Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: liteon 1.5 not safe??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    liteon 1.5 not safe??

    på en viss sida står det så här,

    Som om det inte vore krångligt nog att välja ur dom tre olika Xbox 360 Paket har vi krånglat till det ännu mer.

    Det har kommit till vår kännedom att LiteOn iXtreme 1.5 inte är helt Xbox Live Säkert. Det betyder att du blir bannad från Xbox Live om du skulle spela över nätet.
    Därför erbjuder vi nu våra olika Xbox paket med Samsung läsare istället som är mer säker mot Xbox Live.

    Xbox 360 med iXtreme Samsung läsare kan ta någon dag extra då vi endast modifierar maskiner vi har i lager på beställning.

    och då vill de ha 500 extra för den med samsung?
    Vad tror ni är detta ett försäljnings kupp? hittar ingen annan info någonstans.
    tycker isåfall det e jävligt dålig still av hemsidan

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inget Live är 100% säert om folk inte kontrollerar sina ISos
    Läs: Livesökerhet, onsten att inte bli bannad!

    Det fins inget 100% Livesäkert sätt, även folk med oflashade/chippade boxar kan bli bannade.
    ( Tänkte mest på dem som kör saker innan release i det land boxen kommer från och recensionsskivor som läckt ut "även orginal" *Tänkte på Halo3 bannvågen* )

    Att Samsungspoofade Liteons skall vara säkrare än en Liteon med flash är inte riktigt riktigt.

    En liteon med Liteonflash är inte säkrare än en Samsung som är spoofad av en Liteon utan allt hänger på hur spelen man kör är patchade eller inte och korrekt dumpade.

    Klart att andra firman vill ha 500:- eggstra för en Slamsung, driversarna kosar ju en slant.
    Vi slutade med Samsungspoofningar då lösningen för Lite-On kom.
    Kan ha o göra med att vi fick igång allt den 23.Dec då lösningen släpptes o gjort massor o det fungerar

    Bannas man har man noll (0) Garanti fråm MS, oavsett om man har en spoofad drive eller orginal.

    1.5 är säkrare just för Spoofade drivar o Lite-Ons men är inte säkrare än 1.4 om man gör fel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    precis

    ja precis, då e det ju ett försäljnings knep, eftersom enligt dom e det 0% säkert, självklart e inget hundra procent säkert men de vill ju få det som att samsung e det som funkar, man får se det så här, du betalar 500 kr mer för att de ska behålla din nya liteon och slänga in en samsung, där fick de precis en lapp ner i fickan

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tmd_crazy Visa Inlägg
    ja precis, då e det ju ett försäljnings knep, eftersom enligt dom e det 0% säkert, självklart e inget hundra procent säkert men de vill ju få det som att samsung e det som funkar, man får se det så här, du betalar 500 kr mer för att de ska behålla din nya liteon och slänga in en samsung, där fick de precis en lapp ner i fickan
    ja, de vet ju inte vad de snackar om.

    Det har kommit till vår kännedom att LiteOn iXtreme 1.5 inte är helt Xbox Live Säkert. Det betyder att du blir bannad från Xbox Live om du skulle spela över nätet.
    sen när har ixtreme varit helt livesäker? aldrig! ixtreme 1.5 är lika säker för alla modellerna, ixtreme 1.5 är även säkrare för spoofade läsare än ixtreme 1.4. ixtreme 1.5 har lite mer automatiska fixar för backuper (challenge type, bad angle etc.), har du däremot en bra backup från början fungerar 1.4 bra.

    Därför erbjuder vi nu våra olika Xbox paket med Samsung läsare istället som är mer säker mot Xbox Live.
    så de menar på att lite-on inte är säker? att det är säkrare att spoofa en läsare än att köra med en original läsare? tjah, de vill som sagt håva in mer cash.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=673858
    Last edited by int21; 2009-01-21 at 16:57. Anledning: länkat ..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Tmd_crazy Visa Inlägg
    på en viss sida står det så här,

    Som om det inte vore krångligt nog att välja ur dom tre olika Xbox 360 Paket har vi krånglat till det ännu mer.

    Det har kommit till vår kännedom att LiteOn iXtreme 1.5 inte är helt Xbox Live Säkert. Det betyder att du blir bannad från Xbox Live om du skulle spela över nätet.
    Därför erbjuder vi nu våra olika Xbox paket med Samsung läsare istället som är mer säker mot Xbox Live.

    Xbox 360 med iXtreme Samsung läsare kan ta någon dag extra då vi endast modifierar maskiner vi har i lager på beställning.

    och då vill de ha 500 extra för den med samsung?
    Vad tror ni är detta ett försäljnings kupp? hittar ingen annan info någonstans.
    tycker isåfall det e jävligt dålig still av hemsidan
    Jag vet minst en kollega i branschen som inte höll koll och beställde hem 500st samsungläsare veckorna innan iXtreme 1.5 släpptes. Sitter man på många samsung gör man nog allt man kan för att bli av med dom.

    Själv hade jag nog minst 50 samsung och 30 hitachi kvar den 23:e, prylar för en 30-40.000:- som inte säljs speciellt ofta, bara om någon kommer in med en trasig läsare i sin box eller vill ha en samsung med specialfirmware för att läsa av originalskivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    samsung med specialfirmware vart finns den och vad heter den

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manyak Visa Inlägg
    samsung med specialfirmware vart finns den och vad heter den
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=92
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  2. Iextreme 1.5, spelinstallation med NXE
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 23:15
  3. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  4. Fireware 1.5?
    By Sebbe20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 21:22
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •