Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Korrekt nyckel? (Lite-on)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Korrekt nyckel? (Lite-on)

    Hej,


    Köpte maximus xtractor/spear @ psxcare... installerade/kopplade enligt anvisningar...

    Har sett till att ejecta släden, slå av strömmen till läsaren och föra in den ½-vägen... ström på igen...

    startar 360 xtractor, ställer in sata/com-port, sätter spjutet mot 707-punkten (rätt punkt enl bilderna som finns iaf) MEN spjutets blåa LED tänds aldrig... dock hade jag ju klickat i timern... så jag lät läsningen gå vidare så den gick igenom och nycklar osv sparades!

    Sedan så funderade jag lite på vad jag skulle göra.. är spjutet trasigt? har jag gjort ngt fel osv osv... nyckeln såg okay ut (inga 0000000-segment osv) så jag beslutade att läsa av den i jungleflasher oxo vilket gick bra och gav SAMMA nyckel/bin-filer.


    Jag bifogar 2 bilder på avläsningarna.. vad tror ni, är spjutet trasigt men läsningarna okay? eller är läsningarna felaktiga? (jag suddade lite i mitten av keyn... tänkte att det inte var så intressant vad det faktiskt står i mitten av nyckeln... det står samma sak i båda läsningarna ivf...)






    Det som är kvar... skrivningen av firmware... tror jag att jag fixar ivf... tänkte mest om det är ngn idé att skriva in den firmware jag skapat mha firmtool/dummy.bin/ix15-liteon.bin


    Vad tror ni? <:

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är förmodligen lampan som e trasig på just din spear, då det fungerar, och jag skulle köra igenom i jungleflasher istället (bara spoof to target~) och sedan flasha med hjälp av jungleflasher, men kanske är för att jag är van vid det då det är den vi har på PSXCare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är förmodligen lampan som e trasig på just din spear, då det fungerar, och jag skulle köra igenom i jungleflasher istället (bara spoof to target~) och sedan flasha med hjälp av jungleflasher, men kanske är för att jag är van vid det då det är den vi har på PSXCare
    Mjo.. jag har också kommit fram till att det är enklast att använda jungle just pga att .binfilerna man får ut direkt går att konvertera/pussla ihop till dummy.bin så det är väl att föredra.. men det kanske är bäst att läsa med 360 reader först.. så kan man jämföra nyckeln? iofs hoppas jag slippa göra detta ngt mer <:

    Tack för svaret iaf!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vi kör 100% jungle på Lite-on's har aldrig felat för mig eller dom andra, eller nästan iaf... några har blivit fel då personen som gjorde dom inte tittade ordentligt, men men shit happens och man lär sig av sina misstag

    Hur som helst så kör vi som sagt helt i jungleflasher, har du gjort rätt får du ut nyckeln, har du gjort fel så får du inte ut någon nyckel alls ELLER en halv nyckel (ej fullständig) så enkelt är det, bara kolla att det inte finns några nollor i följd, finns det har du gjort fel (eller så har något blivit fel) detta gäller dock inte för inquiry och identify dom ska vara så, ett annat bra kännetecken är: om du öppnar dummy as source så blir key rutan tom om något gått galet, då kör du bara igenom samma procedur som tidigare tills du får key där med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    eftersom du får samma nyckel överallt så är det *nog* chill.

    Står det dessutom good på status så ska allt vara bra
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Sådärja.. skiten fixad <:


    men jag gjorde inte som de flesta guider på nätet säger.. det kändes inte rätt..

    de filer man läser ut med 360 xtractor eller jungleflasher (iaf den version som ligger packad med de andra ix15filerna i orig-disten) verifieras inte som korrekta (serial delen) när man patchar ix15liteon med dummy.bin i firmtool...


    att däremot själv läsa ut alla .bin's med dvdkey32 v0.7 och sedan patcha manuellt med firmtool 1.3.1 ger korrekt verifiering...


    sen bootade jag bara i DOS och använde l-o-eras <port> och sedan dosflash 1.7 (16) för att flasha min hackade .bin...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det där är bara krångligt att hålla på sådär, att använda jungle går bar mycket snabbare och är lättare, samt så fungerar det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det där är bara krångligt att hålla på sådär, att använda jungle går bar mycket snabbare och är lättare, samt så fungerar det
    Mjo, visst funkar det.. men det känns som att jag hellre verifierar allt som går.. och de .bin's som jungle skapar fixar inte det, iaf inte för mig

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, jag har inte kollat något av det vi har på PSXcare mot utläsning från något annat program då själva flashningen fungerar som den ska göra :P kanske vi ska prova och se vi med? det får hansi bestämma tycker jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=674949

    Swissy, tycker du borde läsa den där tråden ivf.. nu tar väl killen i och säger "as you _all_ know.." men iaf så verkar det som jag misstänkte att man inte får hela serienummersinformation vid utläsning mha. sk. äldre verktyg.. nu har det kanske ingen direkt innebörd på om boxen läser brända skivor eller ej MEN det kanske har en innebörd för live-säkerhet osv.. ngt som kanske är viktigt då man livnär sig på detta.. i mitt fall drabbar det bara min kusin <:


    Enligt den som skrev ovanstående så går det att hitta informationen för att återskapa serieinformationen på själva läsaren/dvd-enheten..


    Aja, my 2 cents, tack för hjälpen innan ivf!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag vet ärligt talat inte om det har någon betydelse för live säkerheten, det har det säkert. men så som vi gjort på PSXCare så har det alltid liksom fungerat för alla boxarna med själva flashningen, kanske har betydelse för hur pass säkert det är mot live i framtiden eller nu det kan ingen av oss riktigt svara på.
    dom svar jag ger på frågor och sådant är dom svar jag kan ge, är det så att just du eller någon annan kan en bättre metod än den jag kan, ja då får du väl ta och posta den här så att andra kan ta del av den, men dom metoder jag skriver om här på forumet är sådana metoder jag själv provat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Lite hjälp här tack :)
    By anderzxb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 21:59
  2. PSP Inte använt på längre, lite information.
    By tevyn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 11:51
  3. Bild förskjuts uppåt och lite åt vänster
    By Cidane in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 00:54
  4. M3 Lite Perfect
    By Jakobo in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 22:39
  5. Jag behöver lite info om M3 lite perfect.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •