Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: drivekey, kommer ni att ta in dessa?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22

    drivekey, kommer ni att ta in dessa?

    Tjena PSXCARE!
    Lite lite impad av denna video http://www.youtube.com/watch?v=g6_Z4...layer_embedded
    Är det något som ni kommer plocka hem?

    //Kim
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Riktigt najs chipp till wii utgivet av samma som gjorde wiikey:P

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad i helvete, kan det vara sant? Vad meningslöst det känns nu med alla argon och Wiikey1/2 man har lött in i en massa wii's...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Hansi kommer ni ta in dom?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja om det inte kommer rapporter om att dom buggar för mycket. Men enda nackdelen verkar vara att dom klarar max 3x speed = några få spel får grafikbuggar pga för lång laddningstid.

    När vi börjar få in d2-nothing wii:s så finns det ju inte så mycket alternativ att chippa dom med heller..
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    "När vi börjar få in d2-nothing wii:s så finns det ju inte så mycket alternativ att chippa dom med heller.."

    Vad är d2-nothing wii:s ?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inget sånt där d2a-d2b-d2c-d2e-d2e_dränkt_i_epoxy chip finns i driven överhuvudtaget...och eftersom det är det där d2*-chippet som "angrips" av alla tidigare typer av chip så finns det helt plötsligt inget att ansluta dessa chip till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej.

    Läste på drivekey.com att det är problem med W3-dioden, har ni modellen med X4-dioden?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har inte hunnit kolla än. Men det blir bara problem om man har "fel" flatkabel i sin wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har möjlighet att kolla detta vore jag tacksam.
    Mvh
    Henrik

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kollade några av våra chip i lager, alla hade "rätt" diod. Jag har instruerat personalen att kolla detta före leverans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kanon, tack.
    Lägger en beställning bums.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Funkar perfekt, läser allt.
    Tack för hjälpen.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Min läser backup spelen men ej orginal spel, har ställt in den på on/off men får error på originalspel, någon som vet vad detta beror på?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Japp tror att du fick ett av dom första drivekey dom hade problem att läsa orginal skivor, Bästa sättet är att byta ut chippet till ett nytt

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Finns det några egentliga nackdelar med DriveKey över huvud taget? (bortsett från 3x då, vilket tydligen inte skapar några större poblem ändå)

    Samt, antar att även vid köp av DriveKey så får man mejseln för en 50-lapp?

    Tänkte hjälpa kusinen som precis fått ett Wii av sin kille, så antar jag är på rätt väg

    Mvh
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Nej inte vad jag vet Enda problemet var dom första drivekey som kom ut som jag skrev ovan.En sak för att chippet ska hinna med information så ställs ju dvd hastigheten ner och kan ibland få längre laddningstider.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Nej inte vad jag vet Enda problemet var dom första drivekey som kom ut som jag skrev ovan.En sak för att chippet ska hinna med information så ställs ju dvd hastigheten ner och kan ibland få längre laddningstider.
    Hehe, jo okej
    En själv sitter ju med ett lanserings Wii med Wiikey, så detta blir nått nytt att sätta tänderna i :P
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg

    Samt, antar att även vid köp av DriveKey så får man mejseln för en 50-lapp?


    Mvh

    Ja det får du. Rabatterad mejsel gäller vid köp av vad som helst som kräver att man skruvar isär sin wii. Dvs alla chip, skal och reservdelar osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja det får du. Rabatterad mejsel gäller vid köp av vad som helst som kräver att man skruvar isär sin wii. Dvs alla chip, skal och reservdelar osv.
    Najs najs
    Såg tyvärr lite "halvklart" ut av en snabb tolkning i shoppen, bara en liten notis.

    Slänger in en beställning i slutet av Påsk....
    Så Glad Påsk!
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är ganska ny på Wii men hörde om en ny firmware (4.0) som skulle öka sd support på Wii och blev sugen.

    Någon som testat/vet om de är lugnt att uppdatera firmware med DriveKey i burken lr ska man koppla ur det först?


  22. #22
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej
    jag köpte min Wii hos Er med drivenkey men får problem med spelen som jag bränner ex mario ,vacation island mm den säger starta om boxen efter att jag har tagit ut skivan

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    Hej
    jag köpte min Wii hos Er med drivenkey men får problem med spelen som jag bränner ex mario ,vacation island mm den säger starta om boxen efter att jag har tagit ut skivan
    Vad bränner du på för skivor? vad bränner du med för program? vad bränner du med för brännare?

    Verbatim, IMGBurn och Samsung/Pioneer brännare är väl det som rekomenderas av dom flesta, då det brukar fungera bra med just detta för dom flesta och du ska ha DVD-R inte DVD+R
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    svar på frågan

    1 verbatim DVD +R ,Philips DVD +RW , Memorex DVD +R, Mediarange DVD - RW
    Traxdata + RW, Memorex DVD +R

    2 IMGBURN , Nero 7 , Alkohol

    3. Samsung brännare

    går ej på Nya mario samt på Need for speed Ntsc

    så vad är det för fel
    det funkar ner man bränner ner för Game cub och Wii kan läsa det men det går ej med wii kontroller ,så är det nån som vet vilka kontrollers man kan använda för att spela gamecub i Wii consolen

    MVH Malaga

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    1 verbatim DVD +R ,Philips DVD +RW , Memorex DVD +R, Mediarange DVD - RW
    Traxdata + RW, Memorex DVD +R
    Du använder ju helt galet dåliga skivor, för det första bränner du på DVD+R skivor vilket Wii inte alls gillar de spelar bara DVD-R och på sin höjd DVD+R DoubleLayer och Verbatim...
    Märken på skivor som gjort kasettband på 80-90 talet kan inte göra CD media, ( Maxell, Basf, TDK, Ritek, Sanyo och Memorex... )
    Där har du det största problemet... Skippa +R o kör med -R


    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    2 IMGBURN , Nero 7 , Alkohol
    IMGBURN kan du behålla o du kan avinstallera allt annat skärp på Nero och Alkohol... Nero har gift sig med kopieringsskydd o gör inte 1-1 kopior på skivor.. IMGBURN är gratis o funkar även till Playstation 1-2 samt Wii, Gamecube, Xbox och 360...

    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    3. Samsung brännare
    Så länge inte brännareän är äldre än 2år och mjukvaran "Firmware" är uppdaterad bör det fungera fint, men jag tror problemet ligger i att du kört +R istället för -R så prova det först...

    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    går ej på Nya mario samt på Need for speed Ntsc
    NTSC titlar slutar fungera efter Wii system mjukvara 4.0e och nyare...
    Håll dig till PAL titlar... Kontrollera alla .iso filer med WiiBrickBlocker...

    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    så vad är det för fel
    det funkar ner man bränner ner för Game cub och Wii kan läsa det men det går ej med wii kontroller ,så är det nån som vet vilka kontrollers man kan använda för att spela gamecub i Wii consolen
    MVH Malaga
    Gamecubespel med Gamecubekontroller så klart, jag är osäker på om Classic controllerna fungerar med GC alls... Du har GC kontrollportar på maskinens ovansida ( den långa luckan o de fura runda hålen är GC kontrollportar, samma ställe som du sätter minneskorten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    tack

    Hej och tack för svaren ,men hur kommer det sig att skivorna funkar just för GC spelen men inte för Wii spelen

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    Hej och tack för svaren ,men hur kommer det sig att skivorna funkar just för GC spelen men inte för Wii spelen
    Två olika system... Gamecube hette konsolen innan Wii och genom emuleringen är den inte lika kinkig på PAL eller NTSC vad jag förstått.
    Där frågar skivan bara maskinen om den kan spela spelet o om maskinen svarar "ja" så gör den det.
    Wii har fler checkar...

    Samma gäller för Nes-8bit eller 16bit xsamt 64bit genom Virtua Console.
    Där körs allt i 60Hz vilket vissa tv-apparater genom Komponentvideo inte klarar av. Detta har diskuterats i en tråd jag startat som heter ( Virtua consolspel ) samt svaret jag fick från Nintendo och en workaround lösning ligger även där...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malaga Visa Inlägg
    Hej och tack för svaren ,men hur kommer det sig att skivorna funkar just för GC spelen men inte för Wii spelen
    Vissa wii konsoller tar även DVD+R, men du rekomenderas använda DVD-R då detta brukar fungera som bäst... och Wii'n är kinkig vad gäller regioner efter 4.0x (beroende på hur du uppdaterat)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  2. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:03
  3. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 23:57
  4. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •