Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 154

Diskussion: Replace SS?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag har inte rar filen kvar nej, men jag har cod4's rar fil kvar, testade metoden med den (har både iso och rar filerna kvar på den då jag för tillfället seedar den, NFS ballade ur för mig för ett tag sedan, den torrenten alltså...)

fick inte samma crc på cod4 heller, men jag ska se om jag packar upp den igen och kör direkt om jag får samma, annars är det lite mysko eftersom den går igenom i abgx360 för min del...
    resultatet vart detsamma när jag packade upp igen och gjorde ny .sfv för att kolla...

*edit*
    lite förtydligande vad jag menar: CRC värdet stämde överens med värdet i RAR filen
    Last edited by Swizzy; 2009-03-07 at 19:59.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Funderat lite... int... kan ntfs med komprimering aktiverad förändra CRC värdet? eller att man flyttar filen från en intern till en extern hdd (borde inte ändra CRC, men kan det göra det?)
    inte en aning, borde inte ha någon betydelse. våra abgx360 game-data loggar matchar varandra iaf. han måste få korrupt image när han packar upp, kan inte vara på annat sätt..

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Sorry, var borta ett tag, men har sett att ni har bollat fram och tillbaka ett par inlägg, hur som helst. Vad jag förstår så fick ni samma crc-värde, alltså var den nya sfv-filens värde och rar-filens värde detsamma.

Och ni både gick igenom abgx360, men så är inte fallet för mig.
    Får varken de två att bli detsamma och de går inte igenom abgx360 heller.
    OM det är fel på uppackningen, hur ska jag göra för att det inte ska bli fel då?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Sorry, var borta ett tag, men har sett att ni har bollat fram och tillbaka ett par inlägg, hur som helst. Vad jag förstår så fick ni samma crc-värde, alltså var den nya sfv-filens värde och rar-filens värde detsamma.

Och ni både gick igenom abgx360, men så är inte fallet för mig.
    Får varken de två att bli detsamma och de går inte igenom abgx360 heller.
    OM det är fel på uppackningen, hur ska jag göra för att det inte ska bli fel då?
    ja, det kan vara så enkelt att det är något knas med din winrar, prova byta version eller packa upp med annat program. annars borde det vara något med hårdvaran som spökar, mycket lustigt, hm.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova att använda totalcommander finns att få tag på här OBS: detta är en test version, full versionen kostar cash... men den har alla funktionerna )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Tog bort winrar (v 3.7), sen körde jag "regedit-grejen" också. sedan installerade jag winrar (v3.8) och packade upp filen, sedan skapade jag en sfv-fil och fick ett annat nummer, detta: B6A599A9 ??!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    stämmer fortfarande inte antar jag? prova med total commander, fungerar inte detta heller så är det troligen hårdvaran... kanske ramminnet?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    neej det stämmer inte , börjar bli trött på det här.

Ska jag vara ärlig så förstår jag mig inte på total commander, ser så krånglig ut.

EDIT: att skapa checksummor kan jag antar jag arkiv->skapa crc-checksummor, är det det ni gör där? eller packar ni även upp iso'n där?
    Last edited by xbox360-amor; 2009-03-08 at 00:17.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tog bort winrar (v 3.7), sen körde jag "regedit-grejen" också. sedan installerade jag winrar (v3.8) och packade upp filen, sedan skapade jag en sfv-fil och fick ett annat nummer, detta: B6A599A9 ??!!
    det måste vara hårdvaran, tex minne eller något annat som har med överföring till hdd att göra. du får olika värde vid uppackning tyder på detta, tyvärr. angående total commander så är det världen skönaste filhanterare. det är det första man installerar i varje system, ge det bara lite tid och du kommer aldrig gå tillbaka till utforskaren. kika i dess inställningar och lägg in knappar för alla enheter tex.. osv..

*edit*
    skapa checksummor.. du kan även lägga in winrar som unpacker i total commanders inställningar.. då kan du packa upp lättare.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det är så man gör för att skapa SFV filen ja, och det är även där man packar upp filer står lite högre upp i samma meny...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Har hört talas om programmet nån enstaka gång, kanske det är dags att börja använda det då om det är så bra

Det roliga nu är att jag inte ens kommer förbi verifications-grejen, fast redan där!! haha

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    haha, läs vad det står och tryck på rätt knapp eller så pratar du snällt med mig på msn så kan jag kanske hjälpa dig med registrering
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Testade även med PES 09 nyss, det gick inte heller.
    Packade upp med winrar 3.80 och skapade sfv-filen med total commander, men fick olika crc-värden.

haha, läs vad det står och tryck på rätt knapp eller så pratar du snällt med mig på msn så kan jag kanske hjälpa dig med registrering
    Jag är ju alltid snäll

min msn är mitt-alias @ hotmail . com
    Last edited by xbox360-amor; 2009-03-08 at 01:04.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hmm ok... låter mer och mer som att något inte riktigt står rätt till med din dators hårdvara... har du haft några fler problem med din dator på sista tiden?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Neej, det har jag verkligen inte haft. Inga som helst problem.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    swizzy, nu finns du i min lista, men du verkar vara offline

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har nu skickat en av min iso's till xbox360-amor, crc stämde och den gick att verifiera i ABGX360 (efter autofix av DMI som stämmer enligt min dator) men när han/hon flyttade till en annan hdd så fick den helt plötsligt en annan CRC o.O anyways, tror det är hdd'n som bråkar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Har nu skickat en av min iso's till xbox360-amor, crc stämde och den gick att verifiera i ABGX360 (efter autofix av DMI som stämmer enligt min dator) men när han/hon flyttade till en annan hdd så fick den helt plötsligt en annan CRC o.O anyways, tror det är hdd'n som bråkar...
    ja, eller minnen, moderkort m.m. är mycket som är inblandat i en överföring. att det är hårdvara som knasar är väl nästan givet nu.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Såå, äntligen har jag fått se att allting fungerar med denna dator, fick allt grönt i abgx360 förstaa gången.

Hur som helst, swizzy skickade iso-filen till mig. Innan jag gjorde några tester i abgx360 eller mulleter så kopierade jag över filen till den andra hårddisken (den "gamla").

Därefter skapade jag sfv-fil för både iso-filerna. Fick två olika crc-värden i sfv-filen.
    När jag kollade med rar-filen så såg jag att den som var i den nya disken (originalen från swizzy) stämde med rar-filen, men inte den som jag hade kopierat över till den gamla hårddisken.

Innan jag tänkte köra abgx360 så kopierade jag iso'n till samma hårddisk (den nya) men till en annan mapp, för att se om det är själva kopieringen som gör att det blir fel. Men så var det inte, fick rätt crc-värde igen som stämde med rar-filens.

Sedan så skapade jag en till sfv-fil av den filen i den gamla hårddisken och fick ännu ett okänt nummer. Alltså om vi säger första var A4521, så var andra PSL4521 (exempel bara).

Då drog vi slutsatsen om att det kan vara fel på den gamla hårddisken, och eftersom jag kopierade över allting från den till den nya hårddisken, så blev de också fel. Men när jag fick originalet från swizzy, så gick det bra (efter en autofix av DMI), men andra gånger jag körde testet så gick ALLT bra, allt i grönt

Så man kan säga att både swizzy och int21 hade rätt, både fel på hårdvara och även så hade det hjälp om jag hade hämtat spelen från 0 igen, trots att sfv-filen visade att alla filer var hela.

EDIT: Joo, det är en hel del som är inblandad i processen, men jag tror fortfarande inte det är minnena (men är inte 100% än). Swizzy säger att det kan vara fel på kabeln också, har ett par kablar liggandes, och även 1GB minne, kan byta både minnen och kabeln för att se om det gör någon skillnad.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Sååå, nästan hela dagen gick åt packa upp och skapa sfv-fil, men det var värt det tycker jag. Jag har iaf kommit fram till vart felet ligger nånstans.

Som jag skrev tidigare så tog jag fram minnet (1GB) och en sata-kabel för att byta ut de mot de som sitter i datorn. Jag bytte kabeln, drog ut alla 4GB ur datorn (2x2), satte in 1GB (1 sticka), sedan bytte jag sata-kabeln som var kopplat till den gamla disken.

Startade datorn (gick väldigt segt), och när jag hade kommit in i windows fick jag upprepande gånger felmeddelandet "datorn har återställts efter ett allvarligt fel". till och med msn slutade fungera!!

Hur som helst, började packa upp med winrar, skapade sfv-filen och kollade om crc stämde, och visst gjorde de det? Körde en annan release, det gick bra även på den. Sen testade jag att göra samma sak i andra hårddisken (gamla) och det gick bra där med.

Därför testade jag alla iso-filerna i abgx360, alla blev godkända, allt i grönt sååå sköönt

Så felet var alltså antingen på minnena eller på kabeln, 99% på minnena gissade jag :P, och därför började jag felsöka de först. Drog ur 1Gb minnet, och stoppade in en av de som satt där när jag fick fel, alltså en 2GB. Testade att packa upp, skapa sfv-fil och köra med abgx360, det räckte med ett spel, allt blev fel.

Bytte minnet mot det andra 2GB'aren, packade upp, skapade sfv-fil och abgx360, allt i grönt igen

Alltså var det fel på en av stickorna, ena 2GB'aren har pajjat!! och därmed var det varken fel på hårddisken, winrar, windows, sfv-filen eller något annat. Utan det var enbart fel på ena minnesstickan som int21 anade. Kanske borde ha testat med denna metod på en gång, men trodde aldrig det skulle vara fel på de då jag inte har haft problem med de i något annat program/spel/widnwos.

så TUUUSEEN TAAACKK till ALLA som har hjälpt till, speciellt till Swizzy och int21 som har hjälpt mig heeeela vägen
    Last edited by xbox360-amor; 2009-03-09 at 11:45.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    så TUUUSEEN TAAACKK till ALLA som har hjälpt till, speciellt till Swizzy och int21 som har hjälpt mig på vägen
    kul du löste det och wooohoo jag hade rätt med min gissning ang. minnen.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    JAAA det var verkligeen kuul att det löste sig

Som jag tidigare fråga så undrar jag fortfarande om det gör något om man har spelat offline på de skivor som inte verifierades? Fick svaret att de sparas en del osv, kan man absolut inte ta bort de filerna?

Ska jag spela online nu när de är verifierade? (självklart bränner jag nya) eller är det onödigt med tanke på att de filerna kan ha lagrats ändå?

Som vanligt, tacksam

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    tror inte det är någon fara att köra online med dom, blev dom verifierade fram till game data crc? i så fall är det ingen som helst fara! skivor kan bli repiga, även orginal då kan det bli så att spel datans crc inte stämmer ordentligt längre... kör på!
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Joo, sp långt kom jag. men sen fick jag meddelandet bad rip!

Sen så har jag ytterligare en offtopic-fråga:$ :
    Får man ändra namnet på label-namnet när man ska bränna det till skiva?
    i så fall hur? ska man bara ändra namnet på iso-filen, och sedan andra namnet i anteckningar på .dvd-filen också?

Eller är det bäst att låta bli?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    låt bli det, det kan ha negativ effekt om MS skulle bestämma sig för att kolla upp det
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Joo, sp långt kom jag. men sen fick jag meddelandet bad rip!

Sen så har jag ytterligare en offtopic-fråga:$ :
    Får man ändra namnet på label-namnet när man ska bränna det till skiva?
    i så fall hur? ska man bara ändra namnet på iso-filen, och sedan andra namnet i anteckningar på .dvd-filen också?

Eller är det bäst att låta bli?
    Varför skulle du vilja byta namn?

Och nej, du ska inte göra det.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    hehe, okeej, då låter vi det stå som det gör.

Nee, man brukar ju skriva namnet på det som man ska bränna.
    Om jag hade fått ändra så hade jag skrivit FifaStreet3 t.ex.

Om man inte skriver namn på skivan och stoppar in den i läsaren, så ser man lättare vad det är som man har bränt.

Men jag låter det bli här :P orkar inte med fler problem. haha

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Nu har jag fixat need for speed på skiva: Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars

När man matar in skivan i datorn står det: XGD2DVD_NTSC
    har inte skivans label något betydelse? det ska ju vara PAL, jag kanske är ute och cyklar :P

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Nu har jag fixat need for speed på skiva: Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars

har inte skivans label något betydelse? det ska ju vara PAL, jag kanske är ute och cyklar :P
    du är ute o cyklar

Nej, det har ingen betydelse Jag har ingen logisk Förklaring men så står det här med oavsett region..

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19

Jag tycker att du borde tillämpa uttrycket "If it ain't broke, don't fix it", antagligen så funkar det så låt det bara vara så blir det jättebra.

Ett annat lätt sätt att se vad man har bränt att att skriva spelnamnet på skivan...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter