Kan jag flasha en chippad 360 eller måste jag først ta bort chippet (nme)?
Kan jag flasha en chippad 360 eller måste jag først ta bort chippet (nme)?
det bästa vore väl att ta bort chippet då du ändå inte skulle använda det? jag tror inte att det har någon större betydelse om det sitter kvar eller inte för själva funktionaliteten, men mot live har det förmodligen en riktigt stor betydelse...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
NME inaktiverar sig självt om driven inte har originalbios, så det är bara att flasha på.
(Jag kan ha fel)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Flasha på bara, då klarar driven både gamla NME (om det är 1.0) och nya iXtreme.
Okej tackar før svar, skal prøva nu i veckan.
..postar resultatet här
..det funkade bra, satt en hitachi 79:a i(och nme2.0 chip), flashade med CK3/Maximus. Inga som helst problem efteråt, den kör nu alla möjliga brända skivor
det ända du inte kommer kunna göra är gå online om jag fattat det rätt vad gäller NME chippen? (chippet stänger väl av den porten?)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
..mja fast det gäller väl då bara när jag kör nme-patchade spel? ..jag å jag ..en polares konsoll
jao kanske stämmer, men om du inte kör NME patchade spel kommer MS förmodligen upptäcka att den är moddad
Google is your friend!
Nme stänger bara av nätverksporten om man har dragit den kabeln. (Det är liksom ett option, inget standard...)
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
NME = Onska
NME chippade maskiner har jag sett ha problem att spela Orginalspel som Fable 2
Vi hade en kund inne som köpt en Limiterad utgåva o efter iXtreme 1.4 flashning fungerade det galant.
Men vi plockade bort chippet först
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Ja Nme är lite som cancer, en oönskad knöl som lättast tas bort med kniv...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
haha , ja har 3 st nme chip som ja inte har ngn aning om vadn jag ska göra med
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks