Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Handkontroller

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Handkontroller

Känslan i de trådbundna handkontrollera till Xbox var störtskön. Xbox 360:s trådlösa handkontroller har ingen vidare känsla i jämförelse, så jag undrar om någon har testat både trådbundna och trådlösa kontroller till 360, och isåfall kanske märkt någon skillnad?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har provat båda, men finner att trådlösa är lättare att hantera då man kan röra sig helt fritt utan att någonting riskerar fastna om man har något mellan tv'n och dig själv som kabeln kan fastna i...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Är inte kontrollerna identiskt lika!? :S

Förutom det uppenbara att trådlös har en batteribehållare under och trådad har en jobbig sladd då. Själva "spelytan" är väll ändå identiska?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Är inte kontrollerna identiskt lika!? :S

Förutom det uppenbara att trådlös har en batteribehållare under och trådad har en jobbig sladd då. Själva "spelytan" är väll ändå identiska?
    det ska det vara, men det kan vara så att sladden påverkar juh hur det känns lite ändå, utöver det också lite vikten, den trådlösa väger väll lite mer då den har batterier också vilket den andra inte har...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    sladden skiter jag i, jag undrar bara om känslar är bättre i de trådbundna

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    sladden skiter jag i, jag undrar bara om känslar är bättre i de trådbundna
    känslan är densamma, ingen annan handkontroll bara för att en har sladd, däremot är den med sladd jobbigare att använda då man måste ha koll på sladden. jag föredrar trådlöst men nackdelen är batteritid, båda har likadan känsla och väger lika mycket, förstår inte din fråga riktigt.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    nej förstår det, svårt att förklara. men den förra konsollens handkontroller var störtsköna, och då menar jag vid skjutarspel som t,ex halo 2. Själva styrningen var korrekt; 360:s kontroller är sladdriga i sammanhanget, de är inte lika korrekta i styrningen som i de förra. hoppas någon förstod..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jaha, du menar gammel boxen vs. 360 kontroller vafan du får väl lägga till "(Gamla xboxen)" så man fattar vafan du snackar om, här trodde jag som många andra förmodligen (läser snabbt dessutom!) att du menade 360 trådbunden vs. 360 trådlös o.O
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    *felpost*

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Det är väll en smaksak. Själv så tycker jag att kontrollerna till 360 är betydligt skönare och mer följsamma än till gamla Xbox.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    NEJ, jag menar inte gamla trådbundna vs 360:s Trådlösa. Jag tog bara ett exempel att förra generationens trådbundna var riktigt sköna, och jag undrar om 360:s trådbundna är lika sköna, jag har nämligen aldrig testat utan har bara testat trådlösa och jag tycker dom är värdelösa. Jag frågar eftersom jag känner för att köpa en trådbuden och kanske se en förbättring; men hör här först och se om någon märkt skillnad!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    skillnaden är att man blir lite mer låst... dom känns precis likadana med det undantaget att man känner sig lite låst eftersom man inte vill att kabeln ska fastna någonstans och dras ur... (den är juh delningsbar ute i änden)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    jag känner att jag har varit otydlig i frågan. Jag tänker inte på det ergonomiska utförandet på kontrollen utan jag menar hur kontrollen beter sig i själva spelkänslan, hur känslig triggrarna är när man rör sig osv. De förra, som sagt, var riktigt sköna, och då menar jag inte sköna att hålla i utan sköna att spela med, dom reagerade korrekt i spelet och betedde sig så som man förväntat sig när man ska t.ex vända sig om och skjuta i något spel.

360:s trådlösa är inte det minsta korrekta. Testar man stå stilla i ett spel, vänder sig om och trycker spakarna längre och längre ut mot kanten på kontrollen så går det i början felfritt, men vid för snabba rörelser så skjuter sikten iväg snabbt åt det hållet, vilket man inte vill, utan det ska istället vara lugn rörelse hela vägen ut. Riktigt svårt att förklara hur jag tänker, men jag ska nog införskaffa en trådbunden 360 kontroll och jämföra hurvida korrekt den är.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Hmm vet inte om du har lite problem med din kontroller för det du skriver har jag inget problem med och jag har fyra trådlösa?

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Jag har både trådlösa och trådbundna och de känns exakt likadana vad gäller knapparna och styrspakarna. D-paden är sjukt dåligt på xbox m360 jämfört med den gamla xboxen dock.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Suffix, jag förstår vad du menar. Men för att sammanfatta. Jag har själv inte testat trådbunden 360 kontroll, men va folk säger är att trådbunden 360 kontroll är ingen skillnad mot den trådlösa 360 kontrollen. Exakt lika "skön" i styrning o spelkänsla (antar jag), men dock att den trådlösa väger en aning mer på grund av batterierna.

Kanske, kanske kan den någorlunda vikten på den trådlösa 360 vara en viss skillnad i att köra spel. Men det blir ju en vanesak. Annars så bryr du dig inte om själva sladden, så som många tycker är ett minus att det ska vara "skönt" att köra spel.

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    360:s trådlösa är inte det minsta korrekta. Testar man stå stilla i ett spel, vänder sig om och trycker spakarna längre och längre ut mot kanten på kontrollen så går det i början felfritt, men vid för snabba rörelser så skjuter sikten iväg snabbt åt det hållet,
    vilket man inte vill, utan det ska istället vara lugn rörelse hela vägen ut. Riktigt svårt att förklara hur jag tänker, men jag ska nog införskaffa en trådbunden 360 kontroll och jämföra hurvida korrekt den är.

eh då får du nog lämna in din 360 eller dina kontroller på garanti för det är absolut ingen skillnad på sladd eller utan ang kontroll-känslan...
    Last edited by bmansweden; 2009-03-02 at 13:12.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

1. Handkontroller
    By Tre Kronor in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 07:03
  2. Problem med två handkontroller med wiikey
    By langkalle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 10:48
  3. Trådlösa handkontroller?
    By RedC in forum XBOX 360 - Allmänt