Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: .BIN Mixen

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21

    .BIN Mixen

    tänkte flasha tillbaka min hitachi till orginal firmware för den ska på tysk service.......men problemet som har uppstått är att jag har på någon vänster slängt ihop alla min 360 filer på datorn i en hög..

    Så jag har flera olika Maximus mappar på datorn...och olika X-LG mappar med dem dära was.bin now.bin filerna......finns d något sätt man kan se vilken som ska vara i den driven jag har nu?

    Köpte ny drive här för ett tag sen.....o d är väl orginalet till den jag letar efter
    Vilket onödigt problem

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Öppna dina filer i Firmware Toolbox så borde du hitta rätt .bin... läs ur nyckeln/fw ur hitachin först.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Wink Måste bara fälla en komentar...

    Tjenare Trevor!

    Låter precis som om det var jag. Alltså allt jag laddar ner och/eller skriver till datorn gör jag backupper på, huuu. Sen hittar man inte tillbaks till ett jota för för man ser inte skogen för alla träden...


    Det där Firmware Toolbox låter som det är något för mig!
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du bör göra är att läsa ut igen och se till att du hittar rätt nyckel, sedan sätter du tillbaka orginal driven (det är den du ska läsa ur) och sedan kollar du nyckeln och jämför den nyckeln mot den som sitter i alla was.bin... stämmer ingen av dom har du inte orginalet kvar då får du se till att firmwaren stämmer och byta nyckel bara (firmware version alltså)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hitach lägre än v78 kör du bara "restore.bat" på så blir det bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Ok, tack för all respons.....tänkt flasha två xboxar inatt....så d blir mycke kaffe o sura miner Har för mig att jag har 79

    Man ska börja flasha den lite oftare...kanske var 1,5 årsedan jag gjorde d sist....ungefär lika svårt som att försöka komma ihåg hur mycket snö d kom förra vintern...alldeles för långt tillbaka är väl inte så svårt igentligen....men man vill ju inte paja nått

    En hitachi o en samsung....så d blir väl guide googling hehe

    Edit: Såg att d stod 47 på driven nu, då äre bara köra restore i nån toolbox då? vore ju simpelt.....har ni tagit bort guiden över flashing på hitachi här?

    Hittar bara för samsung lite-on o benq osv
    Last edited by trevor; 2009-01-27 at 22:32.

Liknande diskussioner

  1. Bränna ps2 spel från .bin fil
    By vicke91 in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 00:32
  2. Se på .bin fil via relax??
    By Junling in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 23:30
  3. .bin
    By Khalle in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-02, 08:52
  4. Backup program för .bin/.nrg/.img
    By BoneZ in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-11, 01:31
  5. går det att bränna .bin filer utan .cue??
    By Sonik in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-04, 21:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •