Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: skumm mail vad tror ni

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0

skumm mail vad tror ni

hej saag en annons paa b.l.oc.k.e.t Xbox 360 med haarddisk ta:nkte att jag kan sa:lja iva:g min flashade xbox 360 saa jag skickade en mail till han skrev
    tja jag har en xbox 360 som a:r chippad och klart helt ny i kartong kvitto och garanti finns
    svar fraan han :Inga spel med?I vilken kommun bor du?
    jag svarade: vilka spel vet jag inte sa:ljer ista:llet fo:r en kompis. bor i:ja:rfa:lla
    han svarade : Ok, perfekt, ge honom eller om du vill ringa eller messa saa faar vi se om vi kan komma fram till naat bra.
    Mobil 07xx-xxxxxx det skumma va hans mail adress
    xxxxxx.xxxxx@msbmyndigheten.se
    Last edited by psytroll; 2009-01-20 at 11:20. Anledning: terminaler e roliga + publicera aldrig andras mobilnummer etc naer det roersig om myndigheter

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Vad är problemet?

Jag förstår inte riktigt vad problemet är, att han jobbar för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap? Om jag var han skulle jag kanske inte heller vara så glad över att få mitt namn, mail och telefonnummer publicerad såhär utan vidare...

ljungkullen Guest
    det är nog bäst att du editerar bort en del från hans mailadress och speciellt mobilnumret. Jag vet inte men du kan nog åka dit på det om han upptäcker det. Jäkligt onödigt att skriva ut det fullständiga.......

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    man ska ALDRIG lägga ut sådana där uppgifter hur som helst!! skulle du tycka att det var skumt om jag mailade dig med min e-mail också? jag har en UK-Only e-mail, som jag lurat till mig med hjälp av en polare. hur som helst ska du inte lägga ut hans mobil nummer och sådant!! ta bort det omedelbart!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Att lägga ut hela mobilnumret o e-post var lite lågt, vad vinner du på det?
    Det händer att Poliser kommer in eller Väktare till oss o moddar saker med.
    Så så länge du inte skickar med kopierade spel i paketet är det chill, o vad folk gör sedan med konsollen är som at köpa en Chipptrimmad bil, knappast du som får böterna för din gamla bil om nya ägaren kör fort eller hur.

Domänen tillhör:

state: active
    domain: msbmyndigheten.se
    holder: krisbe0703-00001
    admin-c: domain0702-00072
    tech-c: domain0702-00072
    billing-c: domain0702-00072
    created: 2008-11-17
    modified: 2008-11-20
    expires: 2009-11-17
    nserver: dns.srv.se
    nserver: dns5.telia.com
    dnssec: unsigned delegation
    status: ok
    Last edited by Pendragon; 2009-01-20 at 11:23.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    ja, håller med de övriga. ta bort personuppgifterna och det är inget speciellt att man använder en jobbmail! googla nästa gång så får du svar på vad som är skumt och inte!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, håller med de övriga. ta bort personuppgifterna och det är inget speciellt att man använder en jobbmail! googla nästa gång så får du svar på vad som är skumt och inte!
    Vi redigerade bort det iaf.
    Tror trådskaparen förstår att han inte bör göra om misstaget
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi redigerade bort det iaf.
    Tror trådskaparen förstår att han inte bör göra om misstaget
    såg det, ibland hinner det komma några inlägg pga av att man öppnar sidorna i flikar och betar av en och en. budskapet har nog gått fram nu.

Liknande diskussioner

1. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:14
  2. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter...
    By TonyW in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 17:13
  3. Nekad lagning - Vad ska jag göra?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 17:51
  4. Vad är det frågan om?!
    By Pepzen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 13:09
  5. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31

Bookmarks

Behörigheter