak...
    men ta detta i den tråden du redan skapat, denna är till för diskutera spelet.
    Last edited by int21; 2009-01-22 at 15:07.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    många på piratebay får '' Dirty Disc '' av denna release: Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    många på piratebay får '' Dirty Disc '' av denna release: Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE
    MÅNGA?! kollade igenom de som delar STRANGE just nu. 2 personer hade problem varav en fick det att fungera efter han installerat, tog några försök! hur kan du få detta till många? om det fungerar för alla andra, är det fel på releasen då och inte deras brännare, media eller läsare?

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Tja!

    Fick äntligen igång det

    Har känt lite på det, gillar såna här spel de har mycket lång livslängd även om man klarar spelet så finns det alltid nåt bus att hitta på.
    Lite besviken på grafiken dock tycker att den kunde varit lite skarpare, men det kanske är en smaksak.

    Som vanligt i Skate så tar det ett tag innan man får till Grind "känslan" hade samma problem med ettan men det gav sig efter lite övning och ett antal brutna ben

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    körde mitt skate2 i abgx nu min brända skiva alltså och stealthen var perfekt Nån som vill spela online?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Hmm!

    någon som Klarat "Jam With Danny Way" (jag antar man måste klarat den faen för att få iväg sitt Sponsor Tape?) iaf Tips mottages

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    Hmm!

    någon som Klarat "Jam With Danny Way" (jag antar man måste klarat den faen för att få iväg sitt Sponsor Tape?) iaf Tips mottages
    det är bara att skata på och göra hopp och samla poäng!

    jag gjorde så att därifrån du börjar, hoppa inte rakt fram utan sväng lite vänster men ta inte mitten rampen, hoppa ut till höger i den rampen som du börjar framför, nu har man lättare att nå den rampen utan att ramla. i högra rampen får du mycket fart.. gör trick landa och satsa sen på bra trick när du kommer fram till väggen.. efter väggen kan du 1. ta en ramp till höger och hoppa ner till en halfpipe för att samla poäng eller 2. ta en räcke till vänster om ramp och grinda över dit, jag brukade ta rampen då man kan snurra en hel del i luften och sedan ha fart in i pipen. efter pipen har du en liten pool, sätt några trick i den eller skit i den, lätt att fasta i den och sen går tiden ut, haha. avsluta med att köra in i mål med din poäng i den lite större poolen efter lilla poolen, bäst av tre försök gäller utmaningen.

    du kan se ramp och de röda räcket rätt lätt i denna videon.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är bara att skata på och göra hopp och samla poäng!
    Hahaha.. jo precis



    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag gjorde så att därifrån du börjar, hoppa inte rakt fram utan sväng lite vänster men ta inte mitten rampen, hoppa ut till höger i den rampen som du börjar framför, nu har man lättare att nå den rampen utan att ramla. i högra rampen får du mycket fart.. gör trick landa och satsa sen på bra trick när du kommer fram till väggen.. efter väggen kan du 1. ta en ramp till höger och hoppa ner till en halfpipe för att samla poäng eller 2. ta en räcke till vänster om ramp och grinda över dit, jag brukade ta rampen då man kan snurra en hel del i luften och sedan ha fart in i pipen. efter pipen har du en liten pool, sätt några trick i den eller skit i den, lätt att fasta i den och sen går tiden ut, haha. avsluta med att köra in i mål med din poäng i den lite större poolen efter lilla poolen, bäst av tre försök gäller utmaningen.
    Tack för Tipsen. ska testa.. Övning ger Färdighet som man brukar säg

  26. #26
    Tjenare allihopa!, jag såg precis en sak i spelet som jag reagerade på..
    Denna reklamskylt! Vet inte vad folk tänker med som sätter in sådan här reklam i spel?, är helt lost på det här stadiet så jag har ingen aning om vad man får och inte får göra men konstigt tycker jag att det är.. :/

    (har ingen aaning på hur man gör en ny tråd men det här handlar ju om spelet så lite onödigt att göre en helt ny tråd angående ett spel som redan finns..)

    Vad tycker ni om det här?

Liknande diskussioner

  1. Skate
    By swifter in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 01:28
  2. Hur vet man när man har "knäckt" skate?
    By hejsan in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 11:36
  3. Skate komma vidare?
    By hejsan in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 23:27
  4. Skate [PAL][XBOX360][Multi5]
    By hatad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 13:24
  5. Skate (ej för mickys)
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 15:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •