Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Original FW som nedladdning.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16

Original FW som nedladdning.

Om jag har alla org-fw till dom jag flashat och har en sida där dom kan skriva in sitt namn samt xboxens serie nummer så kan dom ladda ner sin original fw.. anses det som olagligt? jag själv anser inte att det skulle vara det men vill dubbelkolla lite med er o se vad ni anser..

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    finns det nån sån sida

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    både ja och nej skulle jag säga. då det inte är du som skapat firmwaren är det olagligt...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Glasklart Olagligt Om Du Inte Har RÄttigheter Eller Har Modifierat NÅgot ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Ännu mer olagligt om du HAR modifierat den, då har du brutit mot fler punkter i EULAn
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av salako Visa Inlägg
    finns det nån sån sida
    Nej inte vad jag vet
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Är det så glasklart olagligt?... vi säger att jag mailar min org-fw till mig själv (hotmail) då skulle hotmail bli drabbad alltså?...

Min sida skulle fungera likadant.. alla kan inte ladda ner org-fw hur som helst utan man måste uppge rätt namn samt serie nummer för att kunna ladda ner sin fw...

kanske jag som är helt ute och cycklar?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    Nej inte vad jag vet

Är det så glasklart olagligt?... vi säger att jag mailar min org-fw till mig själv (hotmail) då skulle hotmail bli drabbad alltså?...

Min sida skulle fungera likadant.. alla kan inte ladda ner org-fw hur som helst utan man måste uppge rätt namn samt serie nummer för att kunna ladda ner sin fw...

kanske jag som är helt ute och cycklar?
    jag tror inte att du är ute och cyklar inget är omöjligt nuförtiden ända som är omöjligt är att den som vet om det håller det för sig själv men men allt kommer fram med tiden bara vänta tills den som kan tjänar en massa på det
    den frågan med att maila orginala fw till din egen mail genom hotmail var bra
    för den som förstår

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Om jag har alla org-fw till dom jag flashat och har en sida där dom kan skriva in sitt namn samt xboxens serie nummer så kan dom ladda ner sin original fw.. anses det som olagligt? jag själv anser inte att det skulle vara det men vill dubbelkolla lite med er o se vad ni anser..
    läs ur nycklarna ur firmwaren och dela ut dem istället när de skriver in sin box serienummer. firmwares finns lite här och där att ladda ner, sedan är det bara att lägga in nyckeln.

här finner du alla firmwares.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    läs ur nycklarna ur firmwaren och dela ut dem istället när de skriver in sin box serienummer. firmwares finns lite här och där att ladda ner, sedan är det bara att lägga in nyckeln.

här finner du alla firmwares.
    aah! smart! Är det där firmwares utan nycklar eller är dem kompletta? kan tänka mig att det är lika olagligt som med nycklar eller utan?

I slutendan så håller kanske inte mitt förslag fullt ut med att ladda up "hela" fw'n så det är kanske lika bra att hålla sig till mail-metoden trotts allt..

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ungefär lika smart som:

Hej jag heter Kalle Anka (Karl Magnus Anka / Donald Fauntleroy Duck)
    Mitt Personnummer är:
    (19)340320-0666
    Min adress är:
    Kwackgatan 18
    666 66 Ankeborg

Mitt Visakortsnummer är:
    321423572675874
    Giltighetstid:
    12/12
    Giltig t.om:
    2012
    CVC kod "Fyra sista siffrorna bak på visakortet" är:
    3356
    Undrar hur många Dildos från en Porrshop han skulle få om den informationen skulle läggas ut på nätet.
    ( Med det menar jag att man är bra korkad om man lägger ut sånt i en okänd databas som man vet att "någon" kan ladda ned o storbanna/söka folk via. Och var för inte bara skriva sitt namn, adress, personnummer o serienummer på boxen o skriva att den är flkashad så går det fortare för Ms att kasta ut en.)

Sparar man inte sin orginal FW är man rätt rökt.
    O tappar man sin nyckel får man ringa låssmed!
    Last edited by Pendragon; 2009-01-29 at 10:54.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    aah! smart! Är det där firmwares utan nycklar eller är dem kompletta? kan tänka mig att det är lika olagligt som med nycklar eller utan?

I slutendan så håller kanske inte mitt förslag fullt ut med att ladda up "hela" fw'n så det är kanske lika bra att hålla sig till mail-metoden trotts allt..
    spelar ingen roll om du lägger ut med nycklar eller inte, same shit. en del bryr sig bara inte om de får lägga ut eller inte. eftersom du bryr dig så läs ut nyckeln och lägg in i systemet. firmwares finns att få tag på överallt. här har du tex en ms28 jag laddat upp, utan nyckel. driver du seriös verksamhet så är det väl dumt att lägga upp ett sådant system. du åker inte direkt i fängelse för att lägga ut lite firmwares, skulle någon klaga på det skulle du ant. få en notice att den tjänsten ska stängas ner, gör du det inte blir du ant. anmäld, vilket kan sluta i dagsböter i värsta fall.

för det andra är firmwares utan nycklar lika kompletta som de med nyckel. nyckeln i annan firmware passar inte i en annan läsare ändå, utan den måste bytas.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Driver inte någon seriös versamhet utan det bara slog mig då jag även är lite intresserad av webdesign/programering. Tack för svaren iaf.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Driver inte någon seriös versamhet utan det bara slog mig då jag även är lite intresserad av webdesign/programering. Tack för svaren iaf.
    Tanken är god men du kommer få för många ögon på dig
    Personligen skulle jag aldrig ladda upp något på någon sida som har med det att göra.

Som att kasta spjut i radhus i tigga stryk
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tanken är god men du kommer få för många ögon på dig
    Personligen skulle jag aldrig ladda upp något på någon sida som har med det att göra.

Som att kasta spjut i radhus i tigga stryk
    Ja risken finns ju blir mail vs diskett

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Ja risken finns ju blir mail vs diskett
    disketter är NO, NO! lagra aldrig viktig info på disketter, de har alldeles för hög risk att bli oläsbara! det är av samma orsak man aldrig bootar upp en dator med diskett för att flasha boxar, man använder usb-minnen istället.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Jo, var mer lite på skoj jag skrev mail vs diskett... därav gubben

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jo, var mer lite på skoj jag skrev mail vs diskett... därav gubben
    jag antog det, men man vet aldrig. föredrar att vara övertydlig, kanske är det någon som tar det åt sig.

Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Respekt
    19
    Någon som vet nån fungerande sida med orginal firmwares?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Respekt
    19
    Funkar inte att ladda ner därifrån..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    då använder man google

vilken orig FW ska du ha tag i?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då använder man google

vilken orig FW ska du ha tag i?
    Har försökt med google...men icke. Jag har en Hitachi GDR-3120L 0047DJ

Förresten när jag laddade ner ixtreme v1.51 så ligger det med ett antal firmwares med namnen (orig36, orig40, orig46 osv). Är det orginal firmwares som dom lagt med kanske?
    Last edited by bluebulls84; 2009-04-03 at 11:26.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ja, det är orginal firmwaren
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 03:03
  2. Initiera SATA-diskar som "SATA" och inte "SCSI"?
    By pemani in forum PC - Övrigt
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 11:03
  3. 360 som multimediaburk (som gamla xboxen)
    By drik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:43
  4. Playstation 3 spelen som inte kommer till xbox?
    By HeadHunter87 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 01:01
  5. Fel vid bränning - någon som sett det här?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 00:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner