Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: LiteOn - Problem!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    LiteOn - Problem!

    Har ett CK3Lite samt VIA-kontroller, och försöker med Jungleflasher läsa ut keyn från min LiteOn.. utan lycka. Har kopplat ihop "lödpunkterna" (dock utan att löda), men får hela tiden bad key med massa nollor. Försöker jag göra något i DVDkey32 får jag felmeddelandet "WARNING! Serial data invalid"..

    Any ideas? :s

    Har även försökt "probea" med en liten nål. Med samma resultat..

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    kan hända att man darrar i händerna utan att man märker det mennar då man kör med nål vore jag dig skulle jag löda

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    har du ejectat cd-trayen halv vägs? du vet den måste vara ute ungefär på mitten för att det ska fungera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du ejectat cd-trayen halv vägs? du vet den måste vara ute ungefär på mitten för att det ska fungera
    Japp jag har ejectat.. provat ejecta olika mycket/lite, gjort det innan windows startat (som jag läste att man kunde göra vid problem), har i gem i 707:an, spikar, sladdar, det vill sig inte.. Surt när man köpt hårdvara av er för 1000 spänn (CK3Lite och VIA kontroller) att det muppar sig. de andra två filerna verkar den läsa korrekt, men de kommer ju genom SATA:n. Funderar på om det kan vara krångel med serial-kopplingen (PortIO32 är installerad och används, som enligt "noobs guide"). Snart åker xboxen i väggen

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    efex jag vet inte hur man lägger upp bilder här men gör såhär skicka pm till mig med din msn så ska jag försöka hjälpa dig

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av salako Visa Inlägg
    efex jag vet inte hur man lägger upp bilder här men gör såhär skicka pm till mig med din msn så ska jag försöka hjälpa dig
    Kunge inte hitta hur jag pm:ar dig (??) så du får adressen här istället.. lite modifierad för att slippa spambots: suicidal(PUNKT)fx(AT)gmail(PUNKT)com

    Ja, du ser vad som ska ändras

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Kunge inte hitta hur jag pm:ar dig (??) så du får adressen här istället.. lite modifierad för att slippa spambots: suicidal(PUNKT)fx(AT)gmail(PUNKT)com

    Ja, du ser vad som ska ändras

    har addat dig

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Japp jag har ejectat.. provat ejecta olika mycket/lite, gjort det innan windows startat (som jag läste att man kunde göra vid problem), har i gem i 707:an, spikar, sladdar, det vill sig inte.. Surt när man köpt hårdvara av er för 1000 spänn (CK3Lite och VIA kontroller) att det muppar sig. de andra två filerna verkar den läsa korrekt, men de kommer ju genom SATA:n. Funderar på om det kan vara krångel med serial-kopplingen (PortIO32 är installerad och används, som enligt "noobs guide"). Snart åker xboxen i väggen
    om du bara ville flasha din egna box så var det ett riktigt onödigt utlägg, det kostar bara 700kr att flasha lite-ons... men hur som helst...

    när du kör i Jungleflasher står det alltså absolut ingenting om nyckeln? eller är det när du lagt ihop allt till dummy.bin som den inte visar någon nyckel? ibland har det hänt att vi fått ut nyckel och sådant men det inte hamnat i dummy.bin filen när den väl öppnats, då har vi bara kört om igen tills det fungerat... själv har jag hållt probe'n där under hela utläsnings processen när detta problemet uppstår och har då lyckats få ut nyckeln helt korrekt till 100%
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Success - men major failure.

    Fick till slut, med hjälp av salako, ut keyn. Läste ut samma key 3 gånger, så den verkade vara OK.

    Flashade driven - so far so good. Allt verifierades OK.

    Kopplade in den till xboxen, fungerade inte. Play DVD (när jag stoppade in spelskivan) och det "vanliga" meddelandet kom upp (som när man har fel key).

    Jahapp tänkte jag, kopplade in den igen och tänkte flasha om den.
    Vad händer då? inget alls! Driven är stendöd! Den reagerar inte på något genom CK3, så kopplade in den i xboxen igen för att kolla... Mittersta lampan på panelen blinkar som en tok. Så nu har jag nog ett bokstöd av högsta klass...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det där låter skumt... när den blinkar som en tok brukar det betyda att den försöker spotta ut skivan... prova att koppla in den i datorn igen och köra erase i dos (inte med CMD i windows!!) och se till att du får fram status 0x72 ett par gånger i rad och boota upp i windows sedan flashar du om den, detta kan om du har tur lösa ditt problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    sitter nu här i dosflash.. får upp läsaren som:

    6) 0x1120 SATA Pri Master ATAPI No Identify Possible
    Flash manufacturerID: 0x00, DeviceID 0x00
    Flash Type: MTK Vendor Intro Failed!
    Flash Size: 0 bytes (0kb)


    Om jag sedan kör "6 e" får jag meddelandet "Unknown flash chip!"

    Hur vad varför? >_<


    edit: typo
    Last edited by efex; 2009-01-27 at 18:15.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Problem solved!!

    Misstänker att jag inte hade eraseat firmwaren ordentligt, och därför hade flashen inte tagit så som den skulle. Lyckades få den att fungera genom Jungleflasher sen!

    Kopia av NHL09 på as we speak

    Creds till er som hjälpt mig, i synnerlighet Salako!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Hur gjorde du/ni exakt för att få ut nyckeln och inte bara få 0'or?


    En polare har en box som är moddad av firma till ix1.4 (inte psxcare), de har lött bygel över tx så jag antar att man inte behöver ze spear..(korrekt? har alltid använt spjutet så jag vet inte..)

    Har kanske gjort 5-10 andra lite-on's utan prob men denna kan jag inte läsa ur nyckeln av.. får bara nollor.. har testat x antal ggr och startat om dvd'n / fört in släden i olika längder (ingen aning om det spelar roll.. men hade tid över..)

    Jag antar att de (firman) inte heller använde "rätt" version av dvdkey då man även får meddelande av nyare dvdkey att serial informationen inte är korrekt.. så jag tog en äldre verre för att läsa av nyckeln (0.7 tror jag) men jag får bara nollor..


    Så min fråga är, hur gjorde du/ni? eller om ngn annan har ngt förslag?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    Hur gjorde du/ni exakt för att få ut nyckeln och inte bara få 0'or?


    En polare har en box som är moddad av firma till ix1.4 (inte psxcare), de har lött bygel över tx så jag antar att man inte behöver ze spear..(korrekt? har alltid använt spjutet så jag vet inte..)

    Har kanske gjort 5-10 andra lite-on's utan prob men denna kan jag inte läsa ur nyckeln av.. får bara nollor.. har testat x antal ggr och startat om dvd'n / fört in släden i olika längder (ingen aning om det spelar roll.. men hade tid över..)

    Jag antar att de (firman) inte heller använde "rätt" version av dvdkey då man även får meddelande av nyare dvdkey att serial informationen inte är korrekt.. så jag tog en äldre verre för att läsa av nyckeln (0.7 tror jag) men jag får bara nollor..


    Så min fråga är, hur gjorde du/ni? eller om ngn annan har ngt förslag?
    Löd loss byglingen/arna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    okay.. du tror det är dålig kontakt där eller? kan jag nog fixa bort iaf..


    jag har aldrig byglat för att läsa av nyckeln.. så jag kan ju passa på att fråga.. är det bara 1 bygling man behöver göra? den som är över R707 tror jag det är som de byglat.. är det korrekt eller är det fel redan där?


    kollade på denna billd, http://farm4.static.flickr.com/3107/...4f3128878b.jpg, och jag tror att det är R707 som de byglat, enbart..

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    okay.. du tror det är dålig kontakt där eller? kan jag nog fixa bort iaf..


    jag har aldrig byglat för att läsa av nyckeln.. så jag kan ju passa på att fråga.. är det bara 1 bygling man behöver göra? den som är över R707 tror jag det är som de byglat.. är det korrekt eller är det fel redan där?


    kollade på denna billd, http://farm4.static.flickr.com/3107/...4f3128878b.jpg, och jag tror att det är R707 som de byglat, enbart..

    Man byglade 2 banor med varandra på två ställen brevid varandra
    Sen räckte bara en men jag brukade ta för vana att bygla båda förr i tiden då man använde andra metoder bara för att läsa nyckeln.

    Nuförtiden Spearar folk eller byglar på ett ställe, men Bygling + Spear är ingen bra combo.

    Jag skrev ett inlägg för länge sedan med bilder om detta.
    Typ när vi började trolla med Liteon o spoofade samsungar eller Hitatchis till Lite-ons.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man byglade 2 banor med varandra på två ställen brevid varandra
    Sen räckte bara en men jag brukade ta för vana att bygla båda förr i tiden då man använde andra metoder bara för att läsa nyckeln.

    Nuförtiden Spearar folk eller byglar på ett ställe, men Bygling + Spear är ingen bra combo.

    Jag skrev ett inlägg för länge sedan med bilder om detta.
    Typ när vi började trolla med Liteon o spoofade samsungar eller Hitatchis till Lite-ons.

    Det gick att fixa men på ett litet oväntat sätt.. genom infon som dumpas till JF's logg..

    Jag har inte använt JF innan för att jag gillar att hålla mig i dos <:


    Och nej, jag höll faktiskt från att testa spear'et på dessa då det bör räcka med byglingen (bara den sitter rätt, det var jag osäker på)


    Tack för all hjälp ivf!


    EDIT: glömde säga att det bara var nyckeln jag fick där.. sen fick jag återskapa serienummersdatan själv
    Last edited by S2Andreas; 2009-05-29 at 08:37.

Liknande diskussioner

  1. Blir Inte Klok PÅ Problem: RengÖr Skivan
    By Jacobiii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 10:00
  2. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 12:02
  3. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:48
  4. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:00
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •