Jag har haft min Xbox med chip (jag tror att det är ett X-ecuter 2 LITE; det är installerat ax PSXCare) i flera år och jag har nu skaffat en widescreen-TV. Jag vill därför köra xboxen i 16:9-läge.
Jag har gjort på följande sätt - jag slår på xboxen med chippet avslaget och ställer in widescreen-läge i MSDash. Därefter slår jag av xboxen, klickar på chippet och slår på xboxen igen. Då startar EvolutionX. När jag nu ska starta XBMC (som jag för övrigt har uppdaterat nyligen) så går inte XBMC igång. Jag kan heller inte starta några spel från ExolutionX. För att få igång XBMC och spel måste jag göra om proceduren och slå tillbaka till 4:3-läge i MSDash.
Någon enstaka gång har jag dock - av ren tur såvitt jag kan bedöma - lyckats komma in i XBMC även efter att ha slagit över till widescreen i MSDash. Detta efter att jag har unlockat hdd:n. Problemet är att jag ändå inte kan slå över till 16:9-läge inne i XBMC. När jag gör det blir skärmen helt svart och xboxen låser sig.
Jag har testat att köra 16:9-läge både i PAL och i NTSC, men det spelar ingen roll, det fungerar inte ändå. Behöver jag flasha min bios - eller missar jag någonting??
Bookmarks