Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: CK3 Pro/Lite brinner...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    32
    Respekt
    16

    Thumbs down CK3 Pro/Lite brinner...

    Har sett att allt fler postar i forum och skriver/visar bilder på att deras CK3 pro/lite "brinner" när de ska till och switcha till "ON"... Detta orar mig då jag får min ck3 pro vilken dag som helst.. Många som antyder på att det skulle vara USB problem.

    Någon här som hamnat i samma hetta?...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Jag tror det beror på att folk inte är helt hundra på vad dom håller på med, och sätter kablen upp och ner eller något, detta kan få den att bli så... eller rättare sagt, det inte bara kan utan gör att det blir så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    Haha, precis som swizzy säger. Sätter man kabeln upp och ner bränner man antagligen CK't, det har varit så på äldre modeller också. det är inte det lättaste att få in kabeln åt hel håll, men trycker man dit den hårt går det nog

    jag kör med lite, säkert flashar 8-9 lite-on med den och en gång minns jag att jag hade den röda lampan på (mode-b), var att snabbt stänga av den ;D

    pro funkar minst sagt lika bra, oroa dig inte och se till att koppla allting rätt innan du slår på !

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    Haha, precis som swizzy säger. Sätter man kabeln upp och ner bränner man antagligen CK't, det har varit så på äldre modeller också. det är inte det lättaste att få in kabeln åt hel håll, men trycker man dit den hårt går det nog

    jag kör med lite, säkert flashar 8-9 lite-on med den och en gång minns jag att jag hade den röda lampan på (mode-b), var att snabbt stänga av den ;D

    pro funkar minst sagt lika bra, oroa dig inte och se till att koppla allting rätt innan du slår på !

    röda lampan på (mode-b) ? jag har en ck3 lite när jag slår på on så lyser det rött hela tiden har flashat flera stycken på de viset vad menar du med att stänga av den snappt det ska väl inte lysa blått?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Jo, jag ska vara noga med kablarna osv ovh att inte sätta upp o ner.. men folk låter så övertygande när dom skriver att dom gjort allt rätt o kopplat allt rätt osv men att den endå börjar brinna... är väl inte annat än att köra på.. brinner det så brinner det

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av salako Visa Inlägg
    röda lampan på (mode-b) ? jag har en ck3 lite när jag slår på on så lyser det rött hela tiden har flashat flera stycken på de viset vad menar du med att stänga av den snappt det ska väl inte lysa blått?
    WOW! du har inte läst guider ordentligt?! du har grillat drivarna... Mode B är enbart till för hitachi, det som Mode B gör är att tillföra mer elektricitet, det är inte farligt om du kör det i någon sekund eller så, men kör du det för länge bränner du hela driven... så ett tips: KÖR MED BLÅTT!!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    Jo, jag ska vara noga med kablarna osv ovh att inte sätta upp o ner.. men folk låter så övertygande när dom skriver att dom gjort allt rätt o kopplat allt rätt osv men att den endå börjar brinna... är väl inte annat än att köra på.. brinner det så brinner det
    äh ^^ att man är klantig vill man helst inte erkänna. men den börjar ju inte brinna av sig själv, tänk på det bara

    sista jag brukar tänka på när jag använder ck är nog att den ska börja brinna :P

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det är folk som satt in det fel...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    WOW! du har inte läst guider ordentligt?! du har grillat drivarna... Mode B är enbart till för hitachi, det som Mode B gör är att tillföra mer elektricitet, det är inte farligt om du kör det i någon sekund eller så, men kör du det för länge bränner du hela driven... så ett tips: KÖR MED BLÅTT!!!
    förstår inte riktigt vad du menar har just flashat en ms25 för 15 minuter sen då det lös RÖD som det alltid har gjort använder en ck3 lite
    en annan sak är att när jag trycker in MODE knappen (då när ingen dvd-rom är inkopplad) då lyser det blått
    eftersom jag aldrig har haft med hitachi att göra så har jag aldrig använt MODE knappen

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    den ska lysa blått, Mode B = rött
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den ska lysa blått, Mode B = rött
    skummt har flashad en massa Lite-on plus samsung medans det lös RÖTT
    har aldrig haft problem alla flashade fungerar då måste det vara nåt skummt med min ck3 lite eller alla andras

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det fungerar men driven mår inte bra av att stå i Mode B
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det fungerar men driven mår inte bra av att stå i Mode B
    ok ska man ha den så den lyser blå då man flashar lite-on samsung och bnyq
    ska man endast ha den på mode B på hitachi

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av salako Visa Inlägg
    ok ska man ha den så den lyser blå då man flashar lite-on samsung och bnyq
    ska man endast ha den på mode B på hitachi
    Du ska inte "ha" mode B på CK, bara sätta på det tillfälligt.

    Har du den på i mer än 30 sek så brinner driven upp :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    WOW! du har inte läst guider ordentligt?! du har grillat drivarna... Mode B är enbart till för hitachi, det som Mode B gör är att tillföra mer elektricitet, det är inte farligt om du kör det i någon sekund eller så, men kör du det för länge bränner du hela driven... så ett tips: KÖR MED BLÅTT!!!
    först säger du wow du har grillat drivarna sen ett annat inlägg säger du
    det fungerar men driven mår inte bra av att stå i Mode B

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    ja, du grillar driven... men det går... om man flashar tillräckligt snabbt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, du grillar driven... men det går... om man flashar tillräckligt snabbt
    Nej, den totala tiden som det fysikt går att flasha en hitachi är över 30 sek...

    Även om man räknar bort den tid det tar att röra musen och sånt
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nej, den totala tiden som det fysikt går att flasha en hitachi är över 30 sek...

    Även om man räknar bort den tid det tar att röra musen och sånt
    men nu pratade vi inte om hitachi... och själva proceduren för samsung, lite-on och benq är inte sådär jätte lång för själva driven...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Även om man räknar bort den tid det tar att röra musen och sånt
    Vad du gör medans du flashar vill jag inte veta
    *Löl*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    först säger ena wow du har grillat drivarna. sen säger samma person det går men drivarna mår inte bra utav det. en annan säger det går. efter ett tag säger samma person att det inte ska vara mer än 30 sekunder. kan ni bestämma er det börja bli som en lek dethär. jag har flashat flera st Lite-on samsung och benq med röda lampan på i mer än 30 sekunder. haft den på i flera minuter till och med, kan ni då förklara till mig hur det går till jämfört mot vad ni säger. som sagt alla drivarna jag har flashat mår jätte bra och fungerar utan problem har aldrig haft BLÅ lampan på

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har skrämt upp min personal så dom inte skall sitta och ha connectivitykiten i röda läget, vår policy är max 3 sekunder för kitet i mode-b (bara så gammelhitachi hinner gå in i mode-b) eftersom det rent elektroniskt handlar om att skicka på ström på ett av stiften som normalt inte skall vara strömsatt.

    Och då ingen vet hur andra drivar än hitachi reagerar på att få ström på just det stiftet i längden så får våra tekniker inte köra med mode-b aktivt i connectivtykitet just to be better safe than sorry.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    tack för svaret hansi men så som du skrämmer din personal så skrämmer dem oss eftersom ena stunden säger dem en sak andra stunden helt annat sen kommer bossen fram och säger sit sista förlåt mig men min fråga har inte kommit nån vart eller så är det kanske jag som inte förstår så en sista fråga
    1. ska det lysa Rött eller Blått när man flashar liteon,samsung,benq
    2. om det ska lysa blått och absolut inte rött (varför) vad kan hända
    3. om det är som din personal säger (wow du har grillat drivarna) eller inte mer än 30sek
    4. nej ingen vart grillad allt fungerar som det ska

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Enligt vad hansi skrev så spelar det ingen roll, men bäst för dig skulle vara att i fortsättningen köra på blått istället för rött då det är "säkrare" eftersom det då inte kan bli fel, kan hända att någon drive du kör i framtiden faktiskt blir grillad av att köra mode B (rött)

    det är förmodligen inte så att du grillar drivarna, och du kan förmodligen ha den på i mer än 30 sekunder men om jag vore du skulle jag inte ta risken i framtiden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av salako Visa Inlägg
    tack för svaret hansi men så som du skrämmer din personal så skrämmer dem oss eftersom ena stunden säger dem en sak andra stunden helt annat sen kommer bossen fram och säger sit sista förlåt mig men min fråga har inte kommit nån vart eller så är det kanske jag som inte förstår så en sista fråga
    1. ska det lysa Rött eller Blått när man flashar liteon,samsung,benq
    2. om det ska lysa blått och absolut inte rött (varför) vad kan hända
    3. om det är som din personal säger (wow du har grillat drivarna) eller inte mer än 30sek
    4. nej ingen vart grillad allt fungerar som det ska
    1. Blått
    2. Rött skickar som hansi sa ström där det normal inte går ström, detta kan förstöra en drive.
    3. Runt 30 sek sen så börjar det bli farligt...
    4. ?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av salako Visa Inlägg
    tack för svaret hansi men så som du skrämmer din personal så skrämmer dem oss eftersom ena stunden säger dem en sak andra stunden helt annat sen kommer bossen fram och säger sit sista förlåt mig men min fråga har inte kommit nån vart eller så är det kanske jag som inte förstår så en sista fråga
    1. ska det lysa Rött eller Blått när man flashar liteon,samsung,benq
    2. om det ska lysa blått och absolut inte rött (varför) vad kan hända
    3. om det är som din personal säger (wow du har grillat drivarna) eller inte mer än 30sek
    4. nej ingen vart grillad allt fungerar som det ska
    1. Allt annat än Hitatchi skall vara Blått! (Hitatchi rött några sekunder max 5. sek )

    2. Tja vad händer när du övervarvar mortorn i en gammal bil utan övervarvningsskydd? Den grillas.

    3. Ju kortare tid ju säkrare, se svar 2.

    4. Bra där.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    hej hej läste lite här om rött eller blått försökte flasha en lite-on idag med ck3 + jungleflash då det lös Blått. när jag klickade på lite-on-erase sedan stängde av ck3 och satte på den igen för att få fram status 0x72 så hängde den sig. försökte ett antal ggr samma alla gånger.
    tog de tillbaka till rött då det gick på första försöket status 0x72 sedan write
    nån som kan tänka sig att svara vad detta kan bero på glömde skriva lyckades med flash
    sitter och spelar lite just nu utan problem

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Ja du, det kan nog ingen av oss här svara på... vilket OS kör du på? Vista/XP?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    jag kör med xp

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Ok, vi på PSXCare kör också med XP tänkte att det kanske berrode på att du körde Vista (kan skilja mellan dom), men så var tydligen inte fallet. kan finnas massor av förklaringar till varför det fungerade för dig när du körde med Mode B (Rött) men inte när du kört Mode A (Blått)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    ska man verkligen köra med blått?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •