Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 154

Diskussion: Replace SS?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Hur menar ni med att det inte spelar roll om den är regionsfri? menar ni att det är lika dåligt som att köra ntsc? eller att det är okej att spela på det eftersom det är samma sak världen runt? sunt förnuft väljer det senare, men man vill vara på den säkra sidan :P

ska testa med att patcha den manuellt och se om det hjälper, tack

EDIT: Jag märkte att jag inte kan patcha manuellt, ska se om jag hittar nån guide, skicka gärna om ni vet var den finns. tack
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-25 at 20:33.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det gör du på samma sätt som du gjorde för att testa den och sedan byta ut filerna i den bara genom knapparna som kommer upp i XDVDMulleter om jag fattat det rätt

och vad gäller regionsfrihet, det är precis som du gissade, regionsfri = Fungerar på PAL maskiner också...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Hur menar ni med att det inte spelar roll om den är regionsfri? menar ni att det är lika dåligt som att köra ntsc? eller att det är okej att spela på det eftersom det är samma sak världen runt? sunt förnuft väljer det senare, men man vill vara på den säkra sidan :P

ska testa med att patcha den manuellt och se om det hjälper, tack

EDIT: Jag märkte att jag inte kan patcha manuellt, ska se om jag hittar nån guide, skicka gärna om ni vet var den finns. tack
    Du laddar imagen sedan trycker du på de två som jag har röd markerat för att manuellt patcha de stealth filer du har laddat hem, t ex de jag länkade till på förra sidan. Den första är SS.bin och den andra är både DMI.bin & PFI.bin.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    i RAR-filen som jag hämtade som innehåller filerna så är det 4 filer, SS, PFI, DMI och en annan .ini-fil, när jag gör som vanligt, alltså ladda filen, sedan istället för att välja autofix tar jag det andra alternativet och lägger in filerna en och en, vad ska jag göra med den fjärde filen? .ini-filen?

Jo, jag förstår att regionsfri innebär att det fungerar på alla maskiner, men då innebär det inte ökad risk för att bli bannad?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    p_son77; det var precis så jag gjorde, men som sagt finns det fyra filer i RAR-filen som jag hämtade från länken som du skickade, vad ska jag göra med den filen?

Förresten, när jag har kört in filerna, vad ska jag göra sen? klickar man på next så går man till första sidan igen.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    p_son77; det var precis så jag gjorde, men som sagt finns det fyra filer i RAR-filen som jag hämtade från länken som du skickade, vad ska jag göra med den filen?

Förresten, när jag har kört in filerna, vad ska jag göra sen? klickar man på next så går man till första sidan igen.
    INI-filen behöver du inte bry dig om när du patchar manuellt. När du patchat manuellt är det bara att trycka next, autofix eller stänga ner programmet. Du kan köra autofix i mulleter för att se att den är OK, men det är bäst att köra den i agbx360 för att se om den är OK.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ja, du klickar på next, .ini filen är till för att läggas i %appdata%\abgx360\StealthFiles\ men då får du den enbart verifierad mot det som står där i den filen, detta kanske inte stämmer mot det som finns online så jag skulle inte göra det om jag vore du jag skulle hellre se till att den blir verifierad mot databasen på nätet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    har gjort det nu, men får fortfarande samma fel, vad är problemet?
    Swizzy; jaa, det föredrar jag också, men det funkar ju inte!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova att lägga in .ini filen där jag sa och köra igenom en gång, sedan tar du bort .ini filen och kör igen. går den inte igenom med .ini filen där så är något fel...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Det gick inte denna gång heller vad f*n är feleet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova en annan release bara... du har juh allt annat på rätt ställen, så det är lite skumt att det inte fungerar, kan vara releasen som inte riktigt stämmer eller något... prova att byta ut den
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Det gick inte denna gång heller vad f*n är feleet?
    det är som swizzy säger, får du meddelande i xdvdmulleter att stealth är inkompatibel så kan det vara så att den stealth du laddat ner är för en annan PAL version. ibland finns det olika utgåvor av spel, tex MULTI2, MULTI3 (dvs med olika språk) och ibland har dessa olika stealth även om de är PAL. need for speed undercover var ett sådant, pal stealth fanns att få tag på rätt fort, men den som fanns var inte kompatibel med den engelska versionen av spelet utan någon av de andra med enbart italienska eller spanska.

vilket spel gäller det? skriv hela releasenamnet eller filnamn.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Nu har jag testat en del spel, men ingen går!!
    yes sir, här har du hela rls-namn:
    Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE
    Guitar.Hero.World.Tour.PAL.XBOX360-SWAG
    Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars
    Pro_Evolution_Soccer_2009_PAL_XBOX360-STRANGE
    Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.2.PAL.X360-Allstars

ingen verkar fungera för mig, har någon testat något av dessa spel? fungerar de för er?

EDIT: int21; på de flesta körde jag autofix, på några körde jag manuellt och sedan testade jag i abgx360, men det var det återigen fel. förmodligen rip!!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Nu har jag testat en del spel, men ingen går!!
    yes sir, här har du hela rls-namn:
    Guitar.Hero.World.Tour.PAL.XBOX360-SWAG
    Pro_Evolution_Soccer_2009_PAL_XBOX360-STRANGE
    Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.2.PAL.X360-Allstars

ingen verkar fungera för mig, har någon testat något av dessa spel? fungerar de för er?

EDIT: int21; på de flesta körde jag autofix, på några körde jag manuellt och sedan testade jag i abgx360, men det var det återigen fel. förmodligen rip!!
    dessa har jag kört utan problem i abgx360:

Guitar_Hero_World_Tour_USA_RF_XBOX360-ZRY *notera ntsc release*

Tom_Clancys_Rainbow_Six_Vegas_2_USA_XBOX360-VORTEX *notera ntsc release*

har du kollat att ingen av rar arkiven är skadade till de spelen du får bad rip (game data) på?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    jassåå?? varför fungerar det inte för mig?
    jaa det gör jag alltid innan jag packar upp, alla filer verkar må bra.

sist jag patchade manuellt med abgx360 såg det ut såhär:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15351/hmmmmm

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jassåå?? varför fungerar det inte för mig?
    jaa det gör jag alltid innan jag packar upp, alla filer verkar må bra.

sist jag patchade manuellt med abgx360 såg det ut såhär:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15351/hmmmmm
    hdd kanske är skadad där du packar upp? har du en annan partition eller hdd att packa upp på?
    Last edited by int21; 2009-01-27 at 02:48.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Det tror jag inte att den är. har en annan disk till OS, där får jag inte plats med en 7gb-fil.
    men har usb på 16gb, går det bra med usb?

EDIT: såhär ser det ut på mulleter:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15352/hmhmmh

EDIT2: körde abgx360 en gång till efter mulleter, men fick exakt samma "svar".

En fråga för att vara på den säkra sidan, ska jag tömma cachefiler varje gång jag autofixar osv? jag gör det, tar bort allt från StealthFiles, LocalStealthFiles i mulletermappen, och filer från abgx360 i C:
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-27 at 02:57.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Det tror jag inte att den är. har en annan disk till OS, där får jag inte plats med en 7gb-fil.
    men har usb på 16gb, går det bra med usb?

EDIT: såhär ser det ut på mulleter:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15352/hmhmmh
    ja, det ska gå bra sålänge den är snabb nog att bränna ifrån och den är formaterad med ntfs.

[0E23FEC83087E787]
    SS=0E23FEC8
    RawSS=B7977D7B
    PFI=A4CFB59C
    DMI=659CBD49
    RegionFlags=00FF0000
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=8C42EE94
    XexHash=3087E787
    MediaID=DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA
    DiscSource=Retail
    GameName=Need For Speed - Undercover
    GamerTag=Slurpgeit
    DriveName=Unknown
    DriveFW=Unknown
    Notes=Ripped with BenQ 0800
    detta är ini filen den verifierar spelet mot, notera ditt felaktiga crc värde mot vad det ska vara... mkt konstigt den släpper igenom det i xdvdmulleter.. om du packar upp spelet igen och tar bort de som inte går igenom och sedan enbart kör dem i abgx360 direkt, vad händer då?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Där hängde jag faktiskt inte med riktigt, ska jag packa upp filen igen så att den blir "ny" igen? och hur ska jag då ta bort de filer som inte går igenom? vilka går inte igenom? sorry om det blir många frågor på en gång, men måste förstå rätt för att göra rätt.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Där hängde jag faktiskt inte med riktigt, ska jag packa upp filen igen så att den blir "ny" igen? och hur ska jag då ta bort de filer som inte går igenom? vilka går inte igenom? sorry om det blir många frågor på en gång, men måste förstå rätt för att göra rätt.
    ja, ta bort de du pillat med och packa upp dem igen. kanske har det hänt något första gången när du packade upp dem eller om xdvdmulleter har ändrat något när du pillade manuellt med dem (ska inte göra det) men för att vara på den säkra sidan, ha något att utgå ifrån. börja med nfsu och se hur de går om du packar upp den igen och kör direkt med abgx360.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Jahaa, okeej! varje gång det inte gick och jag testade igen så gjorde jag faktiskt på grund av samma anledningen, nämligen att vara på den säkra sidan.

men kan göra det en gång till och sedan köra den i abgx direkt, här är iaf sfv'n:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15353/sfvsfv

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jahaa, okeej! varje gång det inte gick och jag testade igen så gjorde jag faktiskt på grund av samma anledningen, nämligen att vara på den säkra sidan.

men kan göra det en gång till och sedan köra den i abgx direkt, här är iaf sfv'n:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15353/sfvsfv
    testa att packa upp på usb stickan och se om du får någon skillnad med verifiering, blir det error där med så är ju något väldigt konstigt. se till att usb stickan är formaterad i ntfs så den stödjer filer över 4gb.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    nu fick du annat game crc värde också! ser att du testade den på hdd, prova med usb stickan och se vad du får för resultat där. att du får olika crc på game på hdd kan beror på att din disk ev. har skadade sektorer, men de märker vi snart.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Såå typisk!! usb-stickan kan ej formateras med ntfs!! testade med hp usb disk storage, men det verkar inte gå. har en annan liten hårddisk någonstans, ska leta!

EDIT: har hittat den, ska bara koppla in den.

EDIT2: såå, nu är jag tillbaka och packar upp till en disk på 20GB, att IDE-hdd ska hålla på sådär, testade med 3 hårddiskar tills en funkade och man kom in på windows!!
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-27 at 04:01.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Såå typisk!! usb-stickan kan ej formateras med ntfs!! testade med hp usb disk storage, men det verkar inte gå. har en annan liten hårddisk någonstans, ska leta!

EDIT: har hittat den, ska bara koppla in den.
    såhär måste du göra för att formatera den i ntfs. provade snabbt med min 8gb sticka som bara kunde formateras med fat, men gick kanon med ntfs efter detta.

http://www.ntfs.com/quest22.htm

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tack för guiden, har testat liknande guider tidigare, men de verkar inte fungera för just denna usb, har försökt med det tidigare kom jag på. 50% av uppackningen klar.

EDIT: "Det gick inte att slutföra formateringen" stod det.
    Nu kör abgx

EDIT2: än så länge verification failed
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-27 at 04:12.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    EDIT2: än så länge verification failed
    på vad?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    hängde sig runt 60%, hårddisken knakade och datorn hängde sig i 3-4 sek var 10e sek.
    det vill sig inte!! ska nog köpa en ny hårddisk snart iaf eftersom det börjar bli ont om GB.
    men jag tror faktiskt inte det är fel på hårddisken, det finns några filer i abgx-mappen i C, kan du förstå något av de filer som är kvar där?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    men jag tror faktiskt inte det är fel på hårddisken, det finns några filer i abgx-mappen i C, kan du förstå något av de filer som är kvar där?
    mycket tyder på att det är något fel på disken då du får olika crc när du testar. det du kan prova är att packa upp det på annat ställe än f:\spel, tex f:\ eller f:\xboxbackup så att spelet packas upp på ev. andra sektorer och se vad det blir för resultat där.

hänger inte med va du menar med filer som är kvar där? det är ant. inte i abgx360 problemet ligger, det verkar fungera som det ska.

men prova det jag nyss sa, så får du återkomma med resultatet, spanar in tråden efter sömn.

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner