Tjena PSXCARE!
Lite lite impad av denna video http://www.youtube.com/watch?v=g6_Z4...layer_embedded
Är det något som ni kommer plocka hem?
//Kim
Tjena PSXCARE!
Lite lite impad av denna video http://www.youtube.com/watch?v=g6_Z4...layer_embedded
Är det något som ni kommer plocka hem?
//Kim
XBOX v 1.4
X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash
Nintendo Wii
WiiKey2
Riktigt najs chipp till wii utgivet av samma som gjorde wiikey:P
Vad i helvete, kan det vara sant? Vad meningslöst det känns nu med alla argon och Wiikey1/2 man har lött in i en massa wii's...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Hansi kommer ni ta in dom?
Ja om det inte kommer rapporter om att dom buggar för mycket. Men enda nackdelen verkar vara att dom klarar max 3x speed = några få spel får grafikbuggar pga för lång laddningstid.
När vi börjar få in d2-nothing wii:s så finns det ju inte så mycket alternativ att chippa dom med heller..
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
"När vi börjar få in d2-nothing wii:s så finns det ju inte så mycket alternativ att chippa dom med heller.."
Vad är d2-nothing wii:s ?
Inget sånt där d2a-d2b-d2c-d2e-d2e_dränkt_i_epoxy chip finns i driven överhuvudtaget...och eftersom det är det där d2*-chippet som "angrips" av alla tidigare typer av chip så finns det helt plötsligt inget att ansluta dessa chip till.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej.
Läste på drivekey.com att det är problem med W3-dioden, har ni modellen med X4-dioden?
Har inte hunnit kolla än. Men det blir bara problem om man har "fel" flatkabel i sin wii.
Har möjlighet att kolla detta vore jag tacksam.
Mvh
Henrik
Jag kollade några av våra chip i lager, alla hade "rätt" diod. Jag har instruerat personalen att kolla detta före leverans.
Kanon, tack.
Lägger en beställning bums.
Funkar perfekt, läser allt.
Tack för hjälpen.
Min läser backup spelen men ej orginal spel, har ställt in den på on/off men får error på originalspel, någon som vet vad detta beror på?
Japp tror att du fick ett av dom första drivekey dom hade problem att läsa orginal skivor, Bästa sättet är att byta ut chippet till ett nytt
Finns det några egentliga nackdelar med DriveKey över huvud taget? (bortsett från 3x då, vilket tydligen inte skapar några större poblem ändå)
Samt, antar att även vid köp av DriveKey så får man mejseln för en 50-lapp?
Tänkte hjälpa kusinen som precis fått ett Wii av sin kille, så antar jag är på rätt väg
Mvh
Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX
Nej inte vad jag vet Enda problemet var dom första drivekey som kom ut som jag skrev ovan.En sak för att chippet ska hinna med information så ställs ju dvd hastigheten ner och kan ibland få längre laddningstider.
Är ganska ny på Wii men hörde om en ny firmware (4.0) som skulle öka sd support på Wii och blev sugen.
Någon som testat/vet om de är lugnt att uppdatera firmware med DriveKey i burken lr ska man koppla ur det först?
Hej
jag köpte min Wii hos Er med drivenkey men får problem med spelen som jag bränner ex mario ,vacation island mm den säger starta om boxen efter att jag har tagit ut skivan
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
1 verbatim DVD +R ,Philips DVD +RW , Memorex DVD +R, Mediarange DVD - RW
Traxdata + RW, Memorex DVD +R
2 IMGBURN , Nero 7 , Alkohol
3. Samsung brännare
går ej på Nya mario samt på Need for speed Ntsc
så vad är det för fel
det funkar ner man bränner ner för Game cub och Wii kan läsa det men det går ej med wii kontroller ,så är det nån som vet vilka kontrollers man kan använda för att spela gamecub i Wii consolen
MVH Malaga
Du använder ju helt galet dåliga skivor, för det första bränner du på DVD+R skivor vilket Wii inte alls gillar de spelar bara DVD-R och på sin höjd DVD+R DoubleLayer och Verbatim...
Märken på skivor som gjort kasettband på 80-90 talet kan inte göra CD media, ( Maxell, Basf, TDK, Ritek, Sanyo och Memorex... )
Där har du det största problemet... Skippa +R o kör med -R
IMGBURN kan du behålla o du kan avinstallera allt annat skärp på Nero och Alkohol... Nero har gift sig med kopieringsskydd o gör inte 1-1 kopior på skivor.. IMGBURN är gratis o funkar även till Playstation 1-2 samt Wii, Gamecube, Xbox och 360...
Så länge inte brännareän är äldre än 2år och mjukvaran "Firmware" är uppdaterad bör det fungera fint, men jag tror problemet ligger i att du kört +R istället för -R så prova det först...
NTSC titlar slutar fungera efter Wii system mjukvara 4.0e och nyare...
Håll dig till PAL titlar... Kontrollera alla .iso filer med WiiBrickBlocker...
Gamecubespel med Gamecubekontroller så klart, jag är osäker på om Classic controllerna fungerar med GC alls... Du har GC kontrollportar på maskinens ovansida ( den långa luckan o de fura runda hålen är GC kontrollportar, samma ställe som du sätter minneskorten
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Hej och tack för svaren ,men hur kommer det sig att skivorna funkar just för GC spelen men inte för Wii spelen
Två olika system... Gamecube hette konsolen innan Wii och genom emuleringen är den inte lika kinkig på PAL eller NTSC vad jag förstått.
Där frågar skivan bara maskinen om den kan spela spelet o om maskinen svarar "ja" så gör den det.
Wii har fler checkar...
Samma gäller för Nes-8bit eller 16bit xsamt 64bit genom Virtua Console.
Där körs allt i 60Hz vilket vissa tv-apparater genom Komponentvideo inte klarar av. Detta har diskuterats i en tråd jag startat som heter ( Virtua consolspel ) samt svaret jag fick från Nintendo och en workaround lösning ligger även där...
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks