Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Psxcare, problem med garantiärende..? (Smälter sönder skivan)

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20

    Psxcare, problem med garantiärende..? (Smälter sönder skivan)

    En kollega till mig köpte ett wii med wiikey2 i jul till hennes son, hon köpte även GHWT orginal.
    Problemet är att wiiet smälte sönder hela skivan, skivan var så varm att fingeravtrycket som blev på skivan gjöts in i den när dom tog ut den.


    Hon ringde upp till psxcare men dom ville inte veta av det utan försökte övertala henne att lura butiken hon köpte den i innan och säga att skivan var så från början.. trots att det inte var så..?

    Jag har köpt en hel del konsoler och även rekommenderat psxcare till många av mina vänner då jag vet att dom är duktiga, men jag kunde inte tänka mig att det skulle bli så besvärligt vid reklamation.

    Jag såg det nästan som självklart när hon berättade om det, att ni skulle stå för frakten tillbaka till er, laga den och sen skicka tillbaka den.
    Det är ju ändå en relativt stor kostnad för henne att behöva slänga ett spel pga felaktig konsol.

    Ni får gärna förklara er i den här tråden.

    Victor.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har aldrig hört talat om någon konsoll som lyckats smälta en skiva, hur stod den konsollen placerad isåfall?

    Hur ser wii-sports skivan som följer med i paketet ut? Och eventuella brända spel?

    Maila gärna en bild på den där GHWT skivan också.

    Var det någon vuxen inblandad i direkt samband med att detta hände...?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Konsolen stog fri, GHWT var spelat några gånger innan det brände sönder och då fungerade det bra.
    De har inte vågat prova med några mer skivor efter att det hände.

    Killen som har wiiet vet hur han ska hantera det, så handhavandefel är det inte.

    Mailar en bild imorgon på skivan då jag inte har den här nu.

    Victor.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får ursäkta om jag utstrålar viss skepsis efter att ha klarat mig 10 år med denna verksamhet utan att ha sett någon konsoll utveckla så mycket värme att en skiva skulle smälta...

    Repade skivor, visst, det ser vi ofta.

    Smälta skivor brukar bero på att dom legat i bilen/fönstret en varm dag, för nära kaminen eller på något element osv....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Nej jag har heller aldrig hört om det, men jag har däremot för mig att linser kan bränna sönder? man vet ju aldrig vad felet skulle kunna vara, felaktig lins från nintendo eller liknande.

    jag har hört mig för med henne och den stog ju välventilerat, och att skivan skulle orsaka det låter också ganska långsökt så det måste ju ha vart wiiet känns det som.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag måste hålla med om att de låter lite underligt att en laser ska kunna avge sådan hetta att den värmer upp skriva så mycket att den smälter. Men vem vet kanske är bra drag i DVDn i Wii. Stod den på länge och snurrade ? För den kan väl inte ha värmt upp den så mycket på kort tid?

    Hoppas de löser sig i alla fall.

Liknande diskussioner

  1. Problem med läsaren?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 15:04
  2. Problem med handkontroll
    By farsajd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:29
  3. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  4. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17
  5. Problem med config skivan 1.3
    By AcKNE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 14:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •