Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Brännare?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18

    Brännare?

    Hur länge ska en brännare fungera?

    Får nästan jämt "dirty disc" på alla spel jag bränner numera , undrar om det kan vara min brännare som blivit slö.Kan man uppskatta hur många skivor ungefär en brännare ska klara innan det e dax att byta till en ny??

    Eller kan det vara nåt med min nya flashning, det känns som detta började när jag flashade om mitt box efter att fått röda ringarna. Tycker att skivorna hackar lite mer samt att det låter mycket mer om boxet nu när det läser skivor.

    Vet att det är en "underlig" fråga men jag är trött på att bränna bort 5 skivor på ett spel och undrar vad det kan bero på? . Kör Verba och Img.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för brännare? (märke/modell)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad har du för brännare? (märke/modell)
    Samsung SH-S182M , inte det bästa men har brännt över 60 spel felfritt med den fram tills nu

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Jag gissar på att du har en hitachi eller slamsug, förlåt, samsung i din xbox.
    Troligtvis den förstnämnda.

    Kolla upp vilken drive du har, är det en hitachi eller en samsung så tippar jag på att det är en taskig laser.

    För att vara säker, testa med någon annans brända spel eller testa dina brända spel i en annan box.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Jag gissar på att du har en hitachi eller slamsug, förlåt, samsung i din xbox.
    Troligtvis den förstnämnda.

    Kolla upp vilken drive du har, är det en hitachi eller en samsung så tippar jag på att det är en taskig laser.

    För att vara säker, testa med någon annans brända spel eller testa dina brända spel i en annan box.
    Om det är taskig laser vad gör jag då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    byter ut dvd-spelaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Om det är taskig laser vad gör jag då?
    Som swizzy sa, byt ut läsaren.

    Förresten, vilken hastighet bränner du i och har skivorna rätt layerbreak?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    byter ut dvd-spelaren
    Ok hur ser jag vilken jag dvd jag har?

    Byta ut är inget jag kommer att försöka själv ,är det nåt som psx care kan hjälpa mig med och vad kan det tänkas att kosta?

    jag har ju en extra dvd (en Lite-on) som ligger i en låda,psx sa att det inte gick att flasha den, kanske den kan vara till nån hjälp nu.

    Känns lite värdo dock att behöva byta ut nåt som de installerade 2008-09-01 för 1500kr, borde en laser inte hålla lite längre än så?

    (jag bränner i 2,4 med Verbatim och IMG-b har även provat alla andra hastigheter, layerbreak e rätt)
    Last edited by Itchi; 2009-01-22 at 09:05.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Ok hur ser jag vilken jag dvd jag har?

    Byta ut är inget jag kommer att försöka själv ,är det nåt som psx care kan hjälpa mig med och vad kan det tänkas att kosta?

    jag har ju en extra dvd (en Lite-on) som ligger i en låda,psx sa att det inte gick att flasha den, kanske den kan vara till nån hjälp nu.

    Känns lite värdo dock att behöva byta ut nåt som de installerade 2008-09-01 för 1500kr, borde en laser inte hålla lite längre än så?

    (jag bränner i 2,4 med Verbatim och IMG-b har även provat alla andra hastigheter, layerbreak e rätt)
    om jag vore du skulle jag få den där lite-onen monterad, då detta är en bättre läsare som numera faktiskt går att flasha, och vi kan det utantill hela bunten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om jag vore du skulle jag få den där lite-onen monterad, då detta är en bättre läsare som numera faktiskt går att flasha, och vi kan det utantill hela bunten
    Vad tror du det kan kosta? montera och flasha, vågar mig inte på sånt själv

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja du, det kan jag inte svara på sådär på rak arm... men du kan juh om du har tid gå förbi butiken och höra med dom hur mycket det skulle kosta att stoppa tillbaka din lite-on i den och få den flashad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18
    Kanske nån på Psx care som ser detta och kan svara på vad det kostar?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Flasha Lite-On 700:-
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    prova dina backuper i en annan box, fungerar de där så kan du utesluta den halvan iaf.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Flasha Lite-On 700:-
    frågan är då, gäller det även om det är flashning + montering av den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    frågan är då, gäller det även om det är flashning + montering av den?
    Kommer en kund in med en ny 360 med en lite on i så tar vi 700 för att trolla dessa

    Och Brännare är Färskvara
    JAg byter brännare en gång per år o har aldrig problem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    En ny samsung eller hitachi flashad och monterad kostar 500+350 = 850
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    18
    Efter 6:e bränningen av samma spel så funkade det? (vart många nya verbatim öl-underlägg )

    Jag tror (vill tro) att det är brännaren som inte längre hållet måttet, har haft den i 1,5 år och brännt massor på den. Provar att köpa en ny om det visar sig att det fortfarande strular så får det bli att sätta i Lite-on och hoppas att det hjälper.

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Efter 6:e bränningen av samma spel så funkade det? (vart många nya verbatim öl-underlägg )

    Jag tror (vill tro) att det är brännaren som inte längre hållet måttet, har haft den i 1,5 år och brännt massor på den. Provar att köpa en ny om det visar sig att det fortfarande strular så får det bli att sätta i Lite-on och hoppas att det hjälper.
    Kom förbi oss med maskinen om du bor i 08, alla våra är utkastade med fräscha brännare.
    Funkar de så vet du
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och är det så att du betalade oss 1500:- för att byta din lite-on mot en samsung så har du 1 års garanti på din samsung. Så den byter vi utan kostnad om det är fel på den, alternativt så flashar vi din lite-on och sätter i utan kostnad istället vilket troligen är mer livesäkert.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:05
  2. Har jag Dual Layer brännare?
    By puttekk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 15:43
  3. DVD brännare.
    By callista in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 16:55
  4. Kvalitet på brännare, skivor, osv..
    By MrCoke in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 22:24
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 01:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •