Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 154

Diskussion: Replace SS?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Kanske kanske, inget är omöjligt när det gäller elektronik
    ska göra det och skriva vad jag fick för resultat och sen ska jag också lägga mig
    Vore mycket bra om vi kunde sköta detta via t.ex. msn, går mycket enklare/snabbare då.
    Men jag gör en edit här rätt så snart, god natt

EDIT: justee, jo det jag menade var att det finns en del loggfiler osv kvar i abgx-mappen i C:, tänkte det kanske står några koder som du förstår dig på. har kollat genom de, hittade inget märkvärdigt.

EDIT: jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, men jag fick samma resultat: http://www.ladda-upp.com/bilder/15357/xgbaredlib
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-27 at 04:50.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    EDIT: justee, jo det jag menade var att det finns en del loggfiler osv kvar i abgx-mappen i C:, tänkte det kanske står några koder som du förstår dig på. har kollat genom de, hittade inget märkvärdigt.
    Vad menar du exakt med C: mappen? direkt C:\ ? eller %appdata%\abgx360\?

(XP = C:\Documents and Settings\*username*\Application Data\ABGX360\)

Byt ut *username* till namnet på ditt användar konto...

(Vista = C:\Användare\*username*\Appdata\Roaming\)

Byt ut *username* till namnet på ditt användar konto
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

EDIT: jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, men jag fick samma resultat: http://www.ladda-upp.com/bilder/15357/xgbaredlib
    jag tror inte det står något av värde i loggarna tyvärr. en vild chansning skulle vara att abgx360 räknar fel pga av hårdvara (64bit) eller liknande (pga av bug i programmering), detta är än vild gissning, hehe.

jag tror fortfarande att det är något skumt med disken, du fick ett annat crc värde denna gång också. försök få fram en disk där du kan partitionera fram 10gb, du behöver inte formatera hela om de är gamla, kör sedan chkdsk på den, du ska också köra chkdsk på denna f: hdd, start kör: chkdsk /F /V

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Fick exakt samma fel även på ett annat spel: PES 2009-strange, kan ni nämna något spel som går igenom alla dessa tester för er? så kan jag testa det, om det inte funkar så måste det vara fel på någon inställning någonstans, eller?
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    jaha, och vad har detta med ämnet att göra?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    hum.. sorry missade att det var 2sidor till med inlägg ^^... länken jag postade gick till xbox360-amor då han bör hitta bra releaser där.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    hum.. sorry missade att det var 2sidor till med inlägg ^^... länken jag postade gick till xbox360-amor då han bör hitta bra releaser där.
    lätt att missa men releaserna på den sidan visar inte om de går igenom abgx360 tyvärr, även om de flesta gör det.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tjaa! tänkte börja med att försöka igen, denna gång hade jag tänkt mig att ta bort programmet helt och hållet och sedan göra allt från början.

Kommer även att skicka printscreen på varje flik så att vi blir säkra på att allt är rätt.
    låter det som en bra ide? kanske beställer en hdd ikväll, kanske

EDIT: det ser ut som att datorn har lagrat all info vad det gäller inställningar osv. körde autofix på abgx en gång till, fick samma j*vlaa resultat!!!

Är det någon där ute som vet jag kan göra åt detta problem?? Har en gammal dator hemma som orkar med uppackning osv, ska jag testa med den? kan vara värt ett försök, sitter en ledig fungerande hårddisk i den.
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-28 at 00:19.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova med den, har du tur så löser det sig
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    EDIT: det ser ut som att datorn har lagrat all info vad det gäller inställningar osv. körde autofix på abgx en gång till, fick samma j*vlaa resultat!!!

Är det någon där ute som vet jag kan göra åt detta problem?? Har en gammal dator hemma som orkar med uppackning osv, ska jag testa med den? kan vara värt ett försök, sitter en ledig fungerande hårddisk i den.
    abgx360's inställningar ligger i registret.
    Kod:
    startknapp, kör, skriv: regedit
    navigera sedan till [HKEY_CURRENT_USER\Software\abgx360gui\Settings\] och ta bort det värdet (mapp) du sparat det som, Default är standard men du kanske har fler profiler.

visst prova med den gamla datorn.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tjeeenare! det var ett tag sen...

Jag lyckades aldrig testa det med gamla datorn då den var för seg, men nu har jag iaf köpt ny hårddisk. Testade idag med att köra processen igen, och inte helt oväntad misslyckades jag även denna gång.

Nu är vi iaf säkra på att det inte är fel på disken, inte heller på inställningarna heller.
    Vad är det fel på i så fall?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tjeeenare! det var ett tag sen...

Jag lyckades aldrig testa det med gamla datorn då den var för seg, men nu har jag iaf köpt ny hårddisk. Testade idag med att köra processen igen, och inte helt oväntad misslyckades jag även denna gång.

Nu är vi iaf säkra på att det inte är fel på disken, inte heller på inställningarna heller.
    Vad är det fel på i så fall?
    hade du provat att ladda hem det på nytt eller bara flyttat över det som låg på hdd'n och lagt på den nya?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    ladda hem hela spelet på nytt? om du menar det så har jag faktiskt inte gjort det då alla filer verkar må bra, är det något som kan åtgärda felet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det är fullt möjligt att det gör det, prova med det... prova med det, om det löser sig efter att du gjort det så vet du att något hänt med filerna...

återkom gärna med resultat på det när du fått ner det på nytt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är fullt möjligt att det gör det, prova med det... prova med det, om det löser sig efter att du gjort det så vet du att något hänt med filerna...

återkom gärna med resultat på det när du fått ner det på nytt...
    varför ska han ladda om det om filerna passerar en sfv check? de blir knappast bättre för att han tankar en identisk release. något han ska prova är att tanka sfv filen från ett annat ställe och kolla filerna utifrån den, så ingen hobbyknåpare mixtrat med den han har och på så sätt gjort felaktiga filer okej.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    i och för sig kanske det inte spelar någon roll om den gått igenom SFV... men man vet aldrig fungerar det så har han inte förlorat någe pengar iaf (om han inte använder sig av en pissig modem anslutning man pröjsar för tiden man är online eller mängden data som överförs som i vilket fall som helst kostar skjortan och är ur kasst)
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    i och för sig kanske det inte spelar någon roll om den gått igenom SFV... men man vet aldrig fungerar det så har han inte förlorat någe pengar iaf (om han inte använder sig av en pissig modem anslutning man pröjsar för tiden man är online eller mängden data som överförs som i vilket fall som helst kostar skjortan och är ur kasst)
    tycker faktiskt det spelar ganska stor roll att behöva tanka hem en hel release igen istället för att försäkra sig om att man har den riktiga sfv filen. varför ta senvägar istället för genvägar?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    haha, neej, använder mig inte av sånt men varför ska man prova nåt som är onödigt? tid är pengar:P

Spelar det ingen roll var jag tar sfv-filen ifrån? kan någon vara snäll och skicka sin fil som har gått igenom alla tester? så att man med all säkerhet vet att det inte är fel på filen iaf.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    för att kunna göra det måste vi veta vilket spel och vilken release du vill ha
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    haha, neej, använder mig inte av sånt men varför ska man prova nåt som är onödigt? tid är pengar:P

Spelar det ingen roll var jag tar sfv-filen ifrån? kan någon vara snäll och skicka sin fil som har gått igenom alla tester? så att man med all säkerhet vet att det inte är fel på filen iaf.
    http://rs391.rapidshare.com/files/16.../all-nfsuc.sfv ersätt den du har och kolla sedan releasen med en sfv checker.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    för att kunna göra det måste vi veta vilket spel och vilken release du vill ha
    det har han.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tack för den int21, alla filer verkar må bra även med denna fil.

Det ska väl inte spela roll vad man har för datordelar hoppas jag?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tack för den int21, alla filer verkar må bra även med denna fil.

Det ska väl inte spela roll vad man har för datordelar hoppas jag?
    nej, det ska det inte. får du fortfarande crc error på game-partitionen, även på den nya disken? händer detta endast med detta spel? prova att packa upp ett annat spel på den nya disken och se om det passerar verifieringen. får det också game crc fel kan det vara dina minnen som spökar.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    ska jag köra med både muletter och abgx360? elle bara ena? i så fall vilket?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    ska jag köra med både muletter och abgx360? elle bara ena? i så fall vilket?
    abgx360 är att rekommendera men prova xdvdmulleter bara för att se om det gör någon skillnad. abgx360 ger dig error, gör även xdvdmulleter detta så är det något knas. provade du att packa upp annat spel på nya hdd och har det samma problem med verifiering i abgx360?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tjeena!

Först och främst ladda jag hem spelen igen, dock inte helt och hållet, utan jag (Azureus) kontrollerar filerna när man laddar hem de till samma katalog, om det inte är exakt samma värden så ersätts filen.

Nu har jag packat upp iso-filen FRÅN den nya hårddisken, och TILL den nya hårddisken. Alltså ingenting med den gamla disken att göra.

1. Först så testade jag med "Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars" i mulleter, där ville programmer ersätta SS, klickade Ja, men sedan fick jag: "Data partition does NOT match, its not safe to fix this ISO. Aborting."

2. Här testade jag "Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars" i mulleter, behövde inte replaca SS, klicka jag på grejjen med LONG time, felfritt även där och fick meddelandet om att allt verkar perfekt.

Så därför testade jag det i abgx, nästan allt var perfekt där också, men på slutet fick jag skiiit-meddelandet som alltid dyker upp där nere: ""Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!"

Återigen, därför testade jag med att patcha det manuellt i abgx, inget vidare framgång där heller, fick exakt samma meddelande, och i gult står det: "Stealth was verifried but game data wasn't".

3. Här testade jag med "FIFA.Street.3.PAL.XBOX360-RANT", först i mulleter, gick inte genom CRC-check, fick SS fel och sen meddelandet med att "Data partition does NOT match" osv.

Även här patchade jag manuellt, denna gång i muletter, sedan körde jag testet med abgx och fick samma svar***.

Nu tror jag inte det finns så mycket mer som jag kan göra, eller vad säger ni?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tjeena!

Först och främst ladda jag hem spelen igen, dock inte helt och hållet, utan jag (Azureus) kontrollerar filerna när man laddar hem de till samma katalog, om det inte är exakt samma värden så ersätts filen.

Nu har jag packat upp iso-filen FRÅN den nya hårddisken, och TILL den nya hårddisken. Alltså ingenting med den gamla disken att göra.

1. Först så testade jag med "Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars" i mulleter, där ville programmer ersätta SS, klickade Ja, men sedan fick jag: "Data partition does NOT match, its not safe to fix this ISO. Aborting."

2. Här testade jag "Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars" i mulleter, behövde inte replaca SS, klicka jag på grejjen med LONG time, felfritt även där och fick meddelandet om att allt verkar perfekt.

Så därför testade jag det i abgx, nästan allt var perfekt där också, men på slutet fick jag skiiit-meddelandet som alltid dyker upp där nere: ""Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!"

Återigen, därför testade jag med att patcha det manuellt i abgx, inget vidare framgång där heller, fick exakt samma meddelande, och i gult står det: "Stealth was verifried but game data wasn't".

3. Här testade jag med "FIFA.Street.3.PAL.XBOX360-RANT", först i mulleter, gick inte genom CRC-check, fick SS fel och sen meddelandet med att "Data partition does NOT match" osv.

Även här patchade jag manuellt, denna gång i muletter, sedan körde jag testet med abgx och fick samma svar***.

Nu tror jag inte det finns så mycket mer som jag kan göra, eller vad säger ni?
    är jag inte helt fel ute så låter det som att dina minnen kanske är lite skadade. detta skulle förklara varför game-data inte machar när du packar upp eftersom minnen förlorar eller skriver ner felaktig data. du har gjort allt du kan och verkar få bad game data på alla spel du packar upp, är detta korrekt?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Jag kan väl köra memtest, men jag tror faktiskt inte det är fel på minnena då det inte yttrar sig på något annat sätt, inga blåskärmar eller andra symptom, allting fungerar precis som det ska.

Vissa passerar mulleter, men inte abgx, och vissa passerar inte ens mulleter, meddelandet med replace SS osv.

Har faktiskt en sticka på 1GB som ska fungera felfritt liggandes, kan i så fall testa med den.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jag kan väl köra memtest, men jag tror faktiskt inte det är fel på minnena då det inte yttrar sig på något annat sätt, inga blåskärmar eller andra symptom, allting fungerar precis som det ska.

Vissa passerar mulleter, men inte abgx, och vissa passerar inte ens mulleter, meddelandet med replace SS osv.

Har faktiskt en sticka på 1GB som ska fungera felfritt liggandes, kan i så fall testa med den.
    ja, det är verkligen skumt för det verkar inte vara något problem med releaserna i sig. att det sedan skiljer sig mellan xdvdmulleter och abgx360 mellan varven gör saken mer konstig. jag skrev ett inlägg igår som löste ett abgx360 problem för en användare. du kan prova, kanske löser det problemet, men jag tvivlar på det, skadar inte att testa.

1. om du har abgx360 installerat så avinstallera det. dubbelkolla i program (program files att den är borta)
    2. skriv in %appdata%\abgx360 i adressfältet i utforskaren, ta bort katalogen abgx360.
    3. skriv regedit i kör via startmenyn. gå till hkey_current_user / software, ta bort abgxgui
    4. ladda hem abgx360 via inlägg 1 i denna tråd. kör sedan install_ini.bat, starta abgx360 och ställ in det enligt guiden.
    5. verifiera backupen och återkom med resultat.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tack int21, det faktiskt så jag brukar göra varje gång.

Du skrev det inte som en mindre guide, men vi kom fram till detta steg för steg, och då gjorde jag alla de stegen varje gång jag checkade någon release.

Men visst, jag kan testa det ännu en gång.
    Kan du vara snäll och skicka en screenshot på någon av de releaser som jag har testat och som visar att du har gått igenom allt helt perfekt? vill bara se hur det ser ut, t.ex. på "Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE" eller "Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars"?

Sen så har jag en offtopic fråga. Läste någonstans (eventuellt här i forumet) om att boxen sparar cache-filer som gör att man kan bli bannad om man senare kopplar boxen till internet. Stämmer det?

Jag orkade inte vänta med det här längre, så jag brände Fifa och GH och har nu spelat en hel del (offline). Innebär det att jag kan bli bannad om jag kopplar konsoln till internet?

Tack för all hjälp

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner