Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Trummor

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Trummor

Hej kan någon förklara för mig varför jag inte får mina trummor till Wii att funka. Skickade tillbaka ett par trummor för jag trodde det var fel på dom. Fick hem dom nya i dag och testade får samma problem det verkar som att wii:et inte känner av trummorna. Endast den större blåa lampan lyser inte där det skall stå vilken tur i ordningen trummorna är. Jag startar spelet och skall välja trummor då säger den att jag måste använda kontrollen till trummorna. Men vilket inte funkar. Någon som haft samma problem jag har har wii:et chippat med argon och injectus detta gjort på psxcare.

p.s spelet är ett orginalspel alltså rockband world tour

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Vilket spel har du...
    Rockband 2 eller Guitar Hero: World Tour?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag har Guitar Hero World tour

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Ok, så när du pluggar i kontrollen i trumsettet och syncar den med ditt wii (Ska få den lilla blå lampan att lysa i kontrollen (1 2 3 eller 4) så vill den inte hitta det eller?

Är det så jag förstår dig rätt?

Jag har bytt 2 hela sett till mitt för att få ett som fungerade tillfredställande bra....
    Det var iofs gitarrerna som inte fungerade... Trummorna funkade alla 3 set....

Men fungerar det att synca kontrollen om du har inte spelet i utan bara i "menyn"?

Bjerlk

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Exakt som du beskriver är det. Den vill inte hitta trummorna hur jag än bär mig åt.

//paisen

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Men kontrollen syncar när du INTE har den inpluggad i trummorna?

Synkar den när du har den inpluggad ute i wii menyn?

Har du någonsin gjort en downgrade av firmware eller liknande?
    Vilken firmware kör du med?

Bjerlk

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Nu tror jag att jag är totalt lost*L* Trummorna kopplas in via USB dom valiga handkontrollerna funkar som vanligt dom lyser 1 och 2 men trummorna kommer inte fram utan där det skall lysa tex 3 lyser inget utan bara den större runda lampan. Vad gäller firmware så är jag riktigt novis jag uppdaterade wii:et för ca 1 månad sen alla andra spel både backuper och orginal funkar utmärkt. Kör wii bräda och den funkar som den skall.

Jag kanske verkar lite trög men wii:et köptes till barnen förra året och jag spelar inte nämnvärt själv. Så min kunnighet är begränsad

Men jag är tacksam att du försöker hjälpa mig

//paisen

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Ok.. GuitarHero trummorna kopplas INTE in genom USB porten. Den använder Wiimoten!!!

Rock Band trummorna vet jag inte.. Kanske är det rockband trummorna du har köpt. OM så antar jag att du måste ha nån update som ligger på ROCKBAND spelet för att aktivera dom...

(Om du inte har råkat köpa Playstation 2 trummorna vilket INTE fungerar på Wii...(antar jag i varje fall))...

Bjerlk

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    *s* Skulle väl vara typiskt om man fått fel trummor från Dustin *s* Min vanliga tur i så fall. Men jag skall testa Rockband nu och se om det funkar bättre. Tackar för den hjälp jag fått det uppskattas.

///paisen

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Det var spelet*L*

Tänkte bara medela dig (Bjerlk) att det var spelet som var fel nu när jag kör Rockband så funkar trummorna men då funkar inte gitarren istället för den är för GuitarHero det är det dom kallar för lagen om all djävlighet *s*

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Ok. Det var som "förväntat"....

Kanske kommer det någon uppdatering i framtiden som råder bot på ditt problem....

Bjerlk

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner