Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Arcade

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Arcade

    tjena, jag undrar om jag kan montera dit en 20gb hårddisk på en Arcade,

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PellePolly Visa Inlägg
    tjena, jag undrar om jag kan montera dit en 20gb hårddisk på en Arcade,
    original, ja.

    vill du inte köpa original så kan du inte ta vilken hdd som helst. det krävs ett speciellt märke och att hdd patchas med en speciell bin-fil, glöm inte att du måste ha sådant chassi för hdd också för att koppla in den.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    int21

    Finns det något schema till hur orginal HDD är kopplad från SATA-kontakt till kontakten i XBOX360:n? Egentligen hade det ju varit kul att bygga om det hela och skaffa en slags vagga till alla "orginal" hård-diskarna som det kommer att bli med tiden.

    När Xbox360 kom så sa alla att det var omöjligt att kopiera en skiva och sen få den att funka. Så var det en tidning som släppte en demoskiva till Xbox360 kommer inte ihåg namnet på den. Så klurade någon ut hur man kopierade den skivan och fick den att funka i Xbox360.

    Alltså nu är det ju så att XBox live låter folk ladda ner spel till sina orginal Xbox360 hård-diskar och sen kör spel ifrån den. Tänker bl a på Hexan HD som är ett kul spel som ligger på hård-disken till vissa maskiner. Är det bara att kopiera det spelet från en hård-disk till en annan? Funkar det utan att bli bannad?

    Eller måste det göras som en slags speciell backup för att få det att funka? Måste ju vara någon här som prövat. Jag har "nämligen" råkat radera Hexen HD och kan inte få tillbaks det om jag inte kör en helt ny återställning ifrån min *.img hård-disk och då försvinner ju en massa annat som jag har på orginalet.
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-27 at 09:38.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Alltså nu är det ju så att XBox live låter folk ladda ner spel till sina orginal Xbox360 hård-diskar och sen kör spel ifrån den. Tänker bl a på Hexan HD som är ett kul spel som ligger på hård-disken till vissa maskiner. Är det bara att kopiera det spelet från en hård-disk till en annan? Funkar det utan att bli bannad?

    Eller måste det göras som en slags speciell backup för att få det att funka? Måste ju vara någon här som prövat. Jag har "nämligen" råkat radera Hexen HD och kan inte få tillbaks det om jag inte kör en helt ny återställning ifrån min *.img hård-disk och då försvinner ju en massa annat som jag har på orginalet.
    nej, det går tyvärr inte. arcade spel och sådant signeras med din konsols uppgifter så du kan inte flytta det från en annan konsol. det är samma sak med spelen du installerar från skiva, de signeras också, även viss DLC (Downloadable Content) signeras.

    jag skulle ringt ms support och frågat, de har nog mer koll var du ska vända dig, eftersom du fått med spelet med boxen så kanske de erbjuder dig att ladda ner det igen eller något om det var en full version.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, det går tyvärr inte. arcade spel och sådant signeras med din konsols uppgifter så du kan inte flytta det från en annan konsol. det är samma sak med spelen du installerar från skiva, de signeras också, även viss DLC (Downloadable Content) signeras.

    jag skulle ringt ms support och frågat, de har nog mer koll var du ska vända dig, eftersom du fått med spelet med boxen så kanske de erbjuder dig att ladda ner det igen eller något om det var en full version.
    Vad jag läst när jag laddat hem spel demos, arcade spel etc. där det står att den är låst så står det att den är låst till din live profil inte någon speciel box... man kan med andra ord flytta över den, men du måste gå online med din profil för att "låsa upp" för alla andra profilerna på just den boxen... kan vara så att det är låst till hdd'n/minneskortet det vet jag inte... har inte provat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad jag läst när jag laddat hem spel demos, arcade spel etc. där det står att den är låst så står det att den är låst till din live profil inte någon speciel box... man kan med andra ord flytta över den, men du måste gå online med din profil för att "låsa upp" för alla andra profilerna på just den boxen... kan vara så att det är låst till hdd'n/minneskortet det vet jag inte... har inte provat...
    jo, det är möjligt det går att göra så på en del saker. men generellt kan du bara inte kopiera över det och det fungerar utan att du behöver aktivera och hålla på. jag tror ms kan svara på detta bättre, speciellt när det gäller ditt hexen hd, du får återkomma vad de säger, om ingen annan kan hjälpa dig här.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Generellt signeras alla köp mot din konsol, ibland även mot profilen (jippi) vilket då gör att man inte ens kan dela content mellan varandra på samma maskin.

    Lips är ett ypperligt exempel på idioti...köper man låtar med profil A så måste profil A logga in för att profil B skall kunna se låtarna, probil B kan inte se låtarna själv.

    Du kan föra över dina köp till en ny konsol med: http://www.xbox.com/sv-SE/support/drm/
    Last edited by POi2; 2009-01-27 at 12:27.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Oj då?

    Kan man gå in och hitta spelet på 20GB disken?
    Hur hittar man spel-filerna på hård-disken vad heter biblioteken?


    Jag har ju lyckats flytta runt detta spelet på två maskiner och två hård-diskar 20GB orginal och 60GB orginal och "live" har inget sagt (ännu).

    Är ni säkra på att spelet måste vara låst på någotvis?
    Hmmm Vad göra nu? Kanske ska ringa och fråga supporten?


    Tack POi2 för pdf -fil och det andra!
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-27 at 14:39.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    bäst svar får deu genom att ringa MS supporten och fråga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, det är möjligt det går att göra så på en del saker. men generellt kan du bara inte kopiera över det och det fungerar utan att du behöver aktivera och hålla på. jag tror ms kan svara på detta bättre, speciellt när det gäller ditt hexen hd, du får återkomma vad de säger, om ingen annan kan hjälpa dig här.
    Hur lyckades vissa människor ladda hem japanska demo-versionerna av ResEvil5 och NG2?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Hur lyckades vissa människor ladda hem japanska demo-versionerna av ResEvil5 och NG2?
    via torrent antagligen, inte svårt alls. demos brukar inte vara regionslåsta.

    google är bra att finna demo's med.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    via torrent antagligen, inte svårt alls. demos brukar inte vara regionslåsta.

    google är bra att finna demo's med.
    Jo, jag förstod det. Jag undrade bara hur de överhuvudtaget kunde föra över demon från xbox live till PC. Dessa demon släpps inte på skiva vad jag vet så det går inte att skaffa sig backups på de på samma sätt som retail spel.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Jo, jag förstod det. Jag undrade bara hur de överhuvudtaget kunde föra över demon från xbox live till PC. Dessa demon släpps inte på skiva vad jag vet så det går inte att skaffa sig backups på de på samma sätt som retail spel.
    det kom förmodligen med en spel tidnings skiva i japan kanske? dom går att kopiera och sedan plocka ut just det som dom ville ha...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Hur lyckades vissa människor ladda hem japanska demo-versionerna av ResEvil5 och NG2?
    De kanske som jag har en Japansk maskin
    Har även en Amerikansk med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  2. Fråga om 360 arcade hdmi
    By cripz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 22:40
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. 5.1 från Arcade?
    By utsvulten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 10:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •