Sida 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 154

Diskussion: Replace SS?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Sen så har jag en offtopic fråga. Läste någonstans (eventuellt här i forumet) om att boxen sparar cache-filer som gör att man kan bli bannad om man senare kopplar boxen till internet. Stämmer det?
    ingen vet något om detta i dagsläget men antagligen är inte detta fallet. ms har kunnat banna på bad stealth sen första början och det är troligen detta de har gått på hela tiden. detta visste man inte från början utan började då spekulera bland loggar och sparad data etc..

lägger in log från undercover allstars så fort checken av skivan är klar.

Checking Game
    ISO: "TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D vSB06 (I"
    Layerbreak: 1913760
    Size: 7835516928 bytes (larger than normal)
    Files in ISO: 78, Folders in ISO: 3
    Total bytes used: 5338756411 (73.06%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA
    XEX CRC = 3087E787

Need for Speed Undercover

Region Code: 0x00FF0000
    PAL

Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/10/22 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/11/07 20:32:50
    SS CRC = 0E23FEC8 (RawSS = D2791662)
    SS Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA (matches game)
    SS looks valid

Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/10/22 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 659CBD49
    DMI Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA (matches game)
    DMI looks valid

Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '0E23FEC83087E787.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file '0E23FEC83087E787.ini' -- not retrieving

Using '0E23FEC83087E787.ini' (341 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
    100% 14:39 14:39 0:00 7.9 MB/s 5.3 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = 8C42EE94 (matches)

All CRCs match
    Verification was successful!

Press any key to exit . . .
    Last edited by int21; 2009-03-07 at 14:53.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Jag vet inte om det här bör göras och om det var det du (int21) menade med att jag skulle göra. När du sa att jag skulle kolla CRC, menade du att jag skulle köra autofix eller CRC checker i mulleter?

Nu när jag kollat guiden en gång till hittade jag CRC checker saken, om jag markerar check game data, så får jag samma meddelande, om att det kan vara bad rip, men om jag inte bockar check game data, då står det "stealth files checked out perfectly!".

Men man ska väl checka game data också för att vara på den säkra sidan?

EDIT1: När jag kör autofix då står det att "ISO stealth and data checked and perfect!".

Men när jag precis därefter kör CRC check, så går jag bad rip!!!!
    Alltså allt det här i mulleter.

EDIT2: Det är sjukt att vi får olika meddelandet på samma release när vi jämför mot samma databas!!!
    Last edited by xbox360-amor; 2009-03-07 at 15:16.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jag vet inte om det här bör göras och om det var det du (int21) menade med att jag skulle göra. När du sa att jag skulle kolla CRC, menade du att jag skulle köra autofix eller CRC checker i mulleter?

Nu när jag kollat guiden en gång till hittade jag CRC checker saken, om jag markerar check game data, så får jag samma meddelande, om att det kan vara bad rip, men om jag inte bockar check game data, då står det "stealth files checked out perfectly!".

Men man ska väl checka game data också för att vara på den säkra sidan?

EDIT1: När jag kör autofix då står det att "ISO stealth and data checked and perfect!".

Men när jag precis därefter kör CRC check, så går jag bad rip!!!!
    Alltså allt det här i mulleter.

EDIT2: Det är sjukt att vi får olika meddelandet på samma release när vi jämför mot samma databas!!!
    ja, det är din game-data på spelet som inte verkar stämma. dina stealth filer är okej, men inte game-datan, något verkar göra den korrupt eftersom rar arkiven är okej, då du kollat med sfv checker så måste något gå fel när du packar upp, annars hade game-data matchat.

något du ska göra är att skapa en sfv fil av imagefilen du packar upp, gör detta med sfv checkern. öppna sedan denna sfv fil med anteckningar, i den kommer det står 8 tecken. öppna nu första rar filen för releasen med winrar, du kommer se en crc tab där det står 8 tecken, dessa 8 tecken ska matcha de i sfv filen du skapat (anteckningar). om de inte gör det kan vi med säkerhet säga att något går fel när du packar upp.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    något du ska göra är att skapa en sfv fil av imagefilen du packar upp, gör detta med sfv checkern. öppna sedan denna sfv fil med anteckningar, i den kommer det står 8 tecken. öppna nu första rar filen för releasen med winrar, du kommer se en crc tab där det står 8 tecken, dessa 8 tecken ska matcha de i sfv filen du skapat (anteckningar). om de inte gör det kan vi med säkerhet säga att något går fel när du packar upp.
    Nu har jag gjort det, för att vara på den säkra sidan att jag har gjort rätt skriver jag hur jag gjrode.

1. Öppnade sfv-checker/New/bläddrade fram till iso-filen/create, tog ett tag, sen hade jag en sfv-fil, rätt?

2. Därefter öppnade jag den filen med anteckningar och hittade 8 siffror där.

3. Gick in i release-mappen och öppnade första rar-filen (då menar jag den filen längst upp, sorterad efter namn, dock står det inte om det är fil nr.1 eller något annat nummer).

4. Jämförde med varandra, de var inte alls samma, inte ens i närheten.

5. Sedan öppnade jag sfv-filen i release-mappen med anteckningar, där ser man alla rar-filers koder (8 siffror), och siffrorna som jag hade från iso-filen som jag skapade själv passade inte till någon av filerna.

Nu undrar jag om jag har gjort allt rätt? så verkar det iaf. Och då säger du att felet sker när jag packar upp? jag packar upp med winrar. Då klickar jag på första filen (den längst upp) i mappen, och sedan finns iso-filen där, sedan packar jag upp den till mappen. Så har jag gjort hela tiden i andra sammanhang också, och det fungerar, men inte just på 360spel?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Nu har jag gjort det, för att vara på den säkra sidan att jag har gjort rätt skriver jag hur jag gjrode.

1. Öppnade sfv-checker/New/bläddrade fram till iso-filen/create, tog ett tag, sen hade jag en sfv-fil, rätt?
    rätt.

2. Därefter öppnade jag den filen med anteckningar och hittade 8 siffror där.
    rätt.

3. Gick in i release-mappen och öppnade första rar-filen (då menar jag den filen längst upp, sorterad efter namn, dock står det inte om det är fil nr.1 eller något annat nummer).

4. Jämförde med varandra, de var inte alls samma, inte ens i närheten.
    jag antar det är dessa siffror du menar och jämför med.. tog annan release, men du fattar nog.

5. Sedan öppnade jag sfv-filen i release-mappen med anteckningar, där ser man alla rar-filers koder (8 siffror), och siffrorna som jag hade från iso-filen som jag skapade själv passade inte till någon av filerna.
    det ska du inte göra, detta är crc för alla rar filer i mappen. det jag var ute efter är att crc som du ser i winrar, det ska matcha det crc värde du får när du skapar en sfv av imagefilen. det crc som du ser i winrar det är det värde den uppackade filen ska ha.

Nu undrar jag om jag har gjort allt rätt? så verkar det iaf. Och då säger du att felet sker när jag packar upp? jag packar upp med winrar. Då klickar jag på första filen (den längst upp) i mappen, och sedan finns iso-filen där, sedan packar jag upp den till mappen. Så har jag gjort hela tiden i andra sammanhang också, och det fungerar, men inte just på 360spel?
    verkar som du gjort rätt, men du får svara om det är något du gjort annorlunda av det jag skrivit nu.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Anledningen till att jag öppnade sfv-filen i mappen var att jag ville kolla om koden passar till någon av de, hur som helst.

Skapade sfv-filen på nfsuc, öppnade med anteckningar, jämförde med rar-filen, och såhär ser det ut: http://www.ladda-upp.com/bilder/17010/sfv-fil

Förra gången körde jag på Fifa-releasen.

EDIT: Får du samma värde när du gör det här?
    Last edited by xbox360-amor; 2009-03-07 at 17:58.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Anledningen till att jag öppnade sfv-filen i mappen var att jag ville kolla om koden passar till någon av de, hur som helst.

Skapade sfv-filen på nfsuc, öppnade med anteckningar, jämförde med rar-filen, och såhär ser det ut: http://www.ladda-upp.com/bilder/17010/sfv-fil

Förra gången körde jag på Fifa-releasen.
    så ska det tyvärr inte se ut, något händer/blir korrupt i imagefilen när du packar upp releasen.

gjorde likadant för att visa dig, här är mitt resultat.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag håller på skapar en SFV fil för att kolla om min crc för ison stämmer, jag har inte någon av rar filerna kvar men jag har iso filen kvar...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ; Generated by QuickSFV v2.36 on 2009-03-07 at 16:58:49
    ; http://www.QuickSFV.org
    ;
    ; 7835492352 12:33.29 2009-01-18 all-nfsuc.iso
    all-nfsuc.iso 8DD185AD

såhär får jag med Total CMD (det du använder int):

; Generated by WIN-SFV32 v1.0
    ; (Compatible: Total Commander 7.04a)
    all-nfsuc.iso 8DD185AD

FlashSFV:

; Generated by FlashSFV v2.6 on 2009-03-07 at 17:24:30
    ;
    ; 7835492352 jan 18 2009 12:33:29 all-nfsuc.iso
    all-nfsuc.iso 8DD185AD

Såhär står det för mig, udda tycker jag då ABGX360 säger att det stämmer med den som finns i databasen... int, har du lust att checka din också om du har den på datorn? ser att vi har olika program allihop...
    Last edited by Swizzy; 2009-03-07 at 18:54.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    CRC-värdet hos mig på rar-filen är: 19A0F13C, och det stämmer inte med iso-filens värde som du skriver (8DD185AD).

Vi får väl se vad int har att komma med.

Vilket program använder ni för att packa upp? int använder iaf winrar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    samma här jag håller på gör en till SFV fil med flashsfv för att jämföra
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Hör av dig när du har gjort det, jag håller på och installerar quicksfv och ska sen skapa en fil och jämföra jag med. bäst att vara på den säkra sidan.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    upptäckte att jag valde fel fil när jag skulle göra Total CMD varianten så nu har jag rättat till det... alla har samma...

kan även medela att Total CMD arbetar snabbast av dom... efter den kommer flashsfv och till sist min o.O (total CMD's fil blir dessutom mindre än quicksfv's)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Menar du att du fick 19A0F13C när du skapade sfv-filen för nfsuc?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Menar du att du fick 19A0F13C när du skapade sfv-filen för nfsuc?
    nej han fick 8DD185AD och då testade han med 3 olika program för att göra checksum,

återkommer med mitt värde för nfsuc snart...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    upptäckte att jag valde fel fil när jag skulle göra Total CMD varianten så nu har jag rättat till det... alla har samma...

kan även medela att Total CMD arbetar snabbast av dom... efter den kommer flashsfv och till sist min o.O (total CMD's fil blir dessutom mindre än quicksfv's)
    det beror ju bara på att programmen lägger in info text vad som skapat sfv-filen.. stoleken på den har ingen betydelse.. filnamn värde, är det viktiga.
    Last edited by int21; 2009-03-07 at 19:11.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Men 8DD185AD är ju inte rätt värde, eller?

Något som jag inte har fattat, ska vi alla ha samma värde på våra rar-fil i release mappen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

Något som jag inte har fattat, ska vi alla ha samma värde på våra rar-fil i release mappen?
    CRC värdet som står i rar filen ska stämma överens för oss alla eftersom vi har samma release och allt (om vi gör en ny sfv fil för iso'n)
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

man ska ha samma värde på imagefilen när den är uppackad.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Med andra ord så betyder det att vi alla här bör ha "19A0F13C" på rar-filen, och eftersom det ska vara samma som sfv-filen som vi själva skapar av iso-filen, så ska även det vara samma.

Men har ni "19A0F13C" på rar-filen då? swizzy, du hade inte kvar de va? har du samma värde int?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har inte rar filen kvar nej, men jag har cod4's rar fil kvar, testade metoden med den (har både iso och rar filerna kvar på den då jag för tillfället seedar den, NFS ballade ur för mig för ett tag sedan, den torrenten alltså...)

fick inte samma crc på cod4 heller, men jag ska se om jag packar upp den igen och kör direkt om jag får samma, annars är det lite mysko eftersom den går igenom i abgx360 för min del...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Med andra ord så betyder det att vi alla här bör ha "19A0F13C" på rar-filen, och eftersom det ska vara samma som sfv-filen som vi själva skapar av iso-filen, så ska även det vara samma.

Men har ni "19A0F13C" på rar-filen då? swizzy, du hade inte kvar de va? har du samma värde int?
    vad är allt snack om rar värden? alla rar värden är med i releasens sfv.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jag har inte rar filen kvar nej, men jag har cod4's rar fil kvar, testade metoden med den (har både iso och rar filerna kvar på den då jag för tillfället seedar den, NFS ballade ur för mig för ett tag sedan, den torrenten alltså...)

fick inte samma crc på cod4 heller, men jag ska se om jag packar upp den igen och kör direkt om jag får samma, annars är det lite mysko eftersom den går igenom i abgx360 för min del...
    vad får du för game crc på nfsuc? jag tror vi har olika stealth eftersom jag fick annat imagevärde när jag sparade ner min dvd. har tyvärr inte releasen kvar på hdd.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad är allt snack om rar värden? alla rar värden är med i releasens sfv.
    CRC värdet som finns INUTI rar filen...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    CRC värdet som finns INUTI rar filen...
    aha, jag kan tyvärr inte kolla det, men har du och xbox360-amor så är något jävligt skumt hos honom om era crc efter uppackning inte stämmer.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    aha, jag kan tyvärr inte kolla det, men har du och xbox360-amor så är något jävligt skumt hos honom om era crc efter uppackning inte stämmer.
    jag kommer inte ihåg om ABGX360 eller XDVDMulleter fixade något med den, så det kan mycket väl vara så att min har blivit fixad och därför inte har samma CRC (vore logiskt ) ska kolla Game-CRC värdet på NFSUC lite snabbt och posta det när den checkat klart så jag kan se den int eller kan jag se den innan den kollat spel datan?
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jag menar game-data, det du får med abgx360

Checking Game
    ISO: "G:\all-nfsuc.iso"
    Size: 7835516928 bytes (larger than normal)
    Total bytes used: 5338756411 (73.06%)
    ISO appears to have random padding
    XEX CRC = 3087E787

PAL

Checking SS
    SS looks valid

Checking DMI
    DMI CRC = 659CBD49
    DMI looks valid

Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C

Video partition found

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '0E23FEC83087E787.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file '0E23FEC83087E787.ini' -- not retrieving

Using '0E23FEC83087E787.ini' (341 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

100% 1:46 1:46 0:00 65.5 MB/s 28.9 MB/s

All CRCs match

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag menar game-data, det du får med abgx360
    jag vet att du menar det, och det e den jag ska ta fram åt dig så snart den testat klart den (igen) jag har inte sparat loggar för varje
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.0── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
    Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

O:\Xbox 360\Need For Speed Undercover\all-nfsuc.dvd is valid

Checking Game
    ISO: "O:\Xbox 360\Need For Speed Undercover\all-nfsuc.iso"
    Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
    Total bytes used: 5338756411 (73.15%)
    Game appears to have random padding

Checking default.xex
    Original PE Filename: SpeedReleaseOpt-xxEU.pe
    Original PE Timestamp: 2008/10/21 00:32:06
    Game Name: NFS Undercover
    Developer: EA Black Box(TM)
    Publisher: Electronic Arts(TM)
    Genre: Racing
    Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = 3087E787

PAL

Checking SS
    SS looks valid

Checking DMI
    DMI CRC = 659CBD49
    DMI looks valid

Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C

Video partition found

Stealth check passed!

Starting Verification
    Looking for 0E23FEC83087E787.ini in the online verified database
    Server file 0E23FEC83087E787.ini no newer than local file - not retrieving

Using 0E23FEC83087E787.ini (341 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

100% 8:34 8:34 0:00 13.6 MB/s 5.7 MB/s

All CRCs match

såhär får jag upp
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Funderat lite... int... kan ntfs med komprimering aktiverad förändra CRC värdet? eller att man flyttar filen från en intern till en extern hdd (borde inte ändra CRC, men kan det göra det?)
    Google is your friend!

Sida 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner