Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Xbox Region

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0

Xbox Region

Hej har nyligen flashat min xbox 360 till iextreme 1.5, men jag undrar lite nu. har inte så stor koll på det, går det att byta mellan ntsc och pal i abgx t.ex, eller fungerar det inte ? för så som jag har förstått det så spelar det ingen roll om spelet är regionsfritt eller inte så länge source är rätt ? och har ni några bra sidor man kan ladda ner xbox spel på ?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Du kan inte "göra om spel" till PAL, kolla med XDVDMulleter vilken region dom är.

Det finns inga offentliga sidor som är bättre än t.ex. piratebay, se till att bli medlem på en privat sida istället.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av spyx Visa Inlägg
    Hej har nyligen flashat min xbox 360 till iextreme 1.5, men jag undrar lite nu. har inte så stor koll på det, går det att byta mellan ntsc och pal i abgx t.ex, eller fungerar det inte ? för så som jag har förstått det så spelar det ingen roll om spelet är regionsfritt eller inte så länge source är rätt ? och har ni några bra sidor man kan ladda ner xbox spel på ?
    det är som xager säger. du kan inte konvertera eller göra spel regionsfria. du kan däremot spela ett ntsc spel som inte enbart är låst till den regionen på din pal konsol. många spel är faktiskt regionsfria, så det brukar inte vara något problem, annars får du hålla dig till pal.

http://google.com är väldigt bra för spel och annat också för den delen. har skrivit ett inlägg här hur du använder en sökmotor på ett effektivt sätt.

Liknande diskussioner

1. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:50
  2. Xbox 360 och gamla xbox "link"
    By LuXOD in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 23:16
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 12:22
  4. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 23:28

Bookmarks