Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: hur väljer jag startup med evo-x bios?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Red face hur väljer jag startup med evo-x bios?

    Är inte riktigt säker på vart jag ska lägga den här tråden men det blev här tillslut.

    Jag har precis uppdaterat operativsystemet i min xbox och just nu startar den med Evo-X startmeny men jag vill att den ska visa media center direkt och inte att jag ska behöva välja media center i startmenyn. Hur gör jag?

    Sorry om jag låter helt off men jag vill verkligen att det ska fungera. Jag har chippat xboxen med SmartXX.

    Tack på förhand!
    /Josefin

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Andvänd sök funktionen där hittar du ditt svar har nog skrivi in det ett xxantal ggr nu, men du hittar det där iaf.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt hur man gör beror på xbox media center versionen (läs instruktionerna som hör till aktuell version) samt vilket bios man har i boxen.

    Det bioset har med detta att göra är att bioset har en lista med vilka filer det försöker hitta och starta på c:\ vid uppstart och i vilken ordning filerna eftersöks.

    t.ex.

    c:\evoxdash.xbe
    c:\xbmc.xbe
    c:\avalaunch.xbe
    c:\msdashboard.xbe

    Sist jag tittade på detta skulle man döpa om en fil från xbmc paketet till ett filnamn som startas från bioset, och döpa om en annan fil till exakt samma namn men med annan filändelse än .xbe, t.ex. ena filen xbmc.xbe och den andra xbmc.cfg, vilken i sin tur kunde peka ur var xbmc egentligen ligger installerad.

    Jag har inte petat i gammel-xbox på 1-2 år nu, har bytt ut mina egna xboxar mot twix istället, så jag kommer inte ihåg sånt där i detalj, speciellt som xbmc hela tiden ändrar hur saker och ting skall göras...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Man kan även göra som jag att man hänvisar direkt i bioset till xbmc:

    dash1Name = f:apps\xbmc\default.xbe
    dash2Name = c:avalaunch.xbe
    dash3Name = c:evoxdash.xbe
    dash4Name = c:unleashx.xbe
    dash5Name = c:xboxdash.xbe
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Man kan även göra som jag att man hänvisar direkt i bioset till xbmc:

    dash1Name = f:apps\xbmc\default.xbe
    dash2Name = c:avalaunch.xbe
    dash3Name = c:evoxdash.xbe
    dash4Name = c:unleashx.xbe
    dash5Name = c:xboxdash.xbe
    Vilket kräver att man förbereder ett bios med egna inställningar och flashar om sitt chip...kräver alltså att man måste lära sig 4ggr mer om hur man fixar med bios och flashning än att bara ftp:a in rätt filer med rätt filnamn på rätt ställe på hårddisken :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej det är jätte enkelt man gör det med X2ool V 1.0.4 el x2 Config Maker v2.8.2, där redigerar man sin ini fil åxå, jag svär jätte enkelt

    Man behöver inte heller göra sina inställningar I BIOS utan jag har bara redigerat ini filen, tror jag det var ju flera år sedan man gjorde det
    Last edited by pege63; 2009-01-31 at 21:44.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen men vi fixade det några timmar senare. =)
    2nd place is the 1st loser.

Liknande diskussioner

  1. HDD-byte, problem... problem...
    By Danny_Boy in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 11:27
  2. jag vill spela multiplayer med mig själv!?!?
    By Mr_premier in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:01
  3. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  5. BIOS... hur ska jag fixa...
    By Pzyko in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 23:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •