Sida 1 av 6 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 154

Diskussion: Replace SS?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16

    Question Replace SS?

    Heej! Jag är rätt så ny här och är inte så kunnig om man säger så! dock så har jag läst en hel del inlägg, guider och liknande, har även lyckats bränna ett spel som fungerar (kör inte live än så länge).

    Jag hittade denna guid här i forumet: http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=195619

    Om jag har förstått det rätt så spelar det inte så stor roll vilket program man kör det med, det ska matcha med db iaf, rätta mig om jag har fel.

    jag körde autofix på 2 spel och jag fick SS-fel på båda, får en fråga om jag vill replaca SS? om jag gör det så blir det fel iaf, och om jag inte gör det avbryts det hela.

    Hur ska jag gå till väga? Förresten, Tack för guiden int21

    EDIT: kör med iXtreme 1.5, gäller samma saker då? eller är det något spec jag ska tänka på?
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-25 at 12:01.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    kör den i XDVDMulleter, den ska autofixa allt om du vill att den ska göra det, sedan kör du den i ABGX360 och då ska den fungera, förutsatt att du har .ini filen på rätt ställe :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Angående .ini-filen, så gjorde som int21 hade skrivit och fixat, körde install_ini.bat och då ska den hamna på rätt ställe, var ska den placeras annars?

    När jag autofixar så blir det fel.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    om du försöker dig på att "verifiera" nu så kommer det inte att gå då servern inte är uppe
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    jahaa, det är väl det man gör med dessa program, eller? hur vet jag när servern är uppe igen? ligger den nere ofta?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    detta är första gången för mig, och du vet det genom att du går in på www.abgx360.net fungerar det och du ser en logga som den i ABGX360 programmet så är servern uppe, och ja det är det man gör med dessa programmen, men utan servern är dom värdelösa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    jaa jusste, den sidan har jag vart inne på, kollade aldrig på länken :S
    får väl vänta tills det ordnat sig då

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    men har Muletter med abgx360 att göra? det är i Muletter jag får meddelandet, det ser ut såhär: http://www.ladda-upp.com/bilder/15254/aaaaaaa

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    men har Muletter med abgx360 att göra? det är i Muletter jag får meddelandet, det ser ut såhär: http://www.ladda-upp.com/bilder/15254/aaaaaaa
    grejen är den att XDVDMulleter använder samma databas som ABGX360, om du ändrar detta vilket du borde göra för att få det att verkligen stämma... databas som står i den uppdateras inte längre med nya spel därför borde du ha ABGX360 databasen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Jahaa, då är det inte så konstigt att ingen fungerar :P
    databasen verkar vara uppe nu igen och jag testade det, dock fick jag samma problem, replace SS? Ska jag klicka på "JA" eller "NEJ"?
    Tack på förhand

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Jahaa, då är det inte så konstigt att ingen fungerar :P
    databasen verkar vara uppe nu igen och jag testade det, dock fick jag samma problem, replace SS? Ska jag klicka på "JA" eller "NEJ"?
    Tack på förhand
    Du ska klicka på JA!

    När det är klart kör du autofix en andra gång.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Har gjort det nu, men fick en del fel
    såhär ser det ut: http://www.ladda-upp.com/bilder/15262/not-match


    EDIT: kör med iXtreme 1.5, gäller samma saker då? eller är det något spec jag ska tänka på?
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-25 at 12:01.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det där var juh mindre bra, prova den i ABGX360... om inte det fungerar prova ett annat spel. fungerar det så är det rippningen som är paj
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    EDIT: kör med iXtreme 1.5, gäller samma saker då? eller är det något spec jag ska tänka på?
    precis samma som 1.4
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Körde ett annat spel nyss (trodde det skulle vara samma fel eftersom det var det igår, men igår var databasen nere )
    det ser ut på detta vis: http://www.ladda-upp.com/bilder/15263/ooook
    ska man köra det där?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Körde ett annat spel nyss (trodde det skulle vara samma fel eftersom det var det igår, men igår var databasen nere )
    det ser ut på detta vis: http://www.ladda-upp.com/bilder/15263/ooook
    ska man köra det där?
    Tryck JA på den oxå!

    Edit: skriv gärna vilka releaser du får fel på.
    Last edited by p_son77; 2009-01-25 at 12:31.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Kollade guiden igen och såg att man skulle klicka på JA, därför gjorde jag det, allt verkade fungera, fick ett meddelande där det stod att allt hade gått PERFECT!

    Testade sedan med abgx360, men här gick det inte lika bra,
    ska jag bocka för "adjust angle 359 for iXtreme < 1.4"? bild:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15264/aaabbggg

    Det första som jag inte fick igenom Muletter är: Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE
    Andra spelet som gick genom muletter men inte abgx360 är: Guitar.Hero.World.Tour.PAL.XBOX360-SWAG
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-25 at 12:55.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Testade sedan med abgx360, men här gick det inte lika bra,
    ska jag bocka för "adjust angle 359 for iXtreme < 1.4"? bild:
    http://www.ladda-upp.com/bilder/15264/aaabbggg
    Tycker att det säger sig självt...
    Har du < än 1.4 så ja, annars nej
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    det beror på hur man tolkar <, 1.4 < 1.5, men i detta fall tolkar jag det som att jag inte behöver eftersom jag inte har tidigare än 1.4, rätt?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    precis, och angående GH World tour, tror inte någon riktigt kunnat verifiera den ännu kolla annars i namesdatabase filen som ligger: %appdata%/ABGX360 (kopiera in länken så öppnas det fönstret ) sedan söker du på spelet, finns det med där så är det verifierat, annars är det förmodligen inte det, och med tanke på att GH World tour inte funnits sådär jätte länge kanske det inte blivit verifierat ännu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Jahaa, tack för svaret.
    men vad är det för fel på fifa spelet?
    någon annat GH-spel som rekommenderas?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    GH 2 och 3 är juh bra, men du bör köpa en gitarr till, just nu kan du t.ex få GH 3 + 2 gitarrer för 499 (+ frakt om du inte köper något mer så att det blir över 600kr) på cdon.com. visserligen är gitarrerna INTE trådlösa, men vafan dom e billiga som fan, och man får juh ändå med GH3! och bäst av allt, det är orginal! (gitarrerna är av den modellen som man får med GH2 men ändå)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Angående Fifa, kan du posta en screenshot (en bild av skärmen) över hur det ser ut när du kör den genom ABGX360? och dina settings i XDVDMulleter (där det står vart den ska söka, står i tråden om att inte bli livebannad, första posten...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    här har vi inställningar föt mulleter: http://www.ladda-upp.com/bilder/15275/muleett-sett
    här för abgx360: http://www.ladda-upp.com/bilder/15276/abgx-sett
    och här logg-filen: http://www.ladda-upp.com/bilder/15277/abgx-logg

    har jag gjort nåt fel?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    jag kan inte se några fel, annat än att rippen inte är bra, leta upp en annan för samma spel och prova... händer samma sak om och om igen (med andra releaser) så kanske det är något som inte stämmer med den verifierade, men det är inget du kan göra något åt :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Fick exakt samma fel även på ett annat spel: PES 2009-strange, kan ni nämna något spel som går igenom alla dessa tester för er? så kan jag testa det, om det inte funkar så måste det vara fel på någon inställning någonstans, eller?

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Jahaa, tack för svaret.
    men vad är det för fel på fifa spelet?
    någon annat GH-spel som rekommenderas?
    Denna funkar Guitar.Hero.World.Tour.NTSC.XBOX360-aS

    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Fick exakt samma fel även på ett annat spel: PES 2009-strange, kan ni nämna något spel som går igenom alla dessa tester för er? så kan jag testa det, om det inte funkar så måste det vara fel på någon inställning någonstans, eller?
    När det gäller PES versionen så kan det bli så, prova igen så ska det funka till slut, kör den annars i abgx360

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    p_son77; tack för svaret
    är det inte dumt att köra ntsc här i europa? läste något om det, minns inte var.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det är dumt, men om du tankar hem den så kan det vara så att den faktiskt är regionsfri då spelar det ingen roll
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    p_son77; tack för svaret
    är det inte dumt att köra ntsc här i europa? läste något om det, minns inte var.
    Inte om spelet är regions fritt, då spelar det ingen roll.

    Den GH rellen som jag sa kan få bad rip, får den det packa upp den igen och patcha den manuellt i mulleter med denna http://360patches.com/index.php?acti...=view;down=912

    därefter kan du köra den i abgx360 så ska det funka

    det samma kan du göra med PES versionen http://360patches.com/index.php?acti...=view;down=904

Sida 1 av 6 123 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •