Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Flasha en chippad XBOX 360?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Flasha en chippad XBOX 360?

    Kan jag flasha en chippad 360 eller måste jag først ta bort chippet (nme)?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det bästa vore väl att ta bort chippet då du ändå inte skulle använda det? jag tror inte att det har någon större betydelse om det sitter kvar eller inte för själva funktionaliteten, men mot live har det förmodligen en riktigt stor betydelse...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NME inaktiverar sig självt om driven inte har originalbios, så det är bara att flasha på.

    (Jag kan ha fel)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Flasha på bara, då klarar driven både gamla NME (om det är 1.0) och nya iXtreme.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Okej tackar før svar, skal prøva nu i veckan.

    ..postar resultatet här

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ..det funkade bra, satt en hitachi 79:a i(och nme2.0 chip), flashade med CK3/Maximus. Inga som helst problem efteråt, den kör nu alla möjliga brända skivor

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ända du inte kommer kunna göra är gå online om jag fattat det rätt vad gäller NME chippen? (chippet stänger väl av den porten?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ..mja fast det gäller väl då bara när jag kör nme-patchade spel? ..jag å jag ..en polares konsoll

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jao kanske stämmer, men om du inte kör NME patchade spel kommer MS förmodligen upptäcka att den är moddad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nme stänger bara av nätverksporten om man har dragit den kabeln. (Det är liksom ett option, inget standard...)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    NME = Onska
    NME chippade maskiner har jag sett ha problem att spela Orginalspel som Fable 2
    Vi hade en kund inne som köpt en Limiterad utgåva o efter iXtreme 1.4 flashning fungerade det galant.
    Men vi plockade bort chippet först
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja Nme är lite som cancer, en oönskad knöl som lättast tas bort med kniv...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha , ja har 3 st nme chip som ja inte har ngn aning om vadn jag ska göra med

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    haha , ja har 3 st nme chip som ja inte har ngn aning om vadn jag ska göra med
    Bygg ett Ps3 chipp av dem eller programmera om dem o kasta in dem i Blu-Ray spelare så blir de Regionsfria
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 och gamla xbox "link"
    By LuXOD in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:16
  2. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  3. Går det att flasha Xbox 360 core?
    By Danneman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 23:05
  4. Köpa gamla Xbox 360 som går att flasha på det enklasättet
    By kaTana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 21:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •