Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Bildproblem

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

Question Bildproblem

Tjena!

Jag har nu skaffat mig ett xbox 360 för en billig slant. Saken är den att de är något med "video output" som strular, jag får ljud men ingen bild. Personen som jag köpte den utav sa att har provat att köra med en annan kabel men det funkade visst inte heller, han sa även att han inte fick fram något ljud men de har jag lyckats med.
    Jag mailade psxcare och frågade om deras råd/tips då sa dem att jag skulle prova att resetta videoinställningarna genom att hålla in right trigger och gul/y samtidigt som du startar boxen. Skulle hålla in knapparna tills boxen hade bootat 2-3 gånger, det verkar inte gå eftersom jag använder en trådlös handkontroll och när boxen bootar så dör ju handkontrollen(lyckas bara boota en gång med tanke på att kontrollen dör).
    Det är ingen HDMI box, jag har även inte någon HD-kabel som jag skulle ha kunnat ställt in den på HD läge.
    Jag kollade på boxen och räkade ut att garantin hade gått ut på den så det verkar inte vara någon idé att flasha tillbaka den till orginal och sedan prova att skicka den till ms? Hade tänkt att jag skulle ringa till ms i morgon och kolla vad dom säger. Men eftersom jag är ganska sugen på att få igen boxen så tänkte jag kolla med er nu och de är någon som har tips på vad jag kan göra för att få igång den?

Allealex

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    det kanske är så att den som hade den innan har lekt med hd-kabeln och nu är din box låst i det läget, du kanske behöver en sådan för att starta upp och sedan switcha / kombination med handkontroll. finns några liknande fenomen i lite trådar här.

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Jag satt precis och tänkte på de där för en lite stund sedan, kompisen som har en HD kabel kommer hem nästa lördag så de är ett tag till jag får vänta i så fall.
    Men borde inte de resettas när jag väl resettade videoinställningarna?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kanske borde prova med en trådad kontroll, det kanske hjälper dig lite med att reseta den ordentligt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den reseten du redan gjort skall räcka om det var videoinställningarna som var problemet. Det där med att låta den boota om flera gånger skrev jag bara för att du verkligen skulle låta proceduren gå igenom ordentligt innan du släppte knapparna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Så jag har alltså lyckats resetta den, men de funkar ändå inte. Kan det vara själv video utgången de är fel på? Går den att byta?

EDIT:
    Jag har ingen aning om vad som hände idag men jag jag fick bild på xboxet. Jag kom hem med boxen idag(hade varit hos en kompis med den), till en början så var det samma sak som förut men helt plötsligt så började en röd lampa blinka på boxen, tänkte inte så mycket på de. Startade om boxen och då kom de bild Testade med en film funkade bra tills den började bli konstig i bilden, typ som om man inte hade installerat drivrutinerna till grafikkortet på datorn. Startade om, ingen bild igen. Efter jag hade försökt startade den ett tag så startade den men då fick jag 2 röda som började blinka. Startade om ett par gånger till och fick bild, hade en film på ett bra tag men sedan när jag skulle flytta boxen till mitt rum så slutade den att funka igen. Har ingen aning om vad de kan vara..
    Ringde också till ms idag och dom sa att jag skulle få betala 87 euro om jag vill att dom skulle laga den eftersom garantin gått ut.

EDIT2: Idag när jag startade boxen så fick jag 3 blinkande lampor och fick fram felkod 0102. Denna box verkar leva sitt eget liv..
    Last edited by Allealex; 2009-01-24 at 16:36.

Liknande diskussioner

1. Ps2 slim med dms4 lite BILDPROBLEM!
    By Danzig in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 14:17
  2. Bildproblem infinity 1.93
    By matserik in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 18:53
  3. Dead Rising bildproblem
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 00:16
  4. Bildproblem i NTSC GameCubespel
    By Reinkaos in forum Nintendo WII - Allmänt